کد خبر : 1592395 | 28 بهمن 1397 ساعت 18:32 | 27.6K بازدید | 0 دیدگاه

فولادخوزستان صدرنشین مدعیان با امپراطور؛

قطبی و سه تیمی که بدون فِراری جا گذاشت

افشین قطبی فولادخوزستان را در رتبه نهم جدول رده بندی تحویل گرفت ولی آنها حالا پس از چهار هفته در رتبه ششم قرار دارند و برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می کنند.

قطبی و سه تیمی که بدون فِراری جا گذاشت

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه ثبت آمار فوق العاده کسب 10 امتیاز از 4 مسابقه خیره کننده به نظر می رسد و در این میان فولادخوزستان موفق به شکست دو تیم مدعی رقابت ها یعنی تراکتورسازی و پرسپولیس شده است، ولی در واقع اختلاف آنها با صدر جدول فقط یک امتیاز کاهش پیدا کرده است؛ زمانی که قطبی هدایت قرمزپوشان خوزستانی را برعهده گرفت، آنها با 15 امتیاز رتبه نهم جدول رده بندی را در اختیار داشتند و در تعقیب سپاهانِ 29 امتیازی بودند؛ آنها امروز هم در پایان هفته هجدهم 25 امتیازی شده اند و فاصله آنها با صدر از 14 امتیاز به 13 امتیاز کاهش پیدا کرده است.

 

در این میان شاگردان افشین قطبی موفق به پشت سر گذاشتن سه تیم پارس جنوبی، سایپا و پیکان شده اند که در پایان هفته چهاردهم بالاتر از آنها بوده اند.

 

علاوه بر این نگاهی به عملکرد تیم های مدعی نشان می دهد که اگر افشین قطبی زودتر از هفته چهاردهم هدایت فولادخوزستان را در دست می گرفت، می توانست به مراتب شرایط بهتری برای این تیم رقم بزند.

 

در چهار هفته ای که قطبی پس از 10 سال به فوتبال ایران بازگشته است، استقلال تهران و تراکتورسازی که تیم های رده پنجم و سوم رقابت ها بوده اند، موفق به کسب 2 پیروزی، یک تساوی و یک شکست شده اند و بیشتر از 7 امتیاز کسب نکرده اند. پدیده دو تساوی، یک شکست و یک پیروزی را در کارنامه دارد و جای خود را در رتبه دوم به پرسپولیسی داده است که سه پیروزی و یک شکست در کارنامه اش طی چهار دیدار اخیر دارد و در نهایت صدرنشین آن مقطع و فعلی لیگ برتر، یعنی شاگردان امیرقلعه نویی از 4 مسابقه اخیرشان 2 تساوی و 2 پیروزی کسب کرده اند؛ آماری که نشان می دهد فولادخوزستان با همراهی قطبی، میان تمام مدعیان امتیازات بیشتری طی 4 هفته اخیر کسب کرده است.

 

فولادخوزستان که افشین قطبی را به عنوان چهارمین سرمربی پس از سیروس پورموسوی، ایلی استان و عزیز فریسات طی لیگ هجدهم روی نیمکت خود می بیند، با حضور سرمربی سابق تیم ملی موفق به کسب پیروزی برابر تراکتورسازی، پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان شده و مقابل پارس جنوبی جم به تساوی بدون گل دست یافته است.

 

قطبی در اولین مصاحبه پس از قبول هدایت قرمزپوشان فولادی، ورزشگاه فولاد آره‌نا را به ماشینِ فراری تشبیه کرد؛ ماشینی که البته این روزها به دلیل آماده نشدن پارکینگ هایش، قابلیت استفاده ندارد و فولادی ها مجبورند همچنان با راننده ای که خود را مستحق در اختیار داشتن ماشینی مدرن می داند ولی آن را در اختیار ندارد، به روندش ادامه دهد تا با رفتن به ورزشگاه فولاد آره نا شاهد تیمِ جذاب تری از قطبی در لیگ برتر باشیم.

 

بی شک قهرمانی فولادخوزستان در رقابت های لیگ هجدهم نه هدف قطبی و نه مدیران فولادخوزستان است؛ اما آنها حالا بدون داشتن فِراری سه تیم را جا گذاشته اند و وقتی اجازه بازی در ورزشگاه فولاد آره‌نا را پیدا کنند، فقط دو سبقت دیگر برای رسیدن به سهمیه آسیایی که هدف اول آنها در لیگ هجدهم است، فاصله دارند.

دیدگاه‌ها