کد خبر : 1595589 | 11 اسفند 1397 ساعت 11:48 | 12.4K بازدید | 0 دیدگاه

از انتخابی واهمه ای ندارم، برای المپیکی شدن می جنگم

وعده فرزان بعد از بازگشت؛ این بار سونامی بد می زند!

فرزان عاشورزاده بعد از قهرمانی در جام ریاست جمهوری حالا بار دیگر به آینده امیدوار شده و وعده هایی درباره مسابقات جهانی و المپیک می دهد.

وعده فرزان بعد از بازگشت؛ این بار سونامی بد می زند!

به گزارش "ورزش سه"، فرزان عاشورزاده که پله های ترقی در تکواندو را خیلی زود طی کرد و در 17 سالگی به مدال طلای بازی های آسیایی و در 18 سالگی به مدال طلای جهان دست یافت، دریکی، 2 سال اخیر با دوران اوج خود فاصله گرفته است. این تکواندوکار جوان که قبل از 20 سالگی توقعات را از خود بالا برد و با لقب سونامی در سطح جهان شناخته می شد، بعد از کسب مدال برنز بازی های آسیایی 2018 با نظر کادرفنی برای رقابت های سال 2019 در انتخابی شرکت کرد و در اتفاقی غافلگیر کننده در همان مبارزه نخست حذف شد!


با اینکه برای اولین بار طی 5 سال اخیر فرزان عاشورزاده به اردوی تیم ملی دعوت نشد و به نظر می رسید شانس زیادی برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی برای مسابقات جهانی 2019 منچستر ندارد، تصمیم گرفت شخصا در رقابت های جام ریاست فدراسیون جهانی به میزبانی کیش ثبت نام کند.


فرزان روز گذشته با شکست تمامی رقبای خود که در 2 ماه اخیر در اردوی تیم ملی بودند، به مدال طلای این مسابقات دست یافت و کار را فریبرز عسگری را برای انتخاب نفر نهایی در وزن 58- کیلوگرم سخت کرد.


بعد از کسب عنوان قهرمانی با فرزان عاشورزاده که بازهم نشانه هایی از سونامی تکواندو را به نمایش گذاشت، همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های این تکواندوکار را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


2 ماه سخت را دور از تیم ملی سپری کردم


فکر می کنم در ماههای اخیر شرایط روحی و روانی من خیلی در وضعیت مطلوبی قرار نداشت. بعد از اتفاقات آزاد کشوری صلاح کادرفنی این بود که من در اردوی تیم ملی نباشم. دوران سختی بود چون من کسی بودم که در 5 سال اخیر دائما در تیم ملی حضور داشتم و به اکثر مسابقات اعزام شدم. شاید رنگ مدالم همیشه طلایی نبوده، اما هیچ وقت دست خالی هم برنگشتم.


فرقی نمی کرد با چه اختلافی قهرمان شوم


کادرفنی صلاح دید که من در جام ریاست جمهوری شرکت کنم و بتوانم خودم را به شرایط ایده آل برگردانم. خدا را شکر که توانستم در این رقابت ها این اتفاق را رقم بزنم و به عننوان قهرمانی رسیدم. اصلا برایم مهم نبود که با یک امتیاز اختلاف ببرم یا 20 امتیاز چون همیشه فکر می کنم مردم برنده ها را در یادشان نگه می دارند و بازنده ها فراموش می شوند. روز خوبی برای من بود و از این به بعد هم امیدوارم هر چیزی که خداوند و کادرفنی برای من صلاح می دانند، اتفاق بیفتد.


امسال مسابقات جهانی اهمیت دوچندانی دارد


چند ماه دیگر مسابقات جهانی را در پیش داریم. کار بسیار سختی در پیش داریم چون سال قبل از المپیک است و 120 امتیاز المپیکی هم دارد. شک نکنید همه تیم ها با اقتدار و تمام قوا پای به این مسابقات می گذارند. تکواندو هم طوری شده که اسم حریف و نه حتی ملیت رقیب مهم نیست و همه رقبا جدی هستند. اهمیت مسابقات از این حیث است که هر کسی برنده مدال طلا شود، بخش اعظمی از راه کسب سهمیه را رفته است. ما تکواندوکاران خوب و شایسته ای داریم و امیدوارم برنامه ها طوری پیش برود که 8 نفر اعزامی از ایران بتوانند پرچمدار خوبی برای تکواندوی ایران باشند.

 

1386730


از انتخابی درون اردویی هیچ واهمه ای ندارم


من شانس خودم را همیشه بالا می بینم. الان هم امیدوارم در ترکیب نهایی تیم ملی برای مسابقات جهانی باشم. من تا الان هم هر مسابقه ای که رفتم، انتخابی دادم. الان هم آماده رقابت در انتخابی برای تصاحب پیراهن تیم ملی هستم. هر رقابتی بوده، من خیلی از فیلترها را کنار زدم تا بتوانم به مسابقات بروم. من از انتخابی واهمه ای ندارم و همیشه سعی می کنم با بهترین شرایط و بدون شائبه در مسابقات مختلف حاضر باشم.


سونامی این بار بد می زند!


از چند سال قبل لقب سونامی را به من دادند. شاید برخی فکر می کنند سونامی همیشه باید باشد. سونامی هر 2، 3 سال یک بار با قدرت برمی گردد. من همیشه در هر شرایطی بودم، خدا را شکر کردم. شاید عملکرد خودم باعث شد سطح توقع از یک جوان 17 ساله بالا برود. همین حالا هم 22 ساله هستم و می توانم 10 سال دیگر ورزش حرفه ای کنم. بالاتر هم گفتم که سونامی هر چند سال یک بار می زند، اما من این قول را می دهم که این بار اگر سونامی بزند، بد می زند!


حمید سوریان هم همیشه روی اوج نبود


اسطوره ورزش ما یعنی حمید سوریان هم 3 دوره المپیک رفت و یک طلا گرفت. اگر توقع کنیم که یک ورزشکار همیشه روی اوج باشد، باید بگوییم مایکل فلپس هم می توانست 40 طلای المپیک بگیرد، اما 21 طلا برنده شد. این یعنی ورزش حرفه ای فراز و نشیب هایی دارد، اما موفق کسی است که همیشه از این چالش ها پیروز بیرون بیاید. شخصا دست تک تک آنهایی که از روز اول مرا حمایت کردند، می بوسم.

 

به خاطر مشکلات اقتصادی از رقبا عقب هستیم


من در رنکینگ جهانی نفر هشتم هستم. این 20 امتیازی هم که در جام ریاست جمهوری گرفتم، خیلی به من کمک می کند. هنوز راه زیادی داریم و علاوه بر مسابقات قهرمانی جهان 4 مرحله گرندپری می توانیم شرکت کنیم. متاسفانه در این زمینه به خاطر مسائل اقتصادی عقب افتادیم، اما امیدوارم مسئولان ورزش و کمیته المپیک به خاطر اهمیت المپیک ما را یاری دهند. همین حالا یکسری از کشورها را می بینیم که هر هفته در یک تورنمنت هستند و امتیاز جمع می کنند. ما هم باید به مسابقات اعزام شویم و این امتیازات را جمع کنیم.

دیدگاه‌ها