کد خبر : 1591954 | 27 بهمن 1397 ساعت 08:50 | 45.9K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال و مشکلی به نام فرشینگ!

همانطور که پیش بینی می شد تکلیف بازی بزرگ هفته را هافبک های دو تیم مشخص کردند.

استقلال و مشکلی به نام فرشینگ!

به گزارش ورزش سه، در بازی مقابل تراکتور هافبک های استقلال در ایجاد موقعیت ناتوان عمل کردند یکی از مهم ترین دلایل این امر حرکت کم هافبک ها و مهاجمان، بین خطوط حریف است. این عدم تحرک استقلال در زمین حریف باعث شده بود فاصله ی تبریزی که تک مهاجم آبی ها در این بازی بود با هافبک ها زیاد شود و عملا محور هجومی استقلال از کار بیافتد.

البته شفر سعی کرد با وارد کردن منشا و ایسما در ۲۰ دقیق ی پایانی و بازی با ۲ مهاجم هدف فشار را در بالای زمین بیشتر کند ولی جنگندگی هافبک های تخریبی تراکتور (ایمانی، مهدی پور) مانع از رسیدن توپ های سالم به فورواردهای استقلال می شد. 

استقلال در بازی مقابل تراکتور نشان داد هنوز از نظر بدنی از بقیه ی مدعیان امسال عقب است.

این موضوع در برابر تیم هایی که خط هافبک خلاق تری دارند بیشتر به چشم می آید تراکتور سازی امسال با حضور حاج صفی در دفاع، شجاعی و دژاگه در خط میانی و استوکس در خط حمله یکی از خلاق ترین تیم های سال های اخیر لیگ است. فانتزی باز های تراکتور به راحتی می توانند در مقاطع مختلف بازی با خلاقیت فردی تیم را از زیر پرس حریف خارج کنند.

در مقابل تیم هایی با کیفیت تراکتور، لحظه ای از دست دادن تمرکز، جریمه ی سنگینی در پی خواهد داشت. 

در صحنه ی گل تراکتور یک پاس اشتباه از کریمی در میانه ی میدان کافی بود تا حاج صفی، دژاگه را که در سمت چپ زمین استقلال جاگیری کرده بود ببیند و دژاگه که تبدیل به یک رهبر با تجربه در میانه ی میدان تراکتور شده است و به خوبی نقش یک رجیستای کامل را برای تبریزی ها بازی می کند، با یک شوت زیبا دروازه ی رحمتی را باز کند.

برای فشار آوردن به حریف در میانه میدان و پرس مقاطع مختلف بازی توان بدنی بالا، مهم ترین عامل موفقیت است. در نیمه اول نورافکن و علی کریمی تقریبا از پس مهار شجاعی و دژاگه برآمدند ولی هر چه به سمت پایان بازی نزدیک تر می شدیم افت توان بدنی هافبک های استقلال مشهودتر می شد.
البته با توجه به اینکه علی کریمی و شجاعیان تازه از مصدومیت برگشته اند طبیعی به نظر می رسد از نظر بدنی هنوز کمی با فرم ایده آل خود فاصله داشته باشند. ولی شفر برای ادامه فصل و بازی های بسیار سنگین استقلال در جام باشگاه های آسیا حتما باید روش های تمرینی ویژه ای را در نظر بگیرد تا مشکل بدنی استقلال که در ۲ سال اخیر همیشه در مقاطع حساس روند استقلال را با مشکل مواجه کرده است مرتفع نماید.

احسان صدری

دیدگاه‌ها