کد خبر : 1594689 | 07 اسفند 1397 ساعت 18:10 | 19.5K بازدید | 0 دیدگاه

حدنصاب‌های جدید در نیمکت‌های فوتبال ایران 

مربیان سی و سی و یک در راه دو تیم جدید!

لیگ برتر فوتبال ایران با گذشت 19 هفته 14 قربانی گرفته و شاهد تغییرات زیادی در نیمکت مربی گری تیم های مختلف بودیم.

مربیان سی و سی و یک در راه دو تیم جدید!

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم قعرنشین لیگ برتر یعنی استقلال خوزستان و سپیدرود رشت روز سه شنبه در اقدامی همزمان خبر از تغییرات در راس کادرفنی خود دادند و علی کریمی و کریم بوستانی از دو نسل متفاوت فوتبال ایران کنار رفتند تا به این ترتیب باز هم شاهد تغییرات در لیگ برتر باشیم.

 

تراکتور صدرنشین تیم های با بیش از دو تغییر!


تراکتورسازی، استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و سپیدرود رشت سه تیمی هستند که در این فصل دو تغییر در راس کادرفنی خود داشتند. تراکتوری ها فصل را با توشاک آغاز کردند، با تقوی ادامه دادند و اکنون لیکنز سرمربی آنها است.

 

1363486


فولاد خوزستان نیز فصل را مانند سال گذشته با پورموسوی آغاز کرد اما دوران حضور او نیز خیلی طولانی نبود و ایلی استان سرمربی این تیم شد که دوران حضور او نیز خیلی طولانی نبود و در نهایت عزیز فریسات جانشین او شد تا فولادی ها به سومین سرمربی برسند. این روند تغییرات با روی کار آمدن افشین قطبی فعلا متوقف شده و نتایج قطبی به اندازه ای خوب بوده که به نظر می رسد دیگر شاهد تغییر در این تیم نباشیم.


استقلال خوزستان نیز که فصل را با داریوش یزدی آغاز کرده بود و هفته های اخیر کریم بوستانی را در راس کادرفنی خود داشت حالا کریم قنبری را به عنوان سومین سرمربی در اختیار دارد و شاید تعداد سرمربیان این تیم به عدد 4 نیز برسد.


وضعیت برای سپیدرود نیز خیلی مناسب نیست و آنها بعد از عزیزی و کریمی، به دنبال سرمربی جدید و احتمالا بومی هستند تا به این ترتیب بتوانند برای دومین فصل متوالی با حضور در رده های پایانی در لیگ برتر باقی بمانند.


در میان تیم هایی که بیش از یک تغییر داشتند، تراکتورسازی با حضور در رده پنجم بهترین وضعیت را دارد و فولاد خوزستان نیز ششم است اما دو تیم سپیدرود و استقلال خوزستان قعر نشین هستند.

 

5 تیم با یک تغییر سرمربی


سرمربیان و تیم های دیگری نیز هستند که در این لیگ عاقبت به خیر نشدند. 5 تیم لیگ برتری یعنی نفت مسجد سلیمان، ذوب آهن، ماشین سازی، نساجی مازندران و پیکان نیز یک مرتبه در این فصل تغییر سرمربی داشتند.


عبدالله ویسی جای خود را به مرزبان در نفت مسجد سلیمان داد و علیرضا منصوریان جانشین امید نمازی در ذوب آهن شد؛ حضور مرزبان به خوبی مسجد سلیمانی ها را متحول کرد اما منصوریان فعلا تنها در آسیا موفق بوده و در لیگ برتر فعلا توفیقی نداشته است.


ماشین سازی با حضور کریمی شروع خوبی در لیگ نداشت اما رضا مهاجری این تیم را متحول کرد و در نیم فصل دوم نیز سبزهای تبریزی شروع بسیار خوبی داشتند.


نساجی مازندران و پیکان نیز در نیم فصل شرایط عجیبی داشتند؛ نساجی با چند مرتبه رفت و آمد در نهایت با مجید جلالی به توافق رسید که بعد از شکست های متوالی از پیکان کنار گذاشته شده بود تا حالا منجی تیم تازه وارد لیگ برتری شود.

 

حسین فرکی نیز بعد از اتفاقات عجیبی که برای نکونام رخ داد و نتوانست هدایت پیکان را بر عهده بگیرد، سرمربی این تیم شد تا دوباره به لیگ برتر بازگردد.

 

1370027


14 سرمربی که نیمکت خود را از دست دادند


در لیگ هجدهم تا به امروز 14 سرمربی صندلی خود را از دست دادند تا شاهد یکی از پر جا به جایی ترین فصول فوتبال ایران تا به امروز باشیم.


جان توشاک، محمد تقوی، سیروس پورموسوی، عزیز فریسات، ایلی استان، داریوش یزدی، کریم بوستانی، خداداد عزیزی، علی کریمی، عبدالله ویسی، فیروز کریمی، امید نمازی، جواد نکونام و مجید جلالی سرمربیانی هستند که در این فصل نیمکت خود را از دست دادند.

 

1381108


با این حال فعلا 9 تیم دست به تغییر سرمربی زدند تا بیش از نیمی از تیم های لیگ برتر این اقدام را انجام داده باشند و باید منتظر هفته های پیش رو باشیم تا ببینیم باز هم تیم ها دست به تغییرات می زنند یا فعلا با همین شرایط به کار خود ادامه می دهند.

دیدگاه‌ها