کد خبر : 1592037 | 27 بهمن 1397 ساعت 12:15 | 21.9K بازدید | 0 دیدگاه

لیکنز عاشق فوتبال تهاجمی است

پیروانی: باهوش بودیم گل دوم را هم می‌زدیم

امیر حسین پیروانی، سرمربی سابق تیم ملی جوانان و امید در کادر فنی تیم تراکتورسازی اینروزها نقش محوری دارد به این خاطر که لیکنز هنوز به شناخت کافی از تیم و فوتبال ایران دست پیدا نکرده است و نیاز به زمان بیشتری دارد.

پیروانی: باهوش بودیم گل دوم را هم می‌زدیم

 

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی بزرگ تراکتورسازی در برابر استقلال بهانه ای شد که بار دیگر پای صحبت های این مربی جوان بنشینیم. مربی ای که در جام جهانی زیر 20 سال در سال 2017 روی نیمکت ایران بود.

 

*صرف نظر از نتیجه ای که در این بازی رقم خورد آیا از عملکرد فنی تیم تراکتورسازی در این بازی راضی به نظر می رسید؟

 

در مجموع بازی بسیار سختی بود. نیاز به گفتن من نیست که استقلال تیم بزرگ و قابل احترامی است و یک تیم قوی تر از داخل زمین روی نیمکت دارد. تاکید می کنم بازی بسیار سخت و نزدیکی بود. شاید اگر برف و باران نمی بارید بازی کیفیت بهتری پیدا می کرد. دلیل سختی و نزدیکی بازی هم به این خاطر بود که دوتیم با شناخت و آنالیز دقیق از هم به میدان آمده بودند و به نوعی می شود گفت دو تیم در بستن راه های نفوذ یکدیگر سخت تلاش کردند. ما به نقاط ضعف و قوت استقلال آشنا بودیم و حریف هم به خوبی تیم ما را می شناخت. ما بعد از گل سعی در کنترل بازی داشتیم و در این مسیر موفق عمل کردیم. البته می توانستیم روی ضد حملات گل های بعدی را هم به ثمر برسانیم که در این مسیر باید باهوش تر عمل می کردیم. خوشحالم که در این بازی همه چیز طبق برنامه از پیش تعیین شده پیش رفت. به خصوص که در این بازی کمترین موقعیت را به تیم حریف دادیم.

 

*در برخی از دقایق بازی در حمله کم تعداد بودید در حالی که به نظر می رسید اگر با تعداد نفرات بیشتری حمله می کردید در حمله موفق تر می بودید!

 

خب ما بعد از گل به این نتیجه رسیدیم بهتر است بازی را کنترل کنیم. چرا که به هدف خود رسیده بودیم. استقلال سعی می کرد با پاس های بلند خط دفاعی ما را تحت تاثیر قرار دهد و هافبک های ما را از بازی خارج کند. به خصوص با بازیکنان بلند قامتی که در منطقه یک سوم دفاعی ما داشت. هدف ما این بود بازی در یک سوم میانی زمین در جریان باشد که با ایده ای که برای بازی در نظر گرفتیم اتفاقات بازی به سود ما رقم خورد. خط هافبک ما در این بازی به خوبی ایده های کادر فنی را پیاده کردند و همان طور که دیدید ما در این بازی موقعیت زیادی به تیم حریف ندادیم. از سویی همان طور که دیدید اگر در ضد حملات با هوشیاری بیشتری عمل می کردیم گل های بعدی را هم می زدیم.

 

1382550

 

*در این بازی سخت و فیزیکی تیم شما تنها یک تعویض آنهم در ثانیه های پایانی بازی انجام داد. آیا فکر نمی کنید تیم نیاز به تعویض های بیشتری داشت؟

 

تصمیم گیری در این زمینه با سرمربی تیم است. ما یک تیم خوب روی نیمکت داریم. بازیکنانی که بسیار شایسته هستند. به نظر من بازیکنان به خوبی در حال انجام وظیفه در زمین بودند و حتما لیکنز ضرورتی به تغییر در ترکیب تیم نمی دید. ضمن اینکه تیم ما از نظر بدنی شرایط نرمالی دارد و این طور نیست بازیکنان تحت تاثیر سختی بازی از نظر بدنی کم بیاورند. به واقع سرمربی تیم نگران خستگی بازیکنان نبود. بازیکنان ما تست های بدنی را به بهترین نمرات پاس کرده اند و لیکنز نگرانی بابت شرایط بدنی تیم ندارد. ضمن اینکه بازی یک بازی خاص بود. هم چنین شرایط آب و هوایی بازی را خیلی سخت کرده بود.

 

*کمی از لیکنز برای ما بگویید. از خصوصیات فنی او ...

 

لیکنز به نظرم نیاز به معرفی از سوی من ندارد. معمار فوتبال نوین بلژیک. از حضور او در ایران و در تیم تراکتورسازی خیلی خوشحال هستم و امیدوارم این حضور تا سال های سال ادامه داشته باشد حتی اگر من در کادر فنی این تیم حضور نداشته باشم.  لیکنز به خوبی کارش را بلد است. مهم ترین حسن او ارتباط با بازیکن است و به صورت کاملا حرفه ای از بازیکنان بهترین بازی را می گیرد. همیت و همدلی خوبی در تیم ایجاد کرده است و برای بازیکنان موفقیت تیم مهمتر از همه چیز است. فوتبال تهاجمی را دوست دارد. دوست دارد پاس های تیم رو به جلو باشد و تعداد پاس ها بالا رود. منتهی برای القای تفکرات خود نیاز به زمان دارد. تاثیرات حضور او در تیم در آینده ملموس تر خواهد بود. برای او کیفیت بازیکن مهم تر از سن و نام او است و این را به دفعات به بچه ها گفته است.

 

*و حرف آخر

 

به نوبه خود از هواداران تیم تشکر می کنم. حضور آنها در بازی دیروز برای من یک سورپرایز بزرگ بود. خیلی از آنها پشت درهای بسته ماندند و برخی هم از کوه های اطراف استادیوم مشغول تماشای بازی شدند. این چیزی نمی تواند جز عشق به تراکتورسازی باشد. عشقی که موجب شد آنها اصلا هوای سرد و بارش برف و باران را نبینند. به نظر من هواداران دیروز بیشترین نقش را در پیروزی تیم داشتند. به خاطر ایجاد انگیزه نزد همه اعضای تیم. موفقیت تیم به 4 عامل بستگی دارد. مالکیت باشگاه؛ خوشبختانه مالک تیم مطلع در فوتبال و عاشق تیم است و تصمیمات او همواره در مسیر کمک به تیم است و بتهاج هم که به تازگی مدیرت باشگاه را برعهده گرفته از مدیران تاثیر گذار و با تجربه است. حضور هواداران که در مورد آن صحبت کردم. سرمربی تیم که به اعتقاد من تصمیم برای حضور لیکنز در تراکتورسازی بهترین تصمیم بود و بازیکنان. ما گروه خوبی از بازیکنان را در اختیار داریم. بازیکنانی که هم از نظر فنی خوب هستند و هم از نظر اخلاقی. بی شک اگر در بازی با نساجی پنالتی ما گرفته می شد ما الان 9 امتیاز از سه بازی دور برگشت داشتیم.

 

1382551

دیدگاه‌ها