کد خبر : 1595534 | 11 اسفند 1397 ساعت 09:24 | 250.8K بازدید | 0 دیدگاه

خط آتش در اختیار سرخابی‌ها

تیم منتخب هفته بیستم مسابقات لیگ برتر

تیم منتخب هفته بیستم لیگ برتر در حالی انتخاب شده است که تیم تراکتورسازی تبریز با سه نماینده و همچنین استقلال و پرسپولیس تهران با دو نماینده، بیشترین بازیکن را در ترکیب هفته دارند.

تیم منتخب هفته بیستم مسابقات لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه" در هفته بیستم مسابقات لیگ برتر همه چیز به ضرر سپاهان رقم خورد. شاگردان امیر قلعه نویی در تبریز به مصاف تراکتورسازی رفتند و در پایان اسیر جو موجود در ورزشگاه و بازی خوب  میزبان شدند و با نتیجه دو بر صفر بازنده به خانه بازگشتند تا آماده ادامه مسابقات شوند. استقلال تهران هم که این هفته ها شرایط آرمانی را تجربه می کند در اهواز بهترین برد هفته را کسب کرد و با نتیجه  سه بر یک فولاد خوزستان را در هم کوبید تا به رده چهارم جدول برسد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ هم در ورزشگاه آزادی علی رغم داشتن حمایت های فراوان با یک گل صنعت نفت آبادان را شکست دادند و با استفاده از  باخت سپاهان به صدر جدول مسابقات رسیدند.
دیگر تیم بالای جدولی یعنی پدیده مشهد در تهران به مصاف پیکان رفت که تلاش شاگردان حسین فرکی و یحیی گل محمدی هیچ نتیجه ای نداشت و بازی بدون گل پایان یافت. نماینده استان خراسان با این نتیجه موقتاً به رده دوم جدول رسید.  اما در این میان باید استقلال خوزستان را بزرگترین برنده این هفته دانست. شاگردان کریم قنبری در رشت دست به کار بزرگی زده و بازی باخته مقابل سپیدرود را با نتیجه دو بر یک عوض کردند تا امید زیادی برای بقا در لیگ برتر داشته باشند.


سه بازی دیگر هفته با نتیجه مساوی به پایان رسید. دیدار تیم های ذوب آهن اصفهان و ماشین سازی تبریز  و همچنین پارس جنوبی جم و سایپا تهران نیز با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا سهم هر تیم یک امتیاز باشد.  نساجی مازندران هم بازی برده برابر نفت مسجد سلیمان را با تساوی دو بر دو عوض کرد تا یک امتیاز تلخ از جنوب به خانه آورد.

 

دروازه‌بان:


رحمان احمدی (پارس جنوبی جم):

 

رحمان احمدی، دروازه‌بان پارس جنوبی که هفته قبل نمایش خیره کننده‌ای برابر استقلال تهران داشت، این هفته هم مرد اول تیمش مقابل سایپا بود و علاوه بر دفع دو موقعیت، پنالتی آرش رضاوند را نیز مهار کرد تا دروازه تیمش در این دیدار بسته بماند و با کسب یک امتیاز به رده ششم جدول صعود کنند. در صحنه پنالتی احمدی جلوی توپ ایستاد و با پریدن به سمت چپ خود به زیبایی ضربه پنالتی هافبک حریف را مهار کرد.


حالا این دروازه‌بان باتجربه در دومین بازی متوالی برای پارس جنوبی پنالتی گرفته و توانسته هواداران را به خودش امیدوارتر کند. احمدی با توجه به عملکردش در بازی دیروز از سوی بسیاری از کارشناسان به عنوان بهترین بازیکن دیدار پارس جنوبی و سایپا نیز معرفی شده است.

 

1386654


مدافعان:


عزیز معبودی(ماشین‌سازی تبریز):

 

یکی از اصلی‌ترین تاکتیک‌های ذوب‌آهن طی سه فصل اخیر، استفاده از تکنیک، سرعت و دقت بالای محمدرضا حسینی در ارسال‌ها و خلق موقعیت‌ها بوده و منصوریان نیز قصد داشت با استفاده از توانایی‌های این بازیکن در دیدار هفته بیستم مقابل ماشین‌سازی به برد برسد، اما ایستادگی خوب عزیز معبودی در گوشه خط دفاعی تیمش موجب شد اصفهانی‌ها فرصت زیادی به دست نیاورند؛ معبودی که تنها در یک مسابقه این فصل محروم بود و در 18 بازی دیگر حضور ثابت داشت، برابر ذوب‌آهن نیز مدافع ماشین‌سازی بود و در جدال‌های تن به تن اجازه نمی‌داد ذوبی‌ها و به ویژه حسینی فرصت گلزنی زیادی داشته باشند و علاوه بر آن، با فرارهای خود از سمت چپ زمین برای ایجاد موقعیت تلاش می‌کرد تا در روز تساوی تیمش، نمایش کم‌نقصی ارائه کرده و جزو برترین‌های هفته قرار بگیرد.

