کد خبر : 1593805 | 04 اسفند 1397 ساعت 12:40 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

سامان خنجری رکورد خودش را جابجا کرد

رونمایی از برترین‌های درگ قهرمانی کشور

برترین‌های راند پایانی مسابقات اتومبیلرانی درگ قهرمانی کشور معرفی شدند.

رونمایی از برترین‌های درگ قهرمانی کشور

به گزارش "ورزش سه"، راند پنجم و پایانی مسابقات اتومبیلرانی درگ(شتاب) قهرمانی کشور دوم و سوم اسفندماه در اتودروم بین المللی تهران برگزار شد. این مسابقه در کلاسهای مختلف و در مسافتی به طول ۴۰۲ متر انجام شد و با استقبال بسیار خوبی از سوی هواداران این رشته ورزشیکه به منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان(شهر آیلند) آمده بودند، روبه‌رو شد.


نتایج کامل راند پنجم(فینال) مسابقات درگ قهرمانی کشور به قرار زیر است:


کلاس 206GT :1- نوید مزارعی، 2- میثم رخشان 3- محمدرضا رضازاده


کلاس 4و6 سیلندر توربو دیفرانسیل جلو: 1- امیرحسین میرزایی 2- سیامک خلیل الهی 3- امیرحسین سلیمانی


کلاس 4و6 سیلندر اتمسفر دیفرانسیل عقب: 1- عطا ماجدی 2- شایان خسروی 3- امیر ضیایی


کلاس 8 سیلندر اتمسفر: 1- سامان خنجری 2- علی اکبر کمالی 3- سوان غریب

 

1384553


کلاس 4و6 سیلندر توربو دیفرانسیل عقب: 1- مرتضی شادفرخ 2- ارسطو عامری 3- رضا خزایی پول


کلاس 4و6 سیلندر اتمسفر دیفرانسیل جلو: 1- شروین یگانه 2- احسان خالق پناه 3- محمد رضا غفاری


کلاس 8 سیلندر کلاسیک: 1- حسن جلیلی 2- سوان غریب 3- حسین بهرامی فر


کلاس آزاد: 1- سامان خنجری 2 - ابوالفضل مرادی از هیأت آیلند 3- سعید خلعتبری


کلاس 206 بانوان: 1- لاله صدیق 2- صفورا پوراحمدی 3- بهاره سادات کهنگی

1384551
گفتنی است؛ در این راند از مسابقات سامان خنجری موفق به ثبت 2 رکورد در دو روز پیاپی شد و با ثبت زمان 9 ثانیه و 645 هزارم ثانیه در روز اول مسابقات و ثبت زمان 9 ثانیه و 636 هزارم ثانیه در روز دوم بازیها با شکست رکورد قبلی خود، رکورددار ایران شد. همچنین ابوالفضل مرادی نیز با ثبت زمان 9 ثانیه و 999 هزارم ثانیه در روز دوم رقابتها وارد باشگاه تک رقمی ها شد.

1384552

فرزاد شاهرخی، رییس کمیته درگ فدراسیون اتومبیلرانی درباره این مسابقات گفت: روز پنجشنبه از هر کلاس ۸ ماشین انتخاب شد و دیروز مسابقه به صورت حذفی پیگیری شد. در پایان هم قهرمان سال و نفرات برتر کلاس های مختلف معرفی شدند. اتفاق جالب و ویژه ای که در طول این دوره رخ داد، شکسته شدن رکورد ایران توسط سامان خنجری بود که رکورد قبلی خود را جابجا کرد. مسابقه اختصاصی بانوان هم برای اولین بار برگزار شد.

وی درباره پیست محل برگزاری این رقابت ها(آیلند) نیز عنوان کرد: پیست خیلی خاص و خوبی است. بهترین کیفیت مسابقات درگ در چند سال اخیر در این پیست رقم خورد.

همچنین لاهرودى، مدیر بخش اتومبیلرانى آیلند درباره پیست مسابقات قهرمانی کشور گفت: این پیست اولین پیستی است که در ایران با قابلیت برگزاری مسابقات بین المللی حتی فرمول یک ساخته شده است. این پیست ۵ هزار متر طول مسیرش هست و از جذابیت‌های آن ۱۸ پیچی است که در آن می بینیم. ۶ تا از پیچ های این پیست بهترین پیچ هایی است که در دنیا ساخته شده است. همچنین تنها پیستی در دنیا هست که می توان به صورت دوطرفه از آن استفاده کرد. بهره برداری دیگری که از این پیست انجام می دهیم، «ترک دی» هست؛ روزی که همه با هر نوع ماشین یا موتورسیکلتی می توانند بیایند و از این پیست استفاده کنند. آکادمی های مختلفی اینجا داریم که در سطوح مختلف کار آموزش را انجام می دهند.  

وی افزود: تا قبل از این ارز زیادی از کشور خارج می شد تا ورزشکاران برای حضور در مسابقات بین المللی به کشورهای دیگر بروند. با امکاناتی که ما در اینجا داریم، نه تنها از خروج این ارز جلوگیری می کنیم، بلکه می توانیم ارزآوری هم داشته باشیم. رانندگان با همان اتومبیل هایی که در کشورهای خارجی مسابقه می دهند، می توانند به این پیست بیایند. با توجه به اینکه اینجا منطقه ویژه اقتصادی است، با کمترین قیمت می توانند اتومبیل ها را با کمترین هزینه به اینجا بیاورند و از پیست استفاده کنند.

دیدگاه‌ها