کد خبر : 1591962 | 27 بهمن 1397 ساعت 09:28 | 55.9K بازدید | 0 دیدگاه

تشکر ویژه تراکتوری‌ها از کارلوس کی‌روش

اشکان دژاگه‌‌‌؛ قاتلی با دستکش قرمز

ملی پوش باتجربه تراکتورسازی، ستاره شماره یک تیمش مقابل استقلال بود.

اشکان دژاگه‌‌‌؛ قاتلی با دستکش قرمز

به گزارش "ورزش سه"، اشکان دژاگه در حساس ترین بازی هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران، ستاره زمین لقب گرفت. هافبک ملی پوش تیم تراکتورسازی در روزی که همانند دو بازی قبلی اش در نیم فصل دوم فراتر از انتظار بود، موفق شد تک گل سه امتیازی تیمش را وارد دروازه استقلال کرده و ورزشگاه یادگار امام را منفجر کند. در این یادداشت فراتر از درخشش اشکان در بازی مقابل استقلال و دو بازی قبلی می خواهیم بعد دیگری از این بازیکن را که در ارتباط با سرمربی سابق تیم ملی است، مورد بررسی قرار دهیم.

 

یک زمستان به یاد ماندنی

 

اشکان دژاگه در شرایطی که جزو نفرات ثابت تیم کی روش در جام جهانی 2014 برزیل بود و این شانس را داشت که در جام جهانی 2018 روسیه نیز چنین شرایطی را تجربه کند، به دلیل مصدومیت از همراهی تیم ملی بازماند. این اتفاق، بدترین خاطره ملی دژاگه به شمار می رود. او در اوج پختگی، حضور در جام جهانی را از دست داد تا همه دوران ملی او را پایان یافته تلقی کنند. در جام ملت های آسیا 2019 اما اتفاقاتی رخ داد که اشکان بار دیگر خود را در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران اثبات کرد. در شرایطی که پیش از آغاز جام ملت های آسیا شایعات بسیاری مبنی بر خط خوردن دژاگه از لیست تیم ملی مطرح شده بود، کارلوس کی روش، این بازیکن را همراه با خود به امارات برد. در اولین بازی تیم ملی در این رقابت ها، اشکان دژاگه با بازوبند کاپیتانی وارد زمین شده و یک گل زیبا از روی ضربه آزاد مقابل یمن به ثمر رساند. این بازی یک جرقه نبود و در تمامی بازی های تیم ملی در جام ملت های آسیا اشکان دژاگه را به عنوان کاپیتان در ترکیب اصلی تیم دیدیم.

 

تصمیم بزرگ کی روش و قرار دادن اشکان دژاگه در ترکیب اصلی تیم ملی و محول کردن وظیفه خطیر کاپیتانی به این بازیکن، ستاره تراکتوری ها را در یک شرایط بسیار ویژه قرار داد. علی رغم ناکامی در رسیدن به دیدار پایانی جام ملت های آسیا و شکست مقابل ژاپن در دیدار نیمه نهایی، اشکان دژاگه زمستان به یادماندنی را همراه با تیم ملی پشت سر گذاشته و یک تجربه شیرین در دفتر خاطرات فوتبالی او به ثبت رسید.

 

در بازگشت به ایران و اردوی تراکتورسازی، اشکان دژاگه آن بازیکن سابق نبود. او به معنای واقعی متحول شده بود. این را به خوبی در بازی اول تراکتورسازی در نیم فصل دوم دیدیم. اشکان در بازی مقابل استقلال خوزستان در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز از روی یک ضربه آزاد چسبیده به محوطه جریمه قفل دروازه حریف را شکسته و زمین ساز برد پر گل تیمش شد. انگیزه و روحیه دژاگه پس از بازگشت از جام ملت های آسیا چند برابر شده بود. او که در طول بازی های نیم فصل اول نیز جزو ستاره های تیمش به شمار می رفت، با انگیزه و اعتماد به نفسی که از سوی کی روش در جام ملت های آسیا به او تزریق شده بود، بهتر از آن اشکانی بود که همه تصور می کردند.

