کد خبر : 1596788 | 15 اسفند 1397 ساعت 16:40 | 153.6K بازدید | 0 دیدگاه

مویه مارکا بر پایان یک نسل پرافتخار

اینجا تیمی آرمیده است که تاریخ ساز بود (عکس)

یک نسل باشکوه و پرافتخار دیگر از رئال، شب گذشته به پایان خود رسید؛ پایانی بسیار سخت و تحقیرآمیز. پایانی که کسی تصورش را نداشت.

اینجا تیمی آرمیده است که تاریخ ساز بود (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته نسلی تاریخ ساز و پرافتخار از رئال مادرید به پایان خود رسید. تیمی که از سال 2014 با هدایت آنچلوتی تاریخ را از نو نوشت و پس از 12 سال برای دهمین بار فاتح لیگ قهرمانان شد.

  

لادمسیا برای رئال به یک وسواس بزرگ تبدیل شده بود. فلورنتینو پرز در رویای دستیابی به دهمین جام اروپایی، سال 2009 به صندلی ریاست بازگشت و پروژه کهکشانی های شماره 2 را استارت زد. خرید رونالدو، کاکا، بنزما و ژابی آلونسو و سپس در سال های بعدی دی ماریا و اوزیل، در همین راستا بود.

رئال با هدایت پیگرینی و با حضور انبوهی از ستاره ها در فصل 10-2009 نتوانست از سد لیون گذر کرده و در یک هشتم نهایی وداعی تلخ با لیگ قهرمانان داشت.

 

مارکا پس از حذف رئال تیتر زد: خداحافظ لیگ قهرمانان، خداحافظ پیگرینی؛ بیرون

 

1388179

 

 

فصل بعد، پرز مورینیو را جانشین پیگرینی کرد و پس از 7 سال طلسم حذف رئال در یک هشتم نهایی شکست و رئال با آقای خاص به نیمه نهایی رسید اما در دو بازی رفت و برگشت 1-3 مغلوب بارسلونا شد. فصل 12-2011 رئال بار دیگر به نیمه نهایی رسید اما این با در ضربات پنالتی مغلوب بایرن مونیخ شد.

 

فصل 13-2012 یعنی آخرین فصل حضور مورینیو روی نیمکت رئال این تیم در نیمه نهایی به سد محکم دورتموند خورد و بار دیگر از راهیابی به فینال بازماند. 

رئال بازی رفت را 4-1 در زمین دورتموند باخته بود و در بازی برگشت طی ده دقیقه پایانی دو گل زد ولی نتوانست گل سوم را به ثمر برساند و حذفی دراماتیک با جام داشت.

 

مارکا پس از آن بازی تیتر زد: من به بازگشت ایمان داشتم

 

1388176

 

 

رئال که سال به سال تقویت شده بود، در نهایت با مربیگری آنچلوتی بر طلسم 12 ساله غلبه کرد و با پیروزی دراماتیک 4-1 بر اتلتیکو، فاتح لا دسیما شد. رئال تا دقیقه 93 با یک گل عقب بود اما راموس کار را به تساوی کشاند و سپس در دو وقت اضافه سه گل دیگر زد و جام را بالای سر برد.

 

 

لادسیما

 

1388175

 

 

یک سال بعد رئال بازهم به نیمه نهایی رسید اما با شکست از یوونتوس نتوانست راهی فینال شود. فصل 15-2014 با آمدن بنیتس به جای آنچلوتی همراه شد اما او خیلی زود و پس از شش ماه جای خود را به زیدان داد.

 

کسی تصور نمی کرد که قرار است با زیزو، دومین دوره پرافتخار تاریخ رئال رقم بخورد. رئال با زیدان در سه سال متوالی فاتح لیگ قهرمانان شد تا تعداد قهرمانی های این تیم به عدد خیره کننده 13 برسد. هیچ تیمی در تاریخ لیگ قهرمانان(با فرمت جدید) نتوانسته حتی دو قهرمانی متوالی کسب کند.

 

شکوه پایان ناپذیر 

 

1388172

 

 

اساتید دنیا

 

1388171

 

 

غیر قابل دسترس ها

1388173

 

در حالی که به نظر می رسید دوران رئال با زیدان و رونالدو همچنان ادامه خواهد داشت، ابتدا زیزوبود که استعفا کرد و سپس رونالدو در انتقالی جنجالی راهی یوونتوس شد تا کهکشانی های شماره 2 از هم پاشیده شود. لوپتگی جانشین زیرو شد تا کشتی طوفان زده رئال را به ساحل امن برساند اما او پس از چند ماه برکنار شد و سولاری جای وی را گرفت.

 

جلد مارکا پس از استعفای زیدان: ممنون زیزو

1388174

 

سرنوشت برای سرمربی آرژانتینی هم به بدترین شکل رقم خورد. رئال با هدایت سولاری در شش روز اخیر همه جام ها را از دست داد. ابتدا در کوپا دل ری و سپس در لالیگا مغلوب بارسا شد و شب گذشته آژاکس حکم به حذف رئال از لیگ قهرمانان داد. در واقع رئال پس از 9 سال بار دیگر در یک هشتم نهایی حذف شد تا عملا دوران پرافتخاری دیگر از رئال به اتمام برسد.

 

مارکا از دو تیتر در شماره امروز خود استفاده کرده است. تیتر درشت به نوعی قدردانی از نسل جدید رئال مادرید است که در 5 سال توانست 4 بار فاتح لیگ قهرمانان شود:« اینجا تیمی آرمیده است که تاریخ ساز بود.»

در زیر همین تیتر، عبارت:« پایانی تحقیرآمیز برای دوره ای تکرار نشدنی» به چشم می خورد.

 

 

1388049

 

 

10 مارچ 2005 که رئال در بازی برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان با دو گل مغلوب یوونتوس شد و برتری 1-0 بازی رفت را از دست داد، مارکا با چاپ عکسی از رونالدوی برزیلی از تیتر مشابهی استفاده کرده بود:« روزی به یاد آورده خواهد شد که در تورین، دوران تیمی افسانه ای متشکل از بهترین ستاره های فوتبال دنیا به اتمام رسید.»

 

 

1388165

 

فردای آن روز مارکا خبر از ایجاد تغییراتی اساسی در رئال از سوی پرز داد و اینکه او قصد دارد تیمی جدید را بسازد اما اوضاع برای پرز خوب پیش نرفت و او فصل بعد (06-2005) را به اتمام نرساند و پس از شکست رئال در زمین مایورکا از سمت خود اخراج شد.

حال باید دید رئال کنونی که نیاز اساسی به بازسازی را حس می کند، چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد و اینکه پرز خود آیا ماندنی خواهد بود یا به سرنوشت 2006 دچار می شود.

 

1388166

دیدگاه‌ها