کد خبر : 1593400 | 02 اسفند 1397 ساعت 15:56 | 20.3K بازدید | 0 دیدگاه

تورنمنت چین از دست رفت

فیفادی ماه مارچ؛تیم ملی تشکیل نمی‌شود؟

عدم حضور در تورنمنت چین و شایعات پیرامون تعطیلی تیم ملی در روزهای فیفا اتفاق ترسناک و ناخوشایندی برای فوتبال ایران است.

فیفادی ماه مارچ؛تیم ملی تشکیل نمی‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، کشور های حاضر در تورنمنت چین در شرایطی اعلام شدند که بر خلاف گمانه زنی های قبلی خبری از حضور نام ایران در این تورنمنت نیست و تورنمنت چین با حضور تیم میزبان، تایلند، ازبکستان و پاراگوئه برگزار می شود و تیم ملی ایران غایب بزرگ این رقابت ها خواهد بود؛ تصمیمی جنجالی که لطمه بزرگی به فوتبال ایران خواهد زد.

 

تیم ملی در فیفا دی تشکیل نمی شود!


شنیده ها حاکی از این است که تیم ملی در روزهای فیفا تشکیل اردو نخواهد داد و با توجه به عدم انتخاب سرمربی، مسئولان قصد دارند با عدم استفاده از این فرصت، بازی های باشگاهی را برگزار کنند تا از فشردگی رقابت های لیگ بکاهند؛ اتفاقی که می تواند باعث شود رتبه ایران در رده بندی فیفا کاهش چشمگیری داشته باشد.


این تصمیم عجیب و جنجالی که پس لرزه های اولیه جدایی کی روش و عدم انتخاب سرمربی جدید است، قطعا لطمه بزرگی برای فوتبال ایران است و عدم اجرایی شدن آن باید تبدیل به یکی از خواسته های مهم جامعه فوتبال، رسانه ها و مردم شود تا شاهد شروع به کار تیم ملی حتی با یک سرمربی موقت باشیم.

 

اردوی داخلی، تیم های متوسط


حتی اگر برگزاری اردو و دیدار دوستانه برای فدراسیون خیلی سودمند نباشد اما انتظارها از مهدی تاج و کادر فدراسیون این است که در فرصت در نظر گرفته شده برای تیم ملی یک اردوی داخلی در شهرهایی مانند اهواز یا کیش را در نظر بگیرند تا تیم ملی در هوای مطبوع آن مقطع از سال با برگزاری دو بازی دوستانه حتی با تیم های معمولی و یا ضعیف، به روند خود ادامه دهد.

 

اعتبار تیم ملی؛ خط قرمز!


بزرگترین دستاورد تیم ملی در دوران حضور کی روش، افزایش چشمگیر اعتبار ایران در آسیا بود و تیم ملی در سال های گذشته با وجود همه مشکلات و انتقادات، تیمی قابل احترام در منطقه و آسیا بود و در جام جهانی نیز نمایش های خوبی را داشت.


تصمیماتی از این دست که می تواند باعث کاهش اعتبار تیم ملی بعد از کی روش شود، باید خط قرمز مسئولان فوتبال ایران و حتی وزارت ورزش و جوانان باشد. به همان اندازه که عدم عجله برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی گزینه ای قابل احترام است اما حفظ اعتبار تیم ملی نیز موضوعی است که باید در دستور کار مدیران فوتبال ایران قرار بگیرد و مطالبه عمومی باشد.

دیدگاه‌ها