کد خبر : 1591958 | 27 بهمن 1397 ساعت 09:11 | 19.3K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش ویژه

چهره های ویژه دربی تهران – آذربایجان

دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران با برتری یک بر صفر تیم میزبان در تبریز به پایان رسید.

چهره های ویژه دربی تهران – آذربایجان

به گزارش "ورزش سه"، تیم های تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران از ساعت 15:30 روز جمعه در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز برگزار کننده حساس ترین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر بودند. این دیدار در حضور بیش از 70 هزار نفر تماشاگر برگزار شد و در نهایت شاگردان جورج لیکنز موفق شدند با تک گل اشکان دژاگه که در دقیقه 52 به ثمر رسید، حریف قدرتمند خود را شکست داده و ضمن تحکیم رتبه چهارم و افزایش فاصله امتیازی شان با این تیم به عدد 5، خود را به عنوان یک مدعی واقعی مطرح کنند؛ تراکتوری ها اینک با صدر جدول تنها 5 امتیاز فاصله دارند. استقلال نیز پایین تر از تراکتورسازی با 28 امتیاز در رتبه پنجم قرار دارد. این تیم بعد از شش هفته دروازه خود را باز شده دید تا با متحمل شدن یک شکست تلخ، از کورس قهرمانی عقب بماند.
در ادامه چهره های ویژه دربی تهران – آذربایجان را معرفی می کنیم:

ژرژ لیکنز؛ لاکی ژرژ!

 

"ما می دانیم که استقلال بازیکنان خوبی دارد و دست شفر برای انتخاب یازده بازیکن باز است. به نظر من اولین بازی مهم ما پس از حضور من در تراکتورسازی این بازی است. همه از اهمیت این بازی خبر دارند و ما به حمایت هوادارانمان نیاز داریم. اگرچه استقلال تیم بسیار خوبی است ولی ما به دنبال سه امتیاز هستیم."

 

جملات بالا، بخشی از صحبت های جورج لیکنز در نشست خبری پیش از بازی با استقلال است. او به خوبی می دانست که بازی با استقلال تا چه اندازه برایش مهم است. رویای پیروزی در این دیدار که شاهد تحقق آن بودیم، لیکنز را به خوشحال ترین مرد فوتبال ایران در آخرین جمعه ماه بهمن سال جاری تبدیل کرد. لیکنز در شرایطی هدایت تیم تراکتورسازی را بر عهده گرفت که این تیم پس از پشت سر گذاشتن یک فصل کابوس وار، دوره ای جدید را با جذب ستاره های شاخص از چند ماه قبل تر آغاز کرده بود و در نیم فصل دوم نیز با چند خرید دیگر، به تیمی کامل و مدعی تبدیل شده بود. سرمربی بلژیکی یک تیم به تمام معنا را در اختیار گرفت. او در تیمش چیزی کم نداشت و فقط کافی بود هر چه زودتر شناخت لازم را از توانایی های بازیکنانش پیدا کرده و آنها را برای بازی های سخت نیم فصل دوم مهیا کند. سومین هفته از نیم فصل دوم، همان گونه که خود لیکنز نیز گفت، اولین بازی مهم تراکتورسازی پس از حضور او بود. این بازی مهم در نهایت به بهترین شکل ممکن برای لیکنز به پایان رسید و تیم او موفق شد در شرایطی بسیار سخت و نفس گیر، با تک گل دژاگه به یک برد بزرگ دست پیدا کند.

 

1382440

 

وینفرد شفر؛ شوک!

 

شکست مقابل تراکتورسازی را می توانیم یک شوک برای وینفرد شفر و شاگردانش بدانیم. وینفرد شفر در شرایطی مقابل جورج لیکنز شکست خورد که تیمش پس از کسب چهار برد متوالی راهی تبریز شده بود تا توالی بردهای خود را به عدد پنج رسانده و تراکتورسازی را در لیگ هجدهم دبل کند. شفر در نیم فصل اول پیروزی سه بر صفر مقابل تراکتورسازی را به هواداران تیمش هدیه داده و امیدوار بود که بتواند در بازی برگشت نیز چنین شرایطی را رقم بزند. اعتماد به نفس شاگردان شفر در حدی بود که آنها برای برد مقابل تراکتورِ پر ستاره وارد میدان شوند. این اتفاق اما رخ نداد. تجربه بالا و فرصت طلبی اشکان دژاگه در اوایل نیمه دوم بازی، یک گل زیبا برای تراکتور به همراه داشت. این گل شرایط را برای شفر و شاگردانش سخت کرد. در ادامه و با وجود انجام سه تعویض، استقلال توفیقی در به تساوی کشاندن بازی نداشت. باخت به تراکتور، موقتا تراکتور را از قافله مدعیان عقب انداخت و آنها اینک برای جا نماندن قطعی از این قافله در اندیشه پیروزی در بازی عقب افتاده خود مقابل ذوب آهن هستند که روز پنجم اسفند ماه برگزار خواهد شد. شفر به خوبی می داند که این بازی از چه اهمیتی برخوردار است و حتی می تواند آینده کاری او در استقلال را نیز تا حد زیادی تحت الشعاع قرار دهد.

