کد خبر : 1591307 | 24 بهمن 1397 ساعت 12:24 | 7.1K بازدید | 0 دیدگاه

تاییدیه اتحادیه جهانی بوکس برای پوشش اسلامی

صدور مجوز؛ زنان محجبه وارد رینگ می‌شوند

هیات اجرایی اتحادیه جهانی بوکس به زنان مسلمان برای حضور در رینگ با پوشش اسلامی مجوز داد.

صدور مجوز؛ زنان محجبه وارد رینگ می‌شوند

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که تاکنون زنان مسلمان امکان حضور در رینگ بوکس را در رقابت های رسمی نداشتند، بالاخره اتحادیه جهانی این رشته مجوز فعالیت زنان محجبه در بوکس را صادر کرد.


هیات اجرایی اتحادیه جهانی بوکس در نشستی که در استانبول داشت، تصویب کرد به خاطر دلایل مذهبی ورزشکاران زن مسلمان می توانند با تغییر یونیفورم خود در مسابقات بین المللی حاضر باشند.


در حالی که هنوز داخل ایران فدراسیون بوکس فعالیتی در بخش بانوان ندارد، باید دید از این پس با توجه به تصویب پوشش اسلامی زنان فعالیت بوکس زنان در ایران هم آغاز می شود یا خیر.


حسین ثوری، رییس فدراسیون بوکس با تایید این خبر به فارس گفته است: «در دیداری که با رئیس فدراسیون جهانی در روسیه داشتیم، یکسری فیلم تمرین بانوان بوکسور با حجاب کاملاً اسلامی که در فضای مجازی موجود است را به او ارائه کردیم، وی پس از دیدن فیلم‌ها، مدعی شد که هیچ ایرادی ندارد و این پوشش مانعی برای مبارزه کردن در رینگ نیست، اما باید این موضوع در اتحادیه جهانی بوکس درهیأت اجرایی مطرح شود و با خردجمعی در مورد این موضوع تصمیم‌گیری شود. این صحبت‌های رئیس فدراسیون جهانی برای چند ماه گذشته بود که حالا پس از گذشت چندین ماه خوشحالم از اینکه تلاش‌های ما و کشورهای اسلامی به بار نشست.»


وی در رابطه با احتمال شروع فعالیت بوکس در ایران عنوان کرد: «من احساس می‌کنم لازم است در کشورمان به این موضوع جدی‌تر بپردازیم. حالا زمان آن رسیده که با مسئولان وزارت ورزش و جوانان در رابطه با این موضوع مذاکره کنیم.»


رییس فدراسیون بوکس پوشش مصوب اسلامی زنان در این رشته را شبیه به لباس زنان ووشوکار دانسته است که در ایران سال هاست فعالیت رسمی دارد.

دیدگاه‌ها