کد خبر : 1597999 | 20 اسفند 1397 ساعت 13:43 | 12.4K بازدید | 0 دیدگاه

سیدجلال و شجاع در فکر سومین کلین شیت برابر السد

بونجاح؛ بزرگترین آزمون خط دفاعی پرسپولیس

مهاجم گلزن و تمام عیار تیم السد با سه گل زده بهترین بازیکن در جدال های رودروی دو تیم است و فردا می تواند مهمترین آزمون خط دفاعی پرسپولیس در این فصل باشد.

بونجاح؛ بزرگترین آزمون خط دفاعی پرسپولیس

به گزارش" ورزش سه" شاید برای تیم های رقیب السد مهمتر از ژاوی هرناندز و گابی دو ستاره مطرح اسپانیایی این تیم ، بغداد بونجاح مهاجم الجزایری باشد که اهمیت دارد. آمار می گوید بغدادبونجاح یک ماشین گلزنی و یک هیولا در خط حمله السد است که تا این زمان و در سطح فوتبال آسیا توقف ناپذیر نشان داده است. او در 15 بازی این فصل در لیگ قطر 29 گل برای السد زده است. چیزی در حدود 2 گل در هر مسابقه و آماری که بونجاح و طرفداران السد می توانند به آن افتخار کنند.


ممنوع الخروج از السد


مهاجم گلزن تیم السد در ابتدای فصل تا آستانه جدایی از این تیم پیش رفت اما مسئولان السد با تمدید قرارداد این مهاجم 27 ساله تا سال 2024 او را در این تیم نگه داشتند. شاید اگر  السد امسال بتواند افتخاری در لیگ قهرمانان کسب کند آن وقت بونجاح هم بتواند به فوتبال اروپا منتقل شود. در نقل و انتقالات تابستانی بونجاح حتی تا آستانه پوشیدن پیراهن تیم لسترسیتی پیش رفت اما این اتفاق رخ نداد تا مهاجم شماره 11 در ترکیب این تیم در لیگ ستارگان این فصل و لیگ قهرمانان حضور داشته باشد. حالا السد با حفظ بونجاح به رویاهای بزرگی در آسیا می اندیشد رویایی که فصل گذشته پرسپولیس و برانکو مانع از آن شدند. شاید دو بازی این دوتیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2019 دیدار انتقامی برای السدی ها باشد که پرسپولیس اجازه نداد به فینال لیگ قهرمانان برسند.


آزمون بزرگ خط دفاعی


خط دفاعی پرسپولیس در سه فصل اخیر در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به غیر از بازی های خاص عملکردی بسیار خوب داشته است. دریافت تنها 9 گل خورده در 21 بازی لیگ برتر آمار قابل قبولی برای خط دفاعی تیم پرسپولیس است. زوج شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی که در این فصل و در نبود محمدانصاری در بیشتر بازی ها برای پرسپولیس به میدان رفته اند مثل سال گذشته عملکرد خوبی داشتند ضمن اینکه ساختار دفاعی پرسپولیس و بازی مبتنی بر پرس و توپ گیری که تمام بازیکنان را از خط جلو تا عقب در برمی گیرد نیز دلیل خوبی برای استحکام خط دفاعی این تیم بوده است. این در حالی است که برانکو ایوانکوویچ در این فصل بیشترین کمبودها را با توجه به مصدومیت حسین ماهینی، محمد انصاری و محسن ربیع خواه و همچنین محرومیت های گاه و بی گاه شجاع در خط دفاعی داشته است.

 

1378319


با این وجود سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده در آستانه یکی از مهمترین آزمون های خود در خط دفاعی پرسپولیس سپری خواهند کرد. امتحانی که با ژاوی و گابی آغاز و به اکرم عفیف و در نهایت بغداد بونجاح در خط حمله ختم می شود و این مسئولیت بزرگ خط دفاعی پرسپولیس را در این مسابقه نشان می دهد. البته خط دفاعی پرسپولیس در دو بازی رفت و برگشت لیگ قهرمانان آسیا در مرحله نیمه نهایی عملکرد خوبی داشت و در مجموع دو بازی تنها یک بار دروازه اش باز شد و به لطف همین قدرت در خط دفاعی بود که پرسپولیس توانست اولین فینال لیگ قهرمانان را تجربه کند.


البته تنها گل السد را در این دوبازی بغداد بونجاح به ثمر رساند هرچند گل او برای السد نجات بخش نبود و تیم پرستاره قطری با همه بازیکنان سرشناسش توسط نماینده ایران کنار رفت.


خط دفاعی پرسپولیس از مجموع 4 بازی که فصل گذشته برابر السد برگزار کرد در دوبازی کلین شیت کرده و دروازه این تیم را بسته نگه داشتند. هرچند در اولین بازی مرحله گروهی در قطر پرسپولیس سه بار دروازه اش توسط السدی ها باز شد. در آن بازی دو گل را بغداد بونجاح برای السدی ها زد اما بعد از آن دیگر پرسپولیس به السد نباخت و دو برد و یک مساوی کسب کرد که در نهایت منجر به صعودش به عنوان تیم اول گروه و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان بود.

دیدگاه‌ها