کد خبر : 1593107 | 01 اسفند 1397 ساعت 14:16 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

دیدار سفیر یونان با دبیرکل کمیته ملی المپیک

سفیر یونان با حضور در کمیته ملی المپیک با رئیس و دبیرکل کمیته دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار سفیر یونان با دبیرکل کمیته ملی المپیک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، دیمیتری الکساندر کیس سفیر کشور یونان با حضور در کمیته ملی المپیک با سیدرضا صالحی امیری رییس و شاهرخ شهنازی رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک دیدار و گفتگو کرد.

 

این دیدار که با حضور قراخانلو رییس آکادمی، سعیدی خزانه دار و ذیحساب کمیته برگزار شد صالحی امیری  ضمن اشاره به جایگاه کشور یونان بعنوان مهد این رویداد بزرگ ورزشی در جهان اظهار داشت: ارتباط دو کشور ایران و یونان ریشه در تاریخ دارد، دولت و ملت دو کشور همواره به همدیگر احترام گذاشته و در گذر زمان از مناسبات و اشتراکات فرهنگی برخودار بوده اند که بدون تردید در عرصه ورزش نیز دو کشور ایران و یونان می توانند همکاری موثری با یکدیگر داشته باشند.

 

وی ادامه داد:حمایت در تصمیمات مهم بین المللی ورزشی از نمایندگان هم، اردو های مشترک ورزشی، تبادل مربی و مدرس، تامین تجهیزات ورزشی و امضا تفاهنمامه ورزشی بین دو کشور ایران و یونان می تواند  روند موثری در ارتقا مناسبات فی مابین داشته باشد.

 

رییس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:ارتقاء مناسبات و ارتباطات،تبادل مربی،مدرس و برگزاری اردوهای مشترک و تامین تجهیزات ورزشی مورد نیاز فدراسیون ها و بهره مندی از تجارب دو کشور در زمینه ورزش می تواند زمینه مناسبی را برای رشد و ارتقا ورزش کشور در عرصه بین المللی فراهم آورد.

 

همچنین شهنازی دبیر کل کمیته نیز ضمن اشاره به خواستگاه کشور یونان در جهان گفت: مردم یونان قرابت فرهنگی بسیاری برای مردم ایران داشته و اصولا دو کشور همواره در اعصار تاریخ ارتباط خوبی با همدیگر داشته اند و قطعا در زمینه ورزش نیز می توانند ضمن افزایش مراودات و مناسبات، همکاری خوبی برای بهره مندی از تجربیات یکدیگر جهت رشد ورزش خود در عرصه بین المللی داشته باشند.

 

سپس دیمیتری الکساندر کیس سفیر کشور یونان گفت: ارتباط تاریخی دو کشور و رابطه دوستانه دولت و ملت ایران و یونان بر هیچ کسی پوشیده نیست و قطعا در عرصه ورزش نیز  این موضوع می تواند تداوم و گسترش بیشتری داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: نگاه مثبت رییس و دبیر کل کمیته ملی المپیک در گسترش هر چه بیشتر مناسبات ورزشی دو کشور در واقع بیانگر این است که مسئولان و مردم دو کشور ایران و یونان نگاه احترام آمیز و مثبتی نسبت به یکدیگر دارند و  به شخصه شاهد موفقیت ها و پیشرفتهای ورزشی ایران بوده و قطعا ضمن استقبال از پیشنهادات شما و انتقال آن به مسئولان ورزش کشورم  زمینه های لازم را در این زمینه بخصوص امضاء تفاهمنامه ورزشی فراهم خواهم کرد.

دیدگاه‌ها