کد خبر : 1598548 | 22 اسفند 1397 ساعت 13:09 | 56.8K بازدید | 0 دیدگاه

دربی سوپراستارها در زمین بیطرف

پارالل حرف های گلزار و درد دل‌های فردوسی پور

مراسم اختتامیه جشنواره جام جام تحت تاثیر اتفافات و حواشی ماه های اخیر تلویزیون بود و بعد از آن نیز حرف های عادل فردوسی پور و محمدرضا گلزار در شبکه های مختلف مجازی به سرعت منتشر شدند.

به گزارش" ورزش سه" مراسم اختتامیه جشنواره جام جم در حالی برگزار شد که این مراسم تحت تاثیر چالش های برنامه نود و عادل فردوسی پور با مدیرشبکه 3 و همچنین حواشی مربوط به رقابت نود و برنده باش در انتخاب پیامکی بود. با این وجود و با توجه به حضور چهره های مطرح و محبوب در این مراسم اما همه چیز تحت تاثیر رقابت و تفاوت های دو سوپراستار ایرانی یعنی عادل فردوسی پور و محمدرضا گلزار بود.


تحلیل حرف های عادل و گلزار


بعد از مراسم بیشتر تحلیل ها به حرف های عادل فردوسی پور در زمان دریافت تندیس بهترین برنامه ترکیبی و همچنین تندیس نگاه مردمی اختصاص داشت اما این در حالی است که حرف های محمدرضا گلزار که تندیس بهترین اجرا را در اولین سال حضورش در تلویزیون گرفت به نوعی در برابر حرف هایی که فردوسی پور زد. حرف هایی که نشان داد با وجود نشستن این دو مرد پرطرفدار در کنار هم در سالن و حتی عکس هایی که نشان می داد در حال گفت و گوی درگوشی باهم هستند ، اما رقابتی جدی بین دو وجود داشته است. رقابتی که می توان به آن لقب دربی سوپراستارها داد. این دربی اما مثل دربی های دیگر بعد از پایان مراسم نیز در شبکه های مجازی دنبال شد و البته بیشتر انتقادها به سمت حرف هایی بود که محمدرضاگلزار زد چرا که هواداران عادل و برنامه نود تشکر گلزار درباره مدیرشبکه سه را در تقابل با حرف های فردوسی پورتلقی کرد.


صحبت های محمدرضا گلزار در مقایسه با حرف های عادل فردوسی پور شاید خیلی چیزها را بتواند از این رقابت پنهان نشان بدهد. گلزار وقتی روی صحنه آمد ابتدا اینگونه شروع کرد:« من توی راه که داشتم برای این مراسم می آمدم با خودم فکر می کردم که اگر قسمت شد و روی صحنه آمدم چه بگویم و از چه کسی تشکر بکنم. اول از همه از هیات محترم داوران تشکر می کنم که این جایزه را به من دادند.» حالا اولین جملات گلزار را کنار اولین جملات عادل فردوسی پور می گذاریم تا ببینیم چه تفاوت هایی وجود دارد. فردوسی پور اما صحبتش را اینگونه آغاز کرد:«من خودم را فرزند تلویزیون می دانم. در این 22 سال در رسانه صادقانه و پاک کار کردم. خوشحالم در سخت‌ترین سال کاری‌ام که در رسانه‌ی خودم هم به من بی‌مهری شد، دیده شدم؛ هم از طرف مردم و هم از طرف اهالی رسانه. جایزه دوم که مردم به من دادند بسیار برایم ارزشمند است و نمی‌دانم با چه زبانی از مردم تشکر کنم.» در بخش اول گلزار از هیات داوران تشکر می کند و عادل از اهالی رسانه و این می تواند آغاز یافتن داستان متفاوت این دو نفر در شب اختتامیه باشد. اما ادامه صحبت های گلزار کاملا می تواند در مقایسه با حرف های فردوسی پور قرار بگیرد زمانی که گلزار گفت:« از مردم نازنین تشکر می کنم که اعتبار این نوزده سال فعالیت من در سینما، موسیقی و اخیرا تلویزیون از صدقه سر مردم عزیز است.» در واقع حرف های سوپراستار سینمای ایران خیلی اتفاقی منطبق حرف های عادل می شود حتی استفاده از اعداد ارقام و اشاره به سال های فعالیتشان نیز شباهت جالبی را به وجود آورده است. اینکه فردوسی پور خودش را فرزند تلویزیون می داند و گلزار غیرمستقیم اشاره می کند که یک تازه وارد در تلویزیون است و بیشتر فعالیتش را در سینما و موسیقی بوده است.


فردوسی پور اما در بخش دیگری از صحبت هایش گفت:« برای سختی‌هایی که امسال کشیدم منقلب شدم، ولی این جایزه که لطف مردم و سازمان بود، مثل یک اکسیر است و تمام غم‌هایم را کنار می‌گذارم.» و زمان این حرف ها تصاویری که از  چهره علی فروغی مدیرشبکه سه از تلویزیون پخش می شد خودش داستان چالش های ماه های اخیر که در برنامه نود رقم خورد را به خوبی نشان می داد. اما گلزار در صحبت هایش با تشکر از مدیر شبکه سه انگار به نوعی بازی سوپر استارها را مساوی می کند:« از مدیر با درایت شبکه سه جناب آقای فروغی تشکر می کنم لطفا به افتخار آقای فروغی دست بزنید.»


اما شاید در کنار صحبت های گلزار درباره مدیرشبکه سه و حرف های دیگرش آنچه در سخنان او به عنوان یک جمله کلیدی می توان به آن اشاره کرد این است که گلزار گفت: «از هواداران عزیزم تشکر می کنم و حمایت مردمی است که باعث شده تا برنده باش یکی از دو برند اصلی تلویزیون شود.» این حرف گلزار اولین سوالی که به وجود می آورد این است که احتمالا "برنده باش" و گلزار اصلی ترین رقیبان برنامه "نود" و فردوسی پور در ساختار تازه مدیریتی تلویزیون هستند. موضوعی که شاید در سال آینده چالش ها و داستان های تازه ای را در رقابت دو برنامه پرطرفدار و با حضور دو سوپراستار رقم بزند. اینکه عادل فردوسی پور و برنامه نود برنده این رقابت می شوند یا محمدرضا گلزار و برنده باش در آینده مشخص می شود اما شاید بتوان گفت دربی سوپراستارها که دیشب در زمین بیطرف برگزار شد در نهایت با تساوی به پایان رسید و همه چیز در بازی های آینده مشخص خواهد شد.

 

1390228

 

1390229

 

1390230

 

1390231

 

دیدگاه‌ها