کد خبر : 1598058 | 20 اسفند 1397 ساعت 14:05 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی مشهور هلندی اعلام بازنشتگی کرد

لوئیس فان خال از پایان دوران مربیگری‌اش با هدف سپری کردن زمان بیشتر در کنار اعضای خانواده‌اش خبر داد.

سرمربی مشهور هلندی اعلام بازنشتگی کرد

به گزارش "ورزش سه"، لوئیز فن‌خال اعلام کرد که پس از این دیگر نمی‌خواهد مربیگری کند، چرا که قصد دارد مدت زمان بیشتری را در کنار همسر و خانواده‌اش سپری کند.

اسطوره فوتبال هلند که سابقه مربیگری در بزرگترین تیم‌های باشگاهی دنیا از جمله، آژاکس، بارسلونا، بایرن مونیخ منچستریونایتد و تیم ملی هلند را دارد، در پایان فصل 16-2015 از سرمربیگری شیاطین سرخ برکنار شد و از آن زمان تا کنون بیکار بوده است. او در این مدت پیشنهادهای دیگری هم داشت اما هیچیک از آنها را قبول نکرده و تصمیم به بازنشستگی گرفته است.

 

 

1381419

 

 

فن‌خال گفت: من دیگر آن را (فوتبال) کنار گذاشتم. همسرم 22 سال پیش دست از کار کشید تا مرا در فرصت‌های شغلی که خارج از هلند داشتم، همراهی کند. به او گفته بودم که وقتی 55 ساله شوم بازنشسته می‌شوم. الان اما 65 ساله‌ام. دیگر نمی‌توانم به کارم ادامه دهم.

فن‌خال با تأکید بر اینکه از این پس می‌خواهد اکثر وقت خود را در کنار همسرش سپری کند، افزود: همان اندازه که بازیکنان حق دارند، همسر من هم این حق را دارد که در کنار لوئیز فن‌خال زندگی کند و باید بگویم که او از تصمیم من برای بازنشستگی بسیار راضی است.


فن‌خال از سال 1972 تا 1987 به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای در پست هافبک در تیم‌هایی مانند آژاکس، اسپارتا روتردام و آزد آلکمار بازی کرد و در سال 1991 دوران مربیگری‌اش را با هدایت آژاکس آغاز کرد، تیمی که با آن همه افتخارات شامل، قهرمانی در لیگ هلند، لیگ قهرمانان اروپا، جام یوفا، سوپرجام اروپا، جام بین‌قاره‌ای و جام حذفی هلند را برد. او سپس در دوره ( ازسال 1997 تا 2000 و از سال 2002 تا 2003) هدایت بارسلونا را برعهده گرفت و با این تیم نیز قهرمان لالیگا، جام حذفی اسپانیا و سوپرجام اروپا شد. فن‌خال در یک فصل مربیگری‌اش در تیم آزد آلکمار (2008-09) قهرمان لیگ هلند شد.

 

 

1113459

 

 

فن‌خال در 2 سال حضورش در بایرن مونیخ هم عناوینی کسب کرد که شامل قهرمانی بوندس‌لیگا، قهرمانی جام حذفی آلمان و قهرمانی سوپرجام آلمان می‌شد. دیگر افتخار فن‌خال در عرصه مربیگری، کسب مقام سوم جام جهانی 2014 به همراه تیم ملی هلند بود. برخلاف دوران پرافتخار کاری‌اش در باشگاه‌های مختلف، دوران مربیگری این مرد هلندی در منچستریونایتد برای او چندان درخشان نبود و تنها دستاورش، قهرمانی در جام حذفی انگلیس بود.

دیدگاه‌ها