کد خبر : 1598786 | 23 اسفند 1397 ساعت 18:06 | 36.8K بازدید | 0 دیدگاه

هفته بیست و دوم لیگ برتر؛

نفت مسجدسلیمان 0 - سایپا 1؛ دایی 9 نفره می‌برد

در یک دیدار حساس از هفته بیست و دوم سایپا در حالی که نه نفره بود موفق شد به یک برد خارج از خانه دست پیدا کند .

نفت مسجدسلیمان 0 - سایپا 1؛ دایی 9 نفره می‌برد

به گزارش "ورزش سه"، دیدار حساس بین نفت مسجد سلیمان و سایپا در  حالی که در نیمه اول به برتری نسبی نفتی ها دنبال می شد  اما در نیمه دوم داستان به کلی متفاوت بود  . این دیدار که 3 اخراجی و بالای 5 کارت زرد را به همراه داشت در نیمه دوم  بسیار درگیرانه پی گیری شد و در یک غافل گیری در دقایق انتