کد خبر : 1593784 | 04 اسفند 1397 ساعت 11:53 | 201.8K بازدید | 0 دیدگاه

سردار چگونه قفل دروازه فنر را باز کرد؟

عملیات بندکفش آزمون در کرستوفسکی آرنا

با وجود گذشت 48 ساعت از درخشش ستاره ایرانی در آسمان سن پطرزبورگ همچنان اخبار و حاشیه های لیگ اروپا نام سردار را در صدر اخبار رسانه های روس و اروپا قرار داده است.

عملیات بندکفش آزمون در کرستوفسکی آرنا

به گزارش "ورزش سه"، دور برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا برای بیش از 50 هزار طرفدار زنیت در ورزشگاه زیبا و سرپوشیده کرستوفسکی رویایی تر از چیزی تمام شد که پیش بینی می کردند. شکست 1-0 در بازی رفت مقابل فنرباغچه باعث شد تا زنیتی ها از همان دقیقه اول بازی روی دروازه ترک ها خیمه بزنند در حالی که اولین خطر جدی با سردار آزمون ستاره شماره 7 این تیم ایجاد شد.


هنرنمایی خرید جدید و 12 میلیون یورویی دو دقیقه بعد با پاس گلی دیدنی روی استپ سینه کامل شد تا ورزشگاه خیلی زود منفجر شود. سردار آزمون با انگیزه های کاملا متفاوت نسبت به هم تیمی های خود در اولین نمایش خود مقابل دیدگان طرفداران به قدری درخشید که گزارشگر روس در تجلیل از او مدعی شد آسمان سن پطرزبورگ خیلی زود تحت تاثیر درخشش ستاره ای از ایران قرار گرفته است.

 

نجات از اخراج با دخالت داور پشت دروازه


سردار که جنگندگی خاصی در خط حمله زنیت داشت در دقیقه 17 بازی با خطا روی مدافع ترک از داور کارت زرد گرفت تا با احتیاط بیشتری به کار خود ادامه بدهد. دقیقا 15 دقیقه بعد از این صحنه ستاره ایرانی می توانست با کابوسی بزرگ در اولین حضور برای زنیتی ها در کرستوفسکی آرنا روبرو شود اما حضور به موقع داور پشت دروازه و مشاوره به داور مانع از اخراج آزمون شد. ستاره ایرانی روی پاس زیبای آرتم زوبیا می توانست با دروازه بان فنرباغچه در موقعیتی تک به تک قرار بگیرد اما دخالت مدافع میانی فنرباغچه باعث شد تا تعادل سردار به هم خورده و تکل بلند این مهاجم و ضربه او به توپ را دروازه بان حریف مهار کند که در ادامه برخورد غیرعمد سردار با گلر باعث شد تا بازیکنان فنرباغچه خواستار اخراج سردار شوند اما مشورت داور با کمک پشت دروازه مانع این اتفاق شد.

 

1384499

 

این همان صحنه برخورد آزمون با دروازه بان فنر است که بازیکنان این تیم اعتقاد به اخراج سردار داشتند اما داور پشت دروازه به داد ستاره ایرانی رسید.

 

عملیات بند کفش آزمون در کرستوفسکی آرنا


هنرنمایی های سردار چند دقیقه بعد با یک حیله جالب از سوی ستاره جوان ایرانی کامل شد. سرمربی فنرباغچه وقتی دید مهار آزمون نیاز به یک یار مستقیم دارد تصمیم گرفت بازیکن شماره 32 این تیم یعنی جایلسون برزیلی را به عنوان مامور مستقیم روی ارسال ها کنار آزمون قرار دهد. دقیقه 37 وقتی سردار می خواست از بند این بازیکن رها شود با اتکا به یک حیله قدیمی ، عملیات بندکفش را در کرستوفسکی آرنا به اجرا گذاشت و اتفاقا جواب هم داد. جایلسون به گمان این که بند کفش آزمون باز شده و او نمی تواند روی ارسال احتمالی دریوسی آرژانتینی، حضور داشته باشد یک لحظه از شماره 7 زنیت غافل شد تا همین غفلت تاوان سنگینی برای ترک ها رقم بزند. فرار سردار و جا ماندن بازیکن برزیلی با پرواز بلند پرنده آسمانی زنیتی ها یکی از زیباترین گل های هفته را به نام آزمون رقم زد تا اولین گل او با پیراهن زنیت خاطره انگیز ثبت شود.

 

1384508

 

1384511

 

1384507

 

1384513

 

1384512

 

شلیک یک میلیون یورویی به قلب فنر


در نیمه دوم زنیتی ها دقایق پراسترسی را سپری می کردند. چون با توجه به گلی که در اواخر نیمه اول دریافت کردند صعود آنها نیاز به یک معجزه دیگر داشت. در این بین همه نگاه ها به زوج زوبیا – آزمون دوخته شده بود. ستاره های اصلی خط حمله تیم های ملی روسیه و ایران که بسیاری از کارشناسان روس به سرگئی سماک توصیه کرده بودند از هر دو کنار هم بهره ببرد. همکاری ها چشمگیر بود تا جایی که در دقیقه 77 بازی سرانجام روی یکی از این همکاری ها سردار آزمون توانست پاس بی نقص زوبیا را با اشتباه مرگبار مهمت توپال با شلیکی دیدنی از زیر دستان گلر فنر به تور دروازه چسبانده و راه گلزنی را به سایر هم تیمی هایش نشان بدهد. این شلیک برای زنیتی ها علاوه بر برپایی جشن صعود، سودی بالغ بر 1.1 میلیون یورو نیز در پی داشت که این اتفاق بیشتر از هر چیزی مالکان باشگاه در جایگاه وی آی پی ورزشگاه را خوشحال کرد.

 

تلویزیون ترکیه؛ امان از این سردارِ مهارنشدنی


"این چه فوتبالیست ویرانگری است! مهارناپذیر چه روی زمین چه روی هوا".کارشناس شبکه NTV ترکیه وقتی بازی دو تیم را که به صورت مستقیم روی آنتن رفته بود تحلیل میکرد، در واکنش به درخشش سردار آزمون، ستاره ایرانی را با این جملات تشریح کرد. این کارشناس ترک گفت:« واقعا تصور چنین ستاره ای در ترکیب زنیت را نداشتم چون او فراتر از این بازی بود. نمی دانم چرا در بازی رفت از او در ترکیب اصلی بهره نبرده بودند. سردار هم روی زمین، هم روی هوا اصلا مهارشدنی نبود و چابکی و هوش بالای او فنرباغچه را نابود کرد».

 

1384498

 

پروازهای بلند سردار در تمام سال هایی که در فوتبال روسیه بازی می کند، زبانزد عام و خاص است. کارشناسان روس به او لقب پرنده آسمانی داده و قدرت پرواز او را به تجربیاتی ربط می دهند که سردار از پدر والیبالیست خود به ارث برده است.

دیدگاه‌ها