کد خبر : 1591023 | 23 بهمن 1397 ساعت 12:35 | 23.7K بازدید | 0 دیدگاه

از "بهشت امام رضا(ع)" به تمام لیگ برتری‌ها؛

جان‌سخت‌ها به کمتر از آسیا رضایت نمی‌دهند!

دیگر به دیدن این تصویر که در پایان هر بازی ثبت می شود عادت کردیم. تصویری که باعث می شود ما قبول کنیم جوانان یحیی به کمتر از سهمیه آسیایی راضی نیستند.

جان‌سخت‌ها به کمتر از آسیا رضایت نمی‌دهند!

به گزارش "ورزش سه"، از بازی های هفته هفدهم لیگ برتر تیم پدیده شهرخودرو موفق شد یک دیدار دیگر را به سود خود به پایان برساند. این اتفاق در حالی افتاد که بارها پیش از این تجربه حضور تیم های مشابه در لیگ برتر را داشتیم ، تیم هایی که در نهایت تا نیم فصل دوام می آوردند اما این بار گویا این بار اوضاع به گونه ا ی دیگر پیش خواهد رفت و اصلا بعید نیست به مانند لیگ پانزدهم و قهرمانی استقلال خوزستان باز هم شاید یک شگفتی دیگر باشیم. آن هم در شرایطی که پس از طی کردن تعطیلات نیم فصل و شکست در اولین دیدار دور برگشت، انتظار می رفت تا تیمی افول کرده بازی های دور برگشت را آغاز کند اما برد این تیم برابر استقلال خوزستان و ارائه یک بازی هجومی نشان می داد که باید همچنان شاهد موفقیت شاگردان یحیی در لیگ هجدهم باشیم.


جوانان یحیی در این دوره از رقابت ها لیگ کاملا برگزاری بازی های خانگی تنها نماینده مشهدی ها در لیگ برتر گویا به آنها قدرتی عجیب و غریب داده است. شاگردان گل محمدی آن چنان با اعتماد به نفس بالا در بازی های خانگی حاضر می شوند که گویا باختی در کار نیست و تنها باید با امتیاز زمین را ترک کنند. آمار فوق العاده تیم پدیدهشهر خودرو در نیم فصل اول نشان می دهد آنها در هر شرایطی هم که باشند پا به زمین چمن ورزشگاه امام رضا می گذارند تا با ارائه یک بازی هجومی کل امتیازات بازی را به حساب خود واریز کنند. با این حساب، ورزشگاه خانگی پدیده یا بهتر است بگوییم بهشت امام رضا، تسخیرناپذیرترین دژ لیگ هجدهم لقب خواهد گرفت.

 

1381340


شاگردان یحیی ازابتدای لیگ تاکنون در 9 دیدار خانگی به میدان رفتند و تنها در اولین بازی برابر پرسپولیسی ها کار خود را با شکست به پایان رساندند. از آن به بعد آنها توانستند به 6 پیروزی و 2 تساوی دست پیدا کنند و این موضوع نشان می دهد یحیی و شاگردانش دقیقا فهمیده اند در بازی های لیگ به دنبال چه چیزی هستند و به همین دلیل شرایطی که موجب امتیازگرفتن‌شان باشد را به راحتی از دست نمی دهند. این دقیقا همان عادت خوبیست که در ذهن تک تک بازیکنان پدیده می گذرد و با اینکه آنها در بازی های خارج از خانه نیز نتایج خوبی به دست آوردند اما دقیقا می دانند که اتفاق اصلی در خانه و امتیازهایی که می توانند جمع کنند می افتد و به همین دلیل نیز تاکنون توانستند به طور میانگین حدودا 2.1 امتیاز از هر بازی خانگی به حساب خود واریز کنند.


نکته جالب توجه  دیگری که در این میان پیداست مهره چینی گل محمدی و نوع هدایت کادرفنی این تیم است. گل محمدی و تیم فنی اش (ساکت الهامی و ...) خیلی زود توانستند به تیم اصلی خود دست پیدا کنند. احیای بازیکنان کمتر موفق فصل های قبل همانند خلعتبری و امین قاسمی نژاد و اکبر صادقی و ...، میدان دادن به نفراتی که پیش از این انتظار نمی رفت به عنوان یک بازیکن بسیار خوب در ترکیب اصلی تیم حضور پیدا کنند مانند اکبر صادقی، محمد قاسمی نژاد و ...، استفاده به موقع از نفراتی مانند یونس شاکری و محمدمهدی مهدی خانی و در مجموع بر سر زبان ها انداختن نام هایی همچون علی نعمتی و یوسف بهزادی و مرتضی منصوری و ... را می توان مهمترین عملکرد تیم فنی پدیده در لیگ فعلی دانست.


در اپیزود پایانی این مطلب نیز باید به انعطاف در ترکیب تیم اشاره کرد. جایی که بازیکنان با احساس مسئولیتی بالا به دنبال درخشش در هر پستی که به آنها محول می شود هستند و البته شناخت کامل گل محمدی از تیم و همینطور نوع تمرینات و مهره چینی او باعث می شود تا در شرایط خاص، تیم پدیده نگرانی و استرسی از بابت نداشتن برخی بازیکنان تخصصی به خود را ندهد. اتفاقا همین موضوع باعث می شود تا وقتی حتی بازیکن تاثیرگذاری همچون خلعتبری نیز از تیم جدا شود عملا آب از آب تکان نخورد.

 

1381341


در این باره باید به نکته ای در دیدار اخیر پدیده اشاره کرد که در آن یحیی گل محمدی به دلایلی یکی دو مهره تیمش را جابجا کرد و نه تنها اتفاق بدی برای تیم در بر نداشت که باعث  درخشش بازیکن مورد نظر در پست جدید شد. علی نعمتی که در بازی های این فصل در کنار مرادمند به عنوان یکی از دو بازیکن پدیده به میدان می رفت در دیدار برابر استقلال خوزستان به دستور گل محمدی در پست دفاع چپ به جای رضا ناصحی به میدان رفت و اتفاقا با نفوذهای پیاپی خود تاثیر زیادی بر کناره راست تیم خوزستانی داشت. درست به مانند جناح دیگر این تیم که مرتضی منصوری نبض آن را در اختیار داشت.


با بیان تمام مطالبی که عنوان شد باید گفت هنوز چیزی درباره ادامه درخشش پدیده ای ها مشخص نیست. همانطور که عنوان شد تیم های بسیاری آمدند که حدودا نیم فصل(کمی بیشتر یا کمتر) در لیگ درخشیدند اما با اتمام توان خود، در نهایت روی پله ای ایستادند که تصور می رفت. البته سابقه گل محمدی نشان می دهد او برای هفته های مختلف تیمش برنامه دارد چرا که پیش از این و در تیم نفت تهران دیدیم که او توانست چراغ خاموش تا کسب سهمیه آسیایی بالا بیاید.

 

1381342

 

دیدگاه‌ها