کد خبر : 1590862 | 22 بهمن 1397 ساعت 16:37 | 15.8K بازدید | 0 دیدگاه

داوری نامعقول ما را اذیت کرد

علی دایی: اسم ما بزرگ است اما امکاناتمان صفر!

سرمربی تیم سایپا می‌گوید تیمش به خاطر داوری نامعقول از جام حذفی کنار رفته است و حالا امید دارد در مسابقات آسیایی از این لحاظ ضربه نخورند.

علی دایی: اسم ما بزرگ است اما امکاناتمان صفر!

به گزارش “ورزش سه” علی دایی سرمربی تیم سایپا در نشست خبری پیش از بازی با پنجاب هند در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا گفت: خودمان را برای این بازی آماده کردیم و می‌دانیم بازی سختی داریم. امکان اشتباه نداریم. باید اشتباهات قبلی را تکرار نکنیم. هر تیمی اشتباه کند، بازی را از دست می‌دهد. برای تمام تیم‌ها احترام قائل هستیم و سعی می‌کنیم بازی خوبی به نمایش بگذاریم.


*۷،۸ ماه نامه زدیم تا زمین گیرمان بیاید
به خاطر اینکه ورزشگاه شهرقدس کیفیت بسیار خوبی دارد. ما بازیکنان تکنیکی زیادی داریم و دوست داریم روی زمین فوتبال بازی کنیم. ما در ورزشگاه اکباتان تماشاگری نداشتیم و به همین خاطر بازی‌های لیگ و پلی‌آف‌مان را به شهرقدس منتقل کردیم و امیدواریم هواداران شهرقدس برای حمایت از تیم سایپا به ورزشگاه بیایند. تلفیق این دو مورد می‌تواند نشاطی را در شهر قدس ایجاد کند. همچنین تیم ما هم از حمایت تماشاگران برخوردار می‌شود و شاید این تأثیرگذار باشد.

 


*تنها کاپیتان حریف را می‌شناسم
شناخت آنچنانی نداریم و چند بازی فصل قبل این تیم را دیدیدم اما کمکی به ما نمی‌کند چون این تیم تغییرات زیادی داشته است. فقط بازیکن سوریه‌ایی آنها را می‌شناسیم به همین خاطر این تیم می‌تواند خطرناک باشد. سعی می‌کنیم کارهایی که در تمرینات انجام دادیم را در زمین پیاده کنیم. سعی می‌کنیم در طول بازی فشار بیاوریم و از اشتباهات حریف استفاده کنیم.

 


*نام بزرگی داریم اما امکانات صفر!
متأسفانه اسم بزرگی را یدک می‌کشیم اما امکانات متناسب با این اسم نیست. از سال قبل به باشگاه نامه زدیم که در این زمین نمی‌توانیم تمرین کنیم. به تازگی زمین تمرین را عوض کرده‌ایم حدود ۷-۸ ماه نامه‌نگاری کرده‌ایم و در نهایت و به زور یک زمین مناسب پیدا کردیم ان‌شاءالله باشگاه شرایطی فراهم کند که بتوانیم در ادامه راحت کار کنیم.

 


*داوری نامعقول جام حذفی را از ما گرفت
داوری‌های نامعقول در لیگ به ما ضربه زده. تمام انرژی‌مان را در جام حذفی گذاشتیم اما موقعی که گل سالم شما را نمی‌گیرد یا یک پنالتی به ضرر شما اعلام می‌کنند، چکار باید بکنیم. اتفاق خاصی نمی‌افتد. کمیته داوران که مسئولیت این مسئله را دارد به آن رسیدگی نمی‌کند. هرچه حرف می‌زنیم، رسیدگی نمی‌شود. ما در جام حذفی حذف شدیم چرا چون داور دو اشتباه صددرصد انجام داد. چه می‌شود؟ فوقش داور را محروم می‌کنند اما زحمات ما به هدر رفت. ما استقلال را ۱۰ نفره در ورزشگاه آزادی بردیم، نفت را در خانه خودش شکست دادیم اما در مسابقه‌ای که باید پیروز می‌شدیم، با اشتباه داور همه چیز تغییر کرد.

 


*امیدوارم داوری در آسیا ما را اذیت نکند
امیدوارم در لیگ قهرمانان آسیا چنین اتفاقاتی رخ ندهد. سطح بازی‌ها بالاتر است و داوران خوب سوت بزنند. اکنون داوران زیادی از ایران در آسیا قضاوت نمی‌کنند فقط یکی دو گروه از ایران هستند که در بازی‌های آسیایی سوت می‌زنند این مسئله به سطح داوری ما ربط پیدا می‌کنند. اگر ما حرف بزنیم هم با ما بدتر رفتار می‌کنند چون نظارت خاصی وجود ندارد. کمک داور ویدیویی هم نیست و فقط در ورزشگاه آزادی ممکن است داشته باشیم. پس بقیه شهرستان‌ها چه می‌شود؟ آیا امکاناتی دارند. همیشه گفته‌ام مسئولیت ورزشگاه‌‌ها برعهده فدراسیون فوتبال نیست و وزارت ورزش باید در این مسائل که به خودش ارتباط دارد دخالت و حمایت کند.

 


*کشتی و وزنه‌برداری قهرمان شوند مردم به خیابان می‌آیند؟
فدراسیون فوتبال چه درآمدی دارد؟ حق پخش تلویزیونی را که نداریم. وزارت ورزش باید کمک کند. فوتبال ورزش اول کشور است. کشتی و سایر ورزش‌ها که قدیمی هستند هم خوب هستند و من ایرادی نمی‌گیرم اما این فوتبال است که کمک می‌کند که شادابی به جامعه برگردد.  آیا تاکنون شده وقتی تیم کشتی و وزنه‌برداری ایران قهرمان جهان می‌شود، مردم به خیابان‌ها بریزند و خوشحالی کنند؟ آنها هم زحمت خودشان را می‌کشند و باعث افتخار ما هستند اما بین این ورزش‌ها تفاوت وجود دارد. فوتبال ورزش اول کشور است. خیلی‌ از حرف‌هایی که در سیاست نمی‌توان گفت با فوتبال می‌توان آنها را بیان کرد.

 


*به حرف کی‌روش فکر نمی‌کنم
دایی در مورد اینکه کی‌روش گفته میراث تیم ملی را به علی دایی می‌سپارم، گفت: من به این مسائل فکر نمی‌کنم در حال حاضر فقط در مورد بازی فردا فکر می‌کنم تا بتوانیم مقابل این حریف هندی نتیجه خوبی بگیریم.

دیدگاه‌ها