 

1382465

 

بازی با استقلال، اوج کار اشکان

 

بعد از دو بازی بسیار خوب در نیم فصل دوم، نوبت به بازی هفته هجدهم مقابل استقلال رسید. اشکان دژاگه در این دیدار نیز به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب تیم تراکتورسازی حضور داشت. با توجه به شرایطی که آن را شرح دادیم، تراکتوری ها امید زیادی به درخشش هافبک باتجربه تیم شان داشتند. مطابق انتظار، دژاگه عملکرد بسیار خوبی در جریان بازی داشت. او به قدری خوب بود که در سن 32 سالگی همانند یک بازیکن جوان، 90 دقیقه در زمین حضور داشت و 90 دقیقه نیز برای تیمش جنگید. هیچ تفاوتی در عملکرد دژاگه در دقایق پایانی با دقایق ابتدایی بازی دیده نمی شد. او در قامت یک جنگنده تمام عیار، یکی از بهترین های میانه میدان بود.

 

تک گل بازی توسط اشکان دژاگه وارد دروازه استقلال شد تا در کنار بازی خوبش، او را به عنوان ستاره شماره یک بازی معرفی کنیم. دژاگه در شرایطی دروازه استقلال را باز کرد که فشار بازی به شدت روی عملکرد دو تیم تاثیر گذاشته بود. در چنین تقابل هایی معمولا موقعیت های گل به حداقل می رسند و کمترین خطر را روی دروازه تیم ها شاهد هستیم. موقعیتی که اشکان دژاگه در دقیقه 52 به دست آورد اولین و آخرین موقعیت جدی گلزنی تیم تراکتورسازی در طول 90 دقیقه بود. او به خوبی از همین موقعیت نهایت استفاده را برده و آن را به گل تبدیل کرد.

 

همواره و هر زمان که بازی های بزرگ گره می خورد، این ستاره ها هستند که می توانند با نبوغ خود گره یاد شده را به نفع تیم شان باز کنند. اشکان دژاگه به بهترین شکل ممکن این کار را در قامت یک ستاره انجام داد تا یکی از چهره های ویژه بازی تراکتورسازی و استقلال نام بگیرد.

 

 

مرسی سی کیو



کارلوس کی روش بعد از پایان یافتن جام ملت های آسیا 2019 به همکاری خود با فدراسیون فوتبال ایران خاتمه داد. او بلافاصله راهی کلمبیا شده و هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده گرفت. بر خلاف طیف وسیعی از هواداران فوتبال باشگاهی ایران، هواداران تیم تراکتورسازی جزو آن دسته از فوتبالی هایی طبقه بندی می شوند که حامی کی روش بوده و همواره او را حمایت کرده اند. پاسخ این ابراز علاقه و لطف نیز یک کادوی ویژه بود. ارزش کادویی که کارلوس کی روش در جام ملت های آسیا به تراکتوری ها داد را این روزها به خوبی مشاهده می کنیم. سرمربی که در دوران حضور او، اشکان دژاگه به تیم ملی فوتبال ایران راه یافته و در سال 1390 مقابل قطر اولین بازی خود را برای تیم ملی ایران انجام داد. او جزو بازیکنان مورد علاقه کی روش بود و سرمربی پرتغالی همیشه اعتقاد خاصی به بازی این بازیکن داشت.

 

کارلوس کی روش در سن 32 سالگی، اشکان دژاگه را دوباره متولد کرد. اشکان دژاگه در حالی که به سال های پایانی فوتبال خود نزدیک می شود، در جام ملت های آسیا 2019 دوباره شکوفا شد. این شکوفایی را او و تراکتوری ها مدیون کارلوس کی روشی هستند که این شانس را به اشکان داد تا بار دیگر خود را نشان داده و توانایی هاش را به نمایش بگذارد. بعد از پایان جام ملت های آسیا و در شرایطی که بسیاری از هواداران تراکتورسازی نگران مصدومیت یا خستگی ستاره های ملی پوش شان بودند، هر سه ملی پوش تراکتورسازی و در راس آنها اشکان دژاگه با انرژی و روحیه ای بالاتر از همیشه به جمع هم باشگاهی های خود بازگشته و اینک در تلاش اند تا غیر ممکن تراکتوری ها را به ممکن تبدیل کرده و رویای جشن قهرمانی لیگ برتر در تبریز را عملی کنند.

 

1382466

 

سعید عبدی

دیدگاه‌ها