کد خبر : 1593795 | 04 اسفند 1397 ساعت 12:26 | 23.6K بازدید | 0 دیدگاه

جام جهانی ندیده نیستم؛ جا را برای جوانترها باز کردم

آرن داوودی: جای ارمنی‌ها در تیم ملی بسکتبال خالی است

بازیکن ارمنی‌تبار تیم ملی بسکتبال می‌گوید حضور در جام جهانی او را برای ادامه حضور در تیم ملی وسوسه نکرده است.

آرن داوودی: جای ارمنی‌ها در تیم ملی بسکتبال خالی است

به گزارش "ورزش سه"، چند ثانیه بعد از باخت تلخ برابر ژاپن، یک اتفاق شوکه کننده دیگر هم در سالن بسکتبال آزادی رخ داد. آرن داوودی در ۳۲ سالگی تصمیم به خداحافظی گرفت و چند ماه بعد از اوشین ساهاکیان به عنوان یک بازیکن ارمنی تبار دیگر برای همیشه با تیم ملی وداع کرد.


این اتفاق در شرایطی رخ داد که تیم ملی بسکتبال فردا یک بازی حساس و کلیدی را برابر استرالیا در تهران پیش رو دارد، اما آرن که از قبل تصور می کرد بعد از پیروزی مقابل ژاپن خداحافظی می کند، با وجود شکست هم این تصمیم را عملی کرد.


به بهانه خداحافظی این بازیکن باتجربه بسکتبال ایران که چند قهرمانی در آسیا و حضور در جام جهانی ۲۰۱۰ را با تیم ملی تجربه کرده و بعد از چند سال دوری دوباره به ترکیب تیم ملی بازگشته بود، دقایقی با او همکلام شدیم.


در ادامه مشروح صحبت های آرن داوودی که در غیاب صمد نیکخواه و حامد حدادی کاپیتان ایران هم به حساب می آمد، را با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.


قبلا می‌خواستم خداحافظی کنم، شاهین‌طبع نگذاشت


من از پنجره قبلی انتخابی جام جهانی که با فیلیپین و استرالیا مسابقه داشتیم، تصمیم به خداحافظی گرفته بودم. با شاهین طبع هم صحبت کردم که در آن مقطع به من گفت باید هنوز بمانی چون به تو احتیاج داریم. همین باعث شد که برای بازی با ژاپن این تصمیم را بگیرم. به نظرم زمان خوبی بود چون فکر می کردم که برنده شویم و جشن صعود بگیریم. شب قبل از بازی پیش شاهین طبع رفتم و گفتم اگر اجازه دهید من فردا خداحافظی کنم. به هر حال ۳ بازیکن هم خارج از لیست در تمرینات حاضر بودند و مشکلی برای انتخاب جانشین من برای بازی استرالیا وجود ندارد.

 

1384524


جام‌جهانی ندیده نیستم؛ باید به جوان‌ها بها دهیم


اینکه برخی می گویند تا جام جهانی می ماندی، از نظر من درست نیست. من که سال ۲۰۱‍۰ جام جهانی را تجربه کرده بودم و جام جهانی ندیده نبودم! نگاه من جور دیگری است. می گویم ما شرایط بسکتبالمان طوری است که باید نسل عوض شود و بتوانیم با سرمایه گذاری روی نسل جدید شرایط خوبی را به وجود آوریم. با روندی که الان در پیش گرفتم، نمی توانیم افتخارات گذشته را هم تکرار کنیم. باید به بازیکنان جوان بهای بیشتری داده شود تا در سال های آینده بازهم قهرمانی آسیا را پس بگیریم. همین حالا می بینیم که رفتن به جام جهانی برای ما چقدر سخت شده است.


اعتراضی به بازی نکردنم نداشتم


آن روز هم گفتم خداحافظی من ربطی به بازی نکردنم مقابل ژاپن نداشت. من از قبل تصمیم گرفته بودم. در ضمن در ۲ بازی پنجره قبلی برابر فیلیپین و استرالیا که مشایخی نبود، کامل بازی کردم. اصلا بحث بازی کردن یا نکردن در تصمیم من دخیل نبود. کادرفنی نظرش اینطور بود که من آن روز بازی نکنم و من هم اعتراضی نکردم.


با رفتن من و اوشین جای ارمنی‌ها خالی است


اوشین ساهاکیان چند ماه قبل از تیم ملی خداحافظی کرد و من هم که کنار رفتم. حالا هیچ بازیکن ارمنی تبار در تیم ملی بسکتبال ایران نیست. مطمئنم که جای ارمنی ها در تیم ملی از این به بعد خالی است. باید تلاش کنیم که ارمنی ها را بازهم به تیم ملی بیاوریم تا ادامه راه ما را بروند. ارامنه استعدادهای خوبی در بسکتبال دارند و باید روی آنها سرمایه گذاری شود. حیف است اگر این استعدادها را نبینیم و از آنها استفاده نکنیم.

 

1384526


بسکتبال افت کرده چون حمایت نمی شود


اگر این روزها می گوییم بسکتبال افت کرده، به خاطر مشکلاتی است که در بحث اسپانسرها و سرمایه گذاری روی این رشته به وجود آمده است. ۱۰ سال قبل که تیم ما قهرمان آسیا بود، چند تیم باشگاهی پرقدرت داشتیم که از بسکتبال حمایت می کردند. آنها بازیکنان خارجی سطح بالا می آوردند که بازی کردنشان در لیگ باعث پیشرفت بازیکنان داخلی هم می شد. وقتی ما با تیم ملی جوانان قهرمان آسیا شدیم، ۷ بازیکن فقط از ذوب آهن در آن تیم بودند، اما الان می بینید این باشگاه هم خیلی علاقه ای به سرمایه گذاری در بسکتبال ندارد و امسال بعد از چند سال غیبت به لیگ برتر برگشته است.
با پرتاب من قهرمان آسیا شدیم
بهترین خاطره من از دوران حضورم در تیم ملی به کاپ آسیا سال ۲۰۱۲ برمی گردد. جایی که ما بازی فینال را از همین ژاپن عقب بودیم و با پرتاب ۳ امتیازی من در لحظات پایانی توانستیم جلو بیفتیم و قهرمان شویم. البته خاطره خوب از تیم ملی زیاد دارم. الان هم قرار نیست از بسکتبال خداحافظی کنم و مطمئن باشید تا چند سال دیگر در رده باشگاهی بازی می کنم.


شاید با حامد و صمد ژاپن را می بردیم

 

در تیم ملی بسکتبال همین حالا هم جو خوبی است و امیدوارم فردا بازیکنان بتوانند مقابل استرالیا برنده باشند. البته مسلما غیبت بازیکنان بزرگی مثل صمد نیکخواه و حامد حدادی به ضرر تیم ملی بود. ما دوست داشتیم این بازیکنان بزرگ هم در کنار ما باشند، اما به دلایل مختلف نتوانستند در این اردو حضور پیدا کنند. شاید با حضور آنها می توانستیم ژاپن را هم شکست دهیم. امیدوارم اماواگرها کنار برود و به جام جهانی برسیم و بعد از آن هم در جام جهانی با تمام پتانسیل ظاهر شویم.

 

1384525

دیدگاه‌ها