کد خبر : 1592790 | 30 بهمن 1397 ساعت 11:18 | 10K بازدید | 0 دیدگاه

شاگردان آزمون به فلسطین سفر نمی کنند

بانوان ایران شانس صعود به المپیک را از دست می دهند؟

تیم ملی فوتبال بانوان ایران که مرحله نخست مقدماتی المپیک 2020 توکیو را با موفقیت پشت سر گذاشته است در مرحله دوم این بازی ها بر اساس برنامه ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در فلسطین به مصاف حریفان برود.

بانوان ایران شانس صعود به المپیک را از دست می دهند؟

به گزارش "ورزش سه"، ایران در گروه C بازی ها با تیم های چین تایپه، فلسطین و فیلیپین همگروه است و فلسطین میزبان این دوره از بازی ها است. این قرعه کشی در حالی صورت گرفته که ایرانی ها بر اساس قوانین داخلی حق سفر به سرزمین اشغالی را ندارند. بر همین اساس فدراسیون فوتبال در نامه رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار تغییر گروه بازی های ایران شده است.

 

یک منبع موثق در فدراسیون فوتبال در این باره به خبرنگار ما گفت: « در نامه ای که برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردیم تقاضا کردیم گروه ایران تغییر کند تا تیم ملی فوتبال بانوان در جدول بازی ها باقی بماند و شانس حضور در بازی های المپیک را از دست ندهد. البته برخی از رسانه ها به این نکته اشاره کرده اند که فدراسیون فوتبال درخواست داده میزبان بازی ها تغییر کند که این موضوع صحت ندارد. میزبان بازی های گروه C مشخص شده است و در این مسیر برنامه ریزی داشته است و ما نمی توانیم درخواست تغییر میزبانی داشته باشیم.»

 

گروه بندی کامل بازی ها و برنامه دیدارهای ایران از این قرار است:


گروه A : میانمار (میزبان)، هند، اندونزی، نپال
گروه B: ویتنام، اردن، هنگ‌کنگ و ازبکستان (میزبان)
گروه C: چین‌تایپه، ایران، فیلیپین و فلسطین (میزبان)

برنامه کامل گروه C به شرح زیر است:

 

12 فروردین:

چین تایپه - فلسطین
ایران – فیلیپین

16 فروردین:

فلسطین - ایران
فیلیپین - چین‌تایپه

20 فروردین:

چین‌تایپه - ایران
فیلیپین – فلسطین

 

2 تیم از هر گروه به مرحله سوم راه پیدا می‌کنند تا با تیم‌های کره شمالی، کره جنوبی، چین، استرالیا و تایلند برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو تلاش کنند. در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست ایران موافقت نکند ایرانی ها شانس حضور در المپیک را از دست می دهند.

دیدگاه‌ها