 

1382441

 

اشکان دژاگه؛ ستاره یعنی تو...



اشکان دژاگه در بازی مقابل استقلال، به معنای واقعی کلمه یک ستاره بود. او در طول بازی جنگنده و پر تلاش ظاهر شد به گونه ای که هیچ شباهتی به یک بازیکن بالای 30 سال نداشت. تک موقعیت گل تراکتورسازی را اشکان به دست آورد و آن را به گل تبدیل کرد. گلی که دژاگه وارد دروازه استقلال کرد، یک گل معمولی نبود. چه از نظر فنی و چه از نظر اهمیت، گل اشکان این پتانسیل را داشت که او را به ستاره شماره یک میدان تبدیل کند. داشتن ستاره ای چون اشکان دژاگه یک امتیاز ویژه برای سرخ پوشان فوتبال آذربایجان به شمار می رود. این یک قانون نانوشته در دنیای فوتبال است که هر زمان بازی های بزرگ گره می خورد، این ستاره ها هستند که می توانند با نبوغ خود گره یاد شده را به نفع تیم شان باز کنند. اشکان دژاگه به بهترین شکل ممکن این کار را در قامت یک ستاره انجام داد تا یکی از چهره های ویژه بازی تراکتورسازی و استقلال نام بگیرد.

 

1382442

 

محسن فروزان؛ دو عشق در یک کالبد

 

قرار گرفتن مقابل استقلال با پیراهن تراکتورسازی، به صورت کاملا اتوماتیک، محسن فروزان را وارد لیست چهره های ویژه بازی می کند. فروازن که همه از ارادت ویژه او به تیم استقلال خبر دارند، در فصل جاری و برای دومین مقطع در دوران بازی خود، وظیفه حراست از دروازه تیم تراکتورسازی را بر عهده گرفته است. رویارویی با استقلال همواره برای فروزان مهم و ویژه بوده و این دروازه بان که عقیده دارد در تیم محبوبش هیچ گاه به آنچه که استحقاقش را داشت نرسید، همیشه تلاش می کند در این رویارویی ها خود را اثبات کند. بازی رو جمعه نیز یکی از همین بازی ها بود. فروزان که در نیم فصل دوم شرایطی به مراتب سخت تر از نیم فصل اول تجربه می کند، برای حفظ جایگاه خود در ترکیب اصلی باید با محمدرضا اخباری مبارزه کند که دوران درخشانی در تراکتور داشت و بار دیگر در زمستان نقل و انتقالاتی لیگ هجدهم به این تیم بازگشت. در سه هفته ای که از نیم فصل دوم گذشته، فروزان همچنان دروازه بان شماره یک تراکتور به شمار می رود و با بسته نگاه داشتن دروازه تیمش در بازی مقابل استقلال به نظر می رسد این روند کماکان ادامه داشته باشد. فروزان پیش از آغاز بازی روز جمعه، مثل همیشه به سمت نیمکت تیم استقلال رفته و با اعضای تیم اسبق خود خوش و بش صمیمانه ای انجام داد. او اینک با حضور در تراکتورسازی به یک بازیکن محبوب در نزد هواداران این تیم تبدیل شده و با توجه به روند روبه رشدی که در نیم فصل دوم داشته، شرایط مطلوبی را در حال سپری کردن است.

