کد خبر : 1593167 | 01 اسفند 1397 ساعت 16:42 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

گزارشی درباره فرمول‌یک 2019؛

از تقویم مسابقات تا رانندگان و موتورهای‌ غول‌آسا

هفتادمین دوره از مسابقات فرمول‌یک از 26 اسفند در استرالیا آغاز خواهد شد و دهم آذر 98 در ابوظبی به پایان می‌رسد. برای لذت بردن از این رویداد ورزشی، چه اطلاعاتی را لازم داریم؟

از تقویم مسابقات تا رانندگان و موتورهای‌ غول‌آسا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرآنلاین، در عصر هایبرید، مرسدس همواره بهترین تیم مسابقات فرمول یک بوده است. آلمانی ها به هیچکس اجازه نداده اند قهرمانی های فردی و تیمی را از دستشان خارج کند و سرمایه گذاری های کلان آن ها روی اتومبیل های قدرتمندشان، رقابت ها را یکطرفه تر از همیشه کرده است. با این حال فرمول یک همیشه هیجان های خاص خودش را دارد. از تصادف رانندگان کم تجربه و با تجربه گرفته تا پیت استاپ (تعویض تایر های اتومبیل) های سریع، همه و همه جنجال های هیجان انگیزی برای تیم ها رقم می زند. تیم هایی که با استراتژی های مختلف میان رانندگان خودشان هم تفاوت می گذارند تا قهرمانی تیمی را به نحوی شده از آن خود کنند. شرایط جوی و پیست هایی که هر کدام وضعیت خاص خود را دارد، بخش دیگری از جذابیت های ورزشی است که برخلاف تصور عموم، آماده ترین ورزشکاران جهان را در اختیار دارد. فرمول یک در اوج سادگی پیچیده و گیج‌کننده است. اما برای غرق این ورزش شدن، به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

 

1383805

 

مدعیان؛ از همان مرسدس همیشگی تا ردبول متفاوت و رنوی احیا شده

لوییز همیلتون امسال هم در مرسدس حضور دارد تا برای ششمین بار قهرمان فرمول یک باشد و تاریخ سازی کند. او با ماشین جدید مرسدسی ها، دبیلو10 آماده است تا همه رانندگان فرمول یک را به چالش بکشد. در فراری، کیمی رایکونن اسکودریا را به مقصد آلفارومئو ترک کرده تا هم تیمی جدید سباستین وتل، چارلز لکرک جوان باشد. از جمله مهم ترین تغییرات مدیریتی هم که در فراری رخ داد، مائوریتزیو آریوابنه از سمت خود کنار رفت تا ماتیا بینتو به عنوان مدیر جدید فراری معرفی شود. در ردبول هم دنیل ریکیاردو پس از پنج سال حضور در تیم اتریشی به رنو رفت تا صندلی او به پیر گسلی برسد. با خداحافظی فرناندو آلونسوی افسانه ای، کارلوس ساینز به مک لارن پیوست. اما جذاب ترین تغییرات در ویلیامز رخ داد؛ جورج راسل، قهرمان فرمول دو در کنار رابرت کوبیتزا قرار گرفته که پس از هشت سال به فرمول یک بازگشته است. با خروج استفان وندورن از فرمول یک، لندرو نوریس 19 ساله از فرمول دو به مک لارن پیوست. الگزاند البورن، دیگر راننده فرمول دو است که به تورو آمد. آنتونیو جیوویناتزی به سائوبر آمد. اما جذاب ترین انتقال فصل 2019 احتمالا اتفاقات تیم فورس ایندیا است. جایی که لارنس استرول با خرید این تیم، نام این تیم را به ریسینگ پوینت تغییر داد. او استبان اکون را از ریسینگ پوینت بیرون کرد و پسرش، لنس استرول را پشت صندلی تیم جدید نشاند. لیست کامل رانندگان و موتور های فصل 2019 به شکل زیر است:

تیم راننده نخست راننده دوم پیشرانه خودرو شاسی خودرو
مرسدس پتروناس لوییز همیلتون والتری بوتاس مرسدس مرسدس
اسکودریا فراری سباستین وتل چارلز لکرک فراری فراری
استون مارتین ردبول مکس ورشتپن پیر گسلی هوندا ردبول ریسینگ
رنو دنیل ریکیاردو نیکو هالکنبرگ رنو رنو
هاس ریچ انرژی رومن گروژان کوین مگنوسن فراری هاس
مک لارن کارلوس ساینز لندو نوریس رنو مک لارن
ریسینگ پوینت سرجیو پرز لنس استرول مرسدس ریسینگ پوینت
آلفارومئو سائوبر کیمی رایکونن آنتونیو جیوویناتزی فراری سائوبر
تورو روسو دنیل کویات الگزاندر البون هوندا تورو روسو
ویلیامز ریسینگ جورج راسل رابرت کوبیتزا مرسدس ویلیامز

ردبولی ها پس از 12 سال استفاده از موتور رنو، تصمیم گرفتند پیشرانه هوندا را جایگزین کنند. این جایگزینی در تیم دوم ردبول، تورو روسو هم رخ داد و آن ها با وجود استفاده از موتور های فراری و رنو در سال های اخیر، از امسال میزبان موتور های هوندا خواهند بود.

 

1383804

 

تقویم مسابقات؛ ده ماه رقابت و سرعت

ترتیب برگزاری مسابقات فرمول یک چندی پیش مشخص شد که براساس آن این مسابقات در استرالیا آغاز شده و طبق عادت معمول در ابوظبی با دوبرابر امتیاز به پایان خواهد رسید. جدول کامل مسابقات فصل 2019 با تاریخ شمسی برگزاری آن به شکل زیر است:

تاریخ میزبان
26 اسفند استرالیا
11 فروردین بحرین
25 فروردین چین
8 اردیبهشت آذربایجان
22 اردیبهشت اسپانیا
5 خرداد موناکو
19 خرداد کانادا
2 تیر فرانسه
9 تیر اتریش
23 تیر بریتانیا
6 مرداد آلمان
13 مرداد مجارستان
10 شهریور بلژیک
17 شهریور ایتالیا
31 شهریور سنگاپور
7 مهر روسیه
21 مهر ژاپن
5 آبان مکزیک
12 آبان آمریکا
26 آبان برزیل
10 آذر امارات

از روز گذشته مسابقات آزمایشی فصل 2019 در بارسلون آغاز شده و تیم ها با بررسی شرایط پیشرانه های خود، تلاش می کنند بهترین عملکرد را پیش از آغاز رسمی مسابقات به دست آورند. با توجه به پیشتازی فراری در مسابقات پیش فصل، به نظر می رسد امسال سال سختی برای قهرمانی دوباره مرسدس خواهد بود. 

دیدگاه‌ها