کد خبر : 1591036 | 23 بهمن 1397 ساعت 13:18 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی درخواست هیچ کدام از ۲ تیم ثبت نشد!

ویدیوچک والیبال همچنان در مرحله آزمون و خطا

لیگ والیبال در شرایطی به مرحله پلی‌آف نزدیک می‌شود که هنوز ویدیوچک وضعیت مشخصی ندارد.

ویدیوچک والیبال همچنان در مرحله آزمون و خطا

به گزارش "ورزش سه"، دور گروهی لیگ برتر والیبال سال ۹۷ به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و فقط ۲ هفته تا شروع مرحله پلی آف باقی مانده است. در حالی که از چند هفته قبل سیستم ویدیوچک توسط شرکت‌های داخلی به فدراسیون والیبال تحویل داده شد تا در خانه والیبال تهران مورد استفاده قرار بگیرد، هنوز هم تیم ها در استفاده از این سیستم با مشکلاتی مواجه هستند.


در جریان دیدار تیم‌های پیکان تهران و پیام مشهد در خانه والیبال تهران از هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر که یکشنبه هفته جاری برگزار شد، سرمربیان و بازیکنان ۲ تیم بر سر ویدیوچک اعتراض هایی داشتند که باعث توقف مسابقه شد.


در ابتدا قوچان نژاد، سرمربی پیام مشهد اعتقاد داشت تصمیم داور مبنی بر برخورد توپ با دست بازیکن این تیم درست نبوده و درخواست ویدیوچک داد. بعد از چند دقیقه اعلام شد مشهدی ها درخواست خود را دیر ارائه کردند، در شرایطی که باید طبق قانون تا ۵ ثانیه بعد از تصمیم داور درخواست ویدیوچک را ارائه می کردند. این اتفاق در حالی رخ داد که به نظر می رسید در ابتدا مسئولان قصد داشتند از ویدیوچک استفاده کنند، اما گویا در این کار موفق نبودند!


چند دقیقه بعد نوبت به پیکانی ها رسید که معتقد بودند توپ از پشت آنتن وارد زمین آنها شده است. این بار صحنه روی نمایشگر سالن هم پخش شد، اما به اشتباه مسئولان احتمال رفتن پای مهاجم پیام مشهد روی خط یک سوم را چک کردند! این موضوع هم با اعتراض پیکانی ها همراه شد که درخواست بازبینی خطای دیگری را داده بودند، اما در نهایت به خواسته خود نرسیدند!


در پایان مسابقه برای اطلاع از چرایی این اتفاقات به سراغ سعید درخشنده، مسئول برگزاری مسابقه رفتیم. این مرد قدیمی و باتجربه والیبال ایران به "ورزش سه" گفت: «گفته اند از کالای ایرانی حمایت کنید و ما هم این سیستم را از شرکت های داخلی گرفتیم. البته از چند روز قبل برای اینکه مشکلی پیش نیاید، تلاش زیادی کردیم و دوربین های زیادی هم نصب شد، اما صبح روز این مسابقه دیداری از لیگ بانوان بود. از سوی دیگر یکی از دوربین ها در هنگام کردن بازیکنان دچار شکستگی شد.»


وی همچنین افزود: «مربیان هم باید با ما برای اجرای ویدیوچک همکاری کنند. باید تا ۵ ثانیه بعد از صحنه درخواست ویدیوچک ثبت شود، وگرنه قابلیت بازبینی وجود ندارد. به هر حال امیدوارم در بازی های بعدی به ویژه مسابقات پلی آف ویدیوچک با شرایط بهتری کار کند.»

دیدگاه‌ها