 

1382443

 

داریوش شجاعیان؛  هرچه قسمت باشد

 

به یک باره و در فاصله 24 ساعت مانده به بازی حساس تراکتورسازی و استقلال، داریوش شجاعیان به چهره ای ویژه در این دیدار تبدیل شد. دعوای ماشین سازان با استقلالی ها بر سر این بازیکن، در آستانه بازی حساس روز جمعه که مصاحبه ها و بیانیه های جنجالی زیادی به دنبال داشت باعث شد تا داریوش شجاعیان روز ویژه ای را در تبریز تجربه کند. باشگاه ماشین سازی معتقد است که با توجه به عدم تحقق تعهداتی که باشگاه استقلال بایستی در قبال خرید شجاعیان به آنها عمل می کرد، این بازیکن باید به تبریز بازگردد. در آن سو، استقلالی ها به هیچ عنوان چنین قصد و نظری ندارند. داریوش شجاعیان با وجود شرایطی که ذکر شد، در ترکیب اصلی استقلال در بازی مقابل تراکتورسازی حضور داشت. عملکرد داریوش به گونه ای بود که شفر تصمیم گرفت تا 90 دقیقه کامل از او بازی بگیرد. در پایان بازی نیز زمانی که از شجاعیان در میکسدزون ورزشگاه سوال شد که اگر این مشکل حل نشود، به ماشین سازی برمی گردد او گفت: "هرچه قسمت باشد." البته برخلاف تصور خیلی ها، فشاری از سوی هواداران تراکتورسازی متوجه شجاعیان نبود و این بازیکن پیش، حین و پس از بازی با واکنش خاصی از سوی هواداران تیم رقیب مواجه نشد.

 

 

هواداران تراکتورسازی؛ یک آخر هفته عاشقانه

 

هواداران تراکتورسازی یک آخر هفته عاشقانه را تجربه کردند. در روزی که با حضور پرشور در ورزشگاه، هواداران تراکتورسازی جزو چهره های ویژه بازی تراکتورسازی و استقلال بودند، پیروزی سرخ پوشان باعث شد تا بیش از 70 هزار هوادار با کامی شیرین ورزشگاه را ترک کرده و راهی خانه هایشان شوند. هواداران تراکتورسازی در این فصل برای تیم شان سنگ تمام گذاشته اند. تقریبا در تمامی بازی های خانگی تراکتورسازی شاهد حضور پر تعداد آنها بوده ایم و بازی روز جمعه را نیز می توانیم اوج کار آنها در فصل جاری بدانیم. در یک جدال سرنوشت ساز که نتیجه آن می تواند تاثیر زیادی روی معادلات آخر فصل داشته باشد، هواداران تراکتورسازی به خوبی وظیفه خود را با حضور پرشورشان ادا کردند و پاسخ این حضور را نیز با کسب این پیروزی شیرین مقابل یکی از رقیبان دیرینه شان گرفتند.

 

1382444

 

فرهاد مجیدی؛ بازگشت 7 محبوب آبی ها به تبریز


فرهاد مجیدی برای اولین بار به عنوان مربی در شهر تبریز حضور یافت. البته او به عنوان بازیکن تجربه حضور در تبریز را دارد. تراکتوری ها به خوبی فرهاد را به خاطر دارند. در اولین فصل بازگشت سرخ پوشان به لیگ برتر، فرهاد مجیدی تک گل استقلال در دیدار رفت مقابل تراکتورسازی را به ثمر رساند. در شبی که ورزشگاه یادگار امام همانند بازی این هفته استقلال و تراکتورسازی مملو از تماشاگر شده بود، فرهاد مجیدی موفق شد دروازه تراکتورسازی را باز کرده و با خنثی کردن گل فرهاد خیرخواه، تراکتوری ها را از رقم زدن یک برد بزرگ در اولین ماه های بازگشت به لیگ برتر محروم کند. او در بازی برگشت و در جریان تساوی دو بر دو دو تیم در همان فصل بار دیگر جزو گلزنان استقلال بود. فرهاد مجیدی با 3 گل زده از جمع استقلالی ها بهترین آمار گلزنی را برابر تراکتورسازی دارد. زیباترین گل فرهاد مجیدی در لیگ یازدهم بود، جایی که مجیدی توانست با یک ضربه سر زیبا دروازه شاگردان امیرقلعه نویی را باز کند هرچند که استقلال در آن بازی با نتیجه 3 بر 2 از تراکتورسازی شکست خورد. فرهاد این بار به عنوان مربی به تبریز آمد و در کنار زمین جنب و جوش زیادی داشت. او در بسیاری از دقایق بازی در کنار شفر به راهنمایی بازیکنان استقلال و البته اعتراض به عملکرد داور بازی پرداخت.

 

1382445

 

سعید عبدی

دیدگاه‌ها