 

1386655

 

حامد شیری(نساجی مازندران):

 

مصدومیتی که پس از مسابقه هفته دهم لیگ برتر برای حامد شیری به وجود آمد، موجب شد تا این مدافع- هافبک نساجی 9 مسابقه متوالی را از دست بدهد، اما او در بیستمین بازی فصل نساجی که برابر نفت مسجدسلیمان انجام گرفت، بازگشت درخشانی به ترکیب نساج‌ها داشت؛ شیری که با بازوبند کاپیتانی در زمین حاضر بود، تلاش زیادی در خط دفاعی و میانه زمین نشان داد و با جنگندگی زیاد، نگذاشت نفتی‌ها خلق موقعیت زیادی داشته باشند؛ کاپیتان نساجی در بیشتر نبردهای هوایی هم موفق بود، اما بازی خوب او با گل فوق‌العاده‌ای که با شوت فنی به ثمر رساند، تکمیل شد تا در روزی که تیمش در 6 دقیقه پایانی برتری را از دست داد، مرد برتر میدان لقب بگیرد.

 

1386656

 

ایمان سلیمی (تراکتورسازی):

 

تراکتور با حضور ایمان سلیمی در خط دفاعی بار دیگر موفق به کلین شیت شد. مدافع بلند قامت و خوش هیکل سرخپوشان تبریزی که اولین فصل حضورش در تراکتور را تجربه می‌کند، در مقابل سپاهان روی نبردهای هوایی درخشان ظاهر شد و همچنین چند قطع توپ خوب هم داشت و اجازه کار به تیم حریف را هم نداد. ایمان سلیمی که در ابتدای فصل دیر به تیم اضافه شد، خیلی زود خود را با دیگر بازیکنان هماهنگ کرد و به عنصری مهم و اصلی در تیم تراکتورسازی تبریز تبدیل شد. تراکتور در برابر سپاهان به سومین کلین شیت پیاپی دست یافت و بی تردید سلیمی یکی از مهم ترین دلایل این موفقیت بود.

 

1386657

 

احسان حاج صفی (تراکتورسازی):

 

احسان حاج صفی برای دومین بازی خانگی متوالی نمایش فوق العاده ای از خود ارائه‌ کرد. در سیستم تیم لیکنز، دو مدافع کناری آزادی عمل زیادی دارند و همین باعث شده تا احسان حاج صفی با خیال راحت در حملات حضور پیدا کند و توانایی هایش را نشان داد. احسان حاج صفی که گویی از حمله و سپس بازگشت به دفاع خسته نمی‌شد و دائم در حال دویدن بود. البته او در چند صحنه سانترهای ضعیفی انجام داد که باتوجه به عملکرد خوب در دیگر صحنه ها، می‌توان از این نقص بازی اش چشم پوشی کرد.

 

1386659


هافبک‌ها:


فرشید باقری (استقلال تهران):

 

فرشید باقری در این فصل به مراتب نقش تعیین کننده تری در استقلال دارد. او نشان داده است هر بار که آماده باشد تیمش حالش خوبه خوب است. باقری این روزها پخته تر از همیشه در ترکیب استقلال حضور دارد و در میانه میدان علاوه بر اینکه در تمام در گیری ها شرکت می کند هم خوب گل می زند وهم خوب پاس می دهد و این شکل از بازی او در صورتی که تداوم داشته باشد باقری را تبدیل به یک بازیکن کامل می کند . این بازیکن در اهواز مقابل فولاد  یک  پاس گل 40 تا 50 متری  برای منشا ارسال کرد تا یکی از زیباترین گل های این  فصل را خلق کند. وی حتی در همان نیمه اول می توانست   خودش  و استقلال را صاحب یک گل کند اما مرادیان گلر فولاد چنین اجازه ای را از او گرفت؛ اما نمایش باقری برای قرار گرفتن در ترکیب منتخب هفته کافی به نظر می رسید.

 

1385327

 

مهدی مهدی‌پور (تراکتورسازی):

 

مهدی پور نیز در مقابل سپاهان عملکرد خوبی داشت و مقابل تیم سابقش گل زیبایی را به ثمر رساند. او که فوتبالش را از سپاهان آغاز کرده، در کنار اکبر ایمانی بیشتر وظایف بازیسازی را برعهده داشت. توانایی پخش توپ و دقت بالای پاس این بازیکن باعث شده تا لیکنز با خیال راحت این بازیکن را در خط میانی قرار دهد و شجاعی را کمی جلوتر استفاده کند. مهدی پور با نگاه دقیق و دقت کافی توپ ها را برای عناصر هجومی ارسال می کرد و همچنین در کارهای دفاعی نیز یاور ایمانی بود. اما بی تردید آن چه که باعث شد مهدی پور به تیم هفته راه پیدا کند، گل استثنایی اش از روی ضربه ایستگاهی بود.

 

1386660

 

رامین داوودی(استقلال خوزستان):

 

استقلال خوزستان که آخرین بار در هفته هفتم مقابل ذوب‌آهن به برتری رسیده بود، نیمه اول بیستمین بازی فصل نیز نتیجه را هم به سپیدرود رشت واگذار کرد، اما تغییری که کریم قنبری، سرمربی موقت این تیم در ابتدای نیمه دوم با اضافه کردن رامین داوودی 19 ساله به وجود آورد، موجب شد تا ورق بازی به سود تیم جنوبی بازگردد؛ داوودی که پیش از دیدار دور رفت استقلال خوزستان برابر سپیدرود، با این باشگاه قرارداد بسته و تنها در یک بازی این فصل در هفته نوزدهم برابر صنعت نفت به میدان رفته بود، در جدال قعرنشینان لیگ، ستاره تیمش نام گرفت؛ داوودی گل اول تیمش را روی ریباند مهار صادقی به ثمر رساند و دومین گل را در لحظات پایانی با حرکت چشم‌نواز و شوت تماشایی به کنج دروازه سپیدرود زد تا در کنار فرصت‌های خطرناکی که به وجود آورد، بهترین بازیکن زمین شود.

 

1386661

 

مهدی ترابی (پرسپولیس تهران):

 

هافبک تازه وارد تهرانی توانست  با ارائه یک بازی هوشمندانه و تکنیکی به دل هواداران راه پیدا کند و مهره اصلی برانکو در زمین باشد. ترابی در این مسابقه حلقه واصله خط دفاعی و حمله تیمش بود به طوری که در نیمه اول موقعیت های فراوانی از این راه به دست آورد.  در یکی از همین صحنه ها او بعد از انجام کار تیمی با یکی از یاران خود توپ را نزدیک به ۳۰ متر تا پشت محوطه جریمه پیش برد و سپس با ارسال پاس در عمق علیپور را در موقعیت گلزنی قرار داد. اما اوج کار شماره ۹ پرسپولیس در نیمه دوم بود.  ابتدا ترابی می توانست با استفاده از یک ضربه کاشته اولین گل خود را ثبت کند اما شوت او بر تیر افقی فرود آمد و به بیرون رفت. در ادامه او در یک ضد حمله با سرعت به سمت محوطه جریمه نفت نفوذ کرد و با خطای مدافع حریف متوقف شد تا اینگونه یک ضربه پنالتی برای میزبان به دست آید اما توسط علیپور به تیر زده شده و از دست رفت.  حالا ترابی به مهره قابل اتکا برای برانکو تبدیل شده است و این مربی می‌تواند در مسابقات آسیایی حساب ویژه‌ای بر روی وینگر جوان خود برای کسب موفقیت دوباره باز کند.

 

 


مهاجمان:


ماریو بودیمیر (پرسپولیس تهران):

 

مهاجم کروات سرخ های تهرانی که در چند وقت اخیر انتقادات زیادی را به خود می دید به دنبال درخشش مقابل نفت آبادان و نشان دادن توانایی‌های خود بود. بودیمیر در صحنه گل اول پرسپولیس با نفوذ به محوطه جریمه از سمت راست ارسال زیبایی را به محوطه شش قدم انجام داد تا علیپور با ضربه سر  تک گل تیمش را وارد دروازه حریف کند. چند دقیقه بعد این مهاجم تنومند فرصت داشت از پشت محوطه جریمه گل زیبایی را وارد دروازه دریس کند که شوت او را گلر حریف به کرنر فرستاد. بودیمیر همچنین در نیمه دوم یک گل وارد دروازه نفت کرد که مورد قبول داور قرار نگرفت. او با استفاده از قدرت بدنی خود در محوطه صاحب توپ و شوتی را به سمت دروازه شلیک کرد که بنا به تصمیم مهدوی خطا اعلام شد. می‌توان گفت این مهاجم کروات به سطح آمادگی ایده‌آل رسیده و می‌تواند عصای دست برانکو در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

 

1386662

 

گادوین منشا (استقلال تهران):

 

گادوین منشا از اولین بازی استقلال در مقابل پیکان در ترکیب آبی پوشان به میدان رفت و هفته به هفته نمایش بهتری را از خود به نمایش می‌گذارد. منشا که بازی مقابل فولاد برایش خوش یمن بوده است در دیدار هفته بیستم  برابر این تیم برای برد با لباس استقلال سنگ تمام گذاشت. این مهاجم آفریقایی در اهواز ابتدا موفق شد به شکلی دیدنی و شاید هم باورنکردنی ارسال  زیبای فرشید باقری را با ضربه والی و پای چپ وارد دروازه احسان مرادیان کند تا آبی پوشان را در غدیر پیش بیاندازد و زمانی که استقلال گل تساوی را دریافت کرد اجازه نداد کار به نیمه دوم بکشد. او با نفوذ به محوطه جریمه و ارسال توپ به شکل عرضی، پاتوسی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا اینگونه ستاره ۴۵ دقیقه اول باشد.

 

1386130

دیدگاه‌ها