کد خبر : 1591133 | 23 بهمن 1397 ساعت 18:57 | 25K بازدید | 0 دیدگاه

مرادی 5 بار صحنه را دید ولی نتوانست تصمیم بگیرد

پاسخ رفعتی به جنجال های اخیر داوری

رییس دپارتمان داوری با اشاره به اینکه در مورد صحنه پنالتی بازی فولاد و پرسپولیس نمی توان اظهار نظر دقیقی کرد اعلام داشت که برای راه اندازی سیستم VAR زمان بیشتری را باید سپری کنیم .

پاسخ رفعتی به جنجال های اخیر داوری

به گزارش "ورزش سه"، موعود بنیادی فر در حال حاضر به خاطر حضور در جام باشگاه های آسیا در ایران حضور ندارد و این در حالی است که او در روز پنج شنبه همین هفته برای دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال خوزستان باید در تهران حضور داشته باشد.


داوود رفعتی رییس دپارتمان داوری ابتدا در همین خصوص گفت:« او امشب به تهران بر می گردد و به نظر هیچ مشکلی برای قضاوت این دیدار نخواهد داشت. این داوران ما آن قدر آمدند و رفتند که دیگر عادت کرده اند. این مسائل حتی در زمان خود من هم وجود داشت و این را هم بگویم  که بنیادی فر نفر دوم لیست داوران بین المللی ما محسوب می شود و خیالتان راحت باشد.»


وی در خصوص  قضاوت رضا کرمانشاهی که معمولا از شانس بد او در بازی های پخش مستقیم مرتکب اشتباهات می شود و فضایی که این روزها علیه  او ایجاد شده است  اظهار داشت :« ببینید اشتباه در هر بازی پیش می آید و هیچ شکی به این موضوع  نمی توان داشت و کسی نمی تواند بگوید که اشتباهی در داوری به وجود نمی آید .حتی علی رغم وجود VAR باز هم شاهدیم که اشتباهات داوری از بین نرفته است.»


 وی درادامه افزود:« شما بازی پرسپولیس و سپیدرود را در نظر بگیرید که پرسپولیسی ها با یک اشتباه داور به مرحله  بعدی رفتند. آیا آنجا کسی علیه آن ها بود.  باور کنید پیش می آید همان طور که من بعد از آن بازی با خود آقای کریمی هم صحبت کردم. هیچ داوری قصد ندارد اشتباهی را مرتکب شود و خودش را در مورد اتهام قرار دهد و این همه هجمه را تحمل کند، همه دوست دارند بازی را راحت به اتمام برسانند. به هر حال اشتباهی بود که اتفاق افتاده و فراموش نکنیم آقای کرمانشاهی جزو داوران خوب و با تجربه ما محسوب می شود.»


او درباره صحنه پنالتی تصریح کرد:« من با دوربین تلویزیونی که در حال حاضر موجود است واقعا نمی توانم بگویم که این صحنه پنالتی بود یا نبود چون بازیکن شماره 28 دقیقا جلوی دوربین را گرفته است . مگر این که دوربین پشت دروازه موجود باشد که متاسفانه چنین دوربینی در آن منطقه قرار نداشت و در این صورت تنها کسی که می توانست خوب تشخیص دهد، داور پشت دروازه بود که ایشان هم کمک کرده و صحنه را پنالتی تشخیص داد و به داور گفته است .»


وی در خصوص مسعود مرادی که  پنج بار صحنه را جلو و عقب برد تصریح کرد:« ایشان هم بعد از این دقت زیاد نتوانست جواب قطعی دهد و این طور مواقع باید به تصمیم داور احترام گذاشت .»


او درباره راه اندازی VAR هم اظهار کرد: «من خودم از خدا می خواهم  که این سیستم راه اندازی شود اما باور بفرمایید راه اندازی به همین راحتی ها نیست. شما همین الان 300 هزار دلار نرم افزار آلمانی بخرید و از همین هفته  قول می دهم به این سیستم مجهز می شویم. ولی این پول را نه فدراسیون ها می تواند متقبل شوند نه باشگاه ها می توانند این پول هنگفت را تهیه کنند . ما در حال حاضر با نرم افزارهای ایرانی در حال همکاری هستیم ولی به این زودی  قابل استفاده نمی شود.»


 وی همچنین گفت:« ولی ما یک کار بزرگ تری را انجام دادیم و دو داور را پشت دروازه ها اضافه کردیم و بالاخره این کار از هتل ها بگیر تا دستمزد، هزینه در بر دارد و تا این جا هم مثمرثمر هم بوده است .

باید این کار رفته رفته جا بیفتد و همان طور که دیدیم در بازی فولاد و پرسپولیس هم کمک کرده است . در مورد صحبت های آقای بیرانوند هم باید بگویم امکان ندارد داور آن حرف را زده باشد.»

 

دیدگاه‌ها