کد خبر : 1592035 | 27 بهمن 1397 ساعت 12:11 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ فوتبال مدارس از لیگ برتر مهم تر است

داوودی: از تجارب قطبی در فوتبال پایه استفاده می‌کنیم

فولاد خوزستان قصد دارد برای کشف و پرورش استعدادهای فوتبالی این استان مدارس فوتبالش را ساماندهی کند.

داوودی: از تجارب قطبی در فوتبال پایه استفاده می‌کنیم

به گزارش" ورزش سه" فولاد خوزستان همیشه یکی از بهترین باشگاه ها در زمینه فوتبال پایه بوده است. این باشگاه با استفاده مثبت از ظرفیت و استعدادهای این استان فوتبال خیز همواره نقش یکی از منابع مهم تغذیه فوتبال ایران را به عهده داشته است. با این وجود و بعد از اقدامات جالبی مثل ساخت ورزشگاه فولاد آره نا( که هنوز به خاطر مسایل عمرانی قابل استفاده نیست.) و استخدام افشین قطبی به عنوان سرمربی حالا این باشگاه قصد دارد مدارس فوتبالش را در استان خوزستان ساماندهی کند تا مسیر برای جذب و پرورش استعدادها هموار شود. از این به بعد مدارس فوتبالی که در استان خوزستان با نام فولاد فعالیت خواهند کرد همه به طور مستقیم باید زیرنظر باشگاه فولاد و براساس برنامه های کلی و هماهنگ این باشگاه باشد. بابک داوودی که پیش از این مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اهوازو ... را برعهده داشت حالا به عنوان مدیرمدارس فوتبال فولاد انتخاب شده است. او درباره این مسئولیت جدید و اهداف باشگاه فولاد گفت:« براساس راهکارهایی که درباره کشف استعدادها از طریق سازماندهی مدارس فوتبال داشتیم از من خواسته شد که مدیریت مدارس فوتبال فولاد را به عهده بگیرم و قرار شد که پروتکلی رسمی براساس شاخص های روزجهانی برای مدارس فوتبال این باشگاه تهیه کنیم.» او افزود:« قصد داریم برنامه هایی پیشرفته و به روز را تبیین کنیم چرا که یکی از شاخص های اصلی فوتبال حرفه ای توسعه مدارس فوتبال است.»


مدیر مدارس فوتبال تیم فولاد همچنین درباره شرایط حضور استعدادها و علی الخصوص بچه هایی که تمکن مالی ندارند گفت:« ببینید ما برای چنین شرایطی هم چارچوبی تعیین خواهیم کرد. باشگاه فولاد یک مسئولیت اجتماعی هم دارد و اولویت ما کشف استعداد و پرورش آن است. اگر واقعا بازیکنانی باشند که استعداد بالایی دارند اما تمکن مالی ندارند باشگاه فولاد به چشم یک سرمایه گذاری به آن ها نگاه و این استعدادها را جذب خواهد کرد.» او همچنین اضافه کرد:« ضمن اینکه این قانون وجود دارد که مدارس فوتبال بتوانند با پرورش استعدادها در آینده نیز از مسایلی چون حق رشد برخوردار شود که می تواند از نظر مالی هم به این مدارس کمک کند.»


داوودی با اشاره به اینکه قصد دارند از تجربیان افشین قطبی در شکل گیری این مدارس فوتبال استفاده کنند هم گفت:« حتما از تجارت آقای قطبی استفاده می کنیم چرا که براساس آنچه من می دانم قرار است آقای قطبی نسبت به تیم های پایه باشگاه هم توجه داشته باشد. » او در ادامه با اشاره به وجود استعدادهای فوتبالی در استان خوزستان گفت:« استان خوزستان به خاطر مسایل ژنتیکی و علاقه مردمانش همواره استعداد زیادی در فوتبال داشته و الان هم شرایط همینگونه است. مردم شهرهای سوسنگرد، مسجد سلیمان، آبادان، اهواز و... عاشق فوتبال هستند و با فوتبال زندگی می کنند اما متاسفانه زیرساخت ها و برنامه های لازم برای پرورش این استعدادها نداریم.» مدیرمدارس فوتبال فولاد افزود:« ما باید روزی متوجه این بشویم که لیگ مدارس فوتبال برای آینده فوتبال ایران از لیگ برتر مهم تر است. باشگاه فولاد خوشبختانه از نظر زیرساخت و ساختار یک باشگاه خوب است و امیدواریم بتوانیم با توجه به این امکانات و برنامه هایی که داریم در شکوفایی استعدادهای خوزستان و کمک به فوتبال ملی عملکرد مفیدی داشته باشیم.»

دیدگاه‌ها