کد خبر : 1592043 | 27 بهمن 1397 ساعت 12:40 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

شاهین‌طبع و ریسک بزرگی که به جان خرید

روایتی از روزهای بی‌ستاره بسکتبال ایران!

به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی بسکتبال ایجاد نظم در تیمش را به حضور ستاره ها ترجیح می‌دهد.

روایتی از روزهای بی‌ستاره بسکتبال ایران!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی بسکتبال ایران ۲ دیدار حساس را در تهران مقابل ژاپن و استرالیا پیش رو دارد. اولین بازی با سامورایی روز پنجشنبه هفته جاری در سالن آزادی برگزار می شود که از ۲ جهت برای برای آسمان خراش های ایرانی اهمیت دارد.


اول از همه اینکه برد در این مسابقه می تواند مهر قطعی صعود را پای بلیت ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ بزند. دوم هم این بازی جنبه انتقامی دارد؛ با توجه به شکستی که بسکتبالیست‌ها چند ماه قبل در دیدار رفت متحمل شدند.


۳ روز بعد هم بازی با استرالیا آخرین دیدار ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ در سالن آزادی برگزار می شود تا مردم به خوبی بسکتبالیست‌ها را بدرقه کنند.


این روزها حاشیه‌های بسکتبال به اوج رسیده و این باعث ایجاد نگرانی بین اهالی بسکتبال شده است. شرایط طوری پیش رفته که تیم ملی تقریبا بدون ستاره باید در این ۲ بازی حساس به میدان برود؛ بازیکنانی که هر کدام به دلایل مختلف از تیم ملی دور شده اند.


صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، ارسلان کاظمی و حتی مهدی کامرانی که جزو ستاره‌های یک دهه اخیر بسکتبال ایران به شمار می‌روند، حالا در ترکیب تیم ملی برای حضور در ۲ بازی با ژاپن و استرالیا دیده نمی شوند.

 

1382556


کامرانی که در یک سال اخیر بارها برای حضور در تیم ملی ابراز علاقه کرده و حتی در مقطعی به صورت غیررسمی از سوی شاهین طبع دعوت شد، با وجود درخشش در ترکیب شیمیدر جایی در تفکرات سرمربی تیم ملی ندارد.


صمد نیکخواه بهرامی بعد از بازی های آسیایی فقط یک بازی برای تیم ملی انجام داد و با تیم به ژاپن نرفت. بعد از آن هم با وجود دعوت از کاپیتان تیم ملی، او حاضر نشد در اردو حاضر شود. البته در اردوی اخیر صمد در محل تمرینات حاضر بود، اما گویا بار دیگر به آمریکا سفر کرده است.


حامد حدادی هم که در روزهای اخیر سوژه اصلی بسکتبال بوده، در نهایت از تیم ملی دور ماند. شاهین طبع برای دومین بار حدادی را به تیم ملی دعوت کرد، اما به اردو نیامد. بعد از چند روز این ستاره بلندقامت تصمیم به بازگشت گرفت، اما این بار سرمربی تیم ملی وجود نظم و انضباط را به داشتن چنین ستاره ای ترجیح داد.


ارسلان کاظمی هم بعد از حاشیه‌های اخیر در تیم ملی، قربانی اصلی شد و دیگر در لیست قرار نگرفت.


در حالی که ۶ ماه دیگر جام جهانی در پیش است، شاهین طبع تصمیم گرفته قید ستاره های تیمش را بزند و گویا تمرکز خود را روی ساختن یک تیم جدید گذاشته است. البته نباید فراموش کرد که هنوز صعود ایران به جام جهانی قطعی نشده و در صورت شکست در ۲ بازی پیش رو مقابل ژاپن و استرالیا و رقم خوردن برخی اتفاقات ممکن است حتی جواز صعود به جام جهانی را هم کسب نکنیم!

دیدگاه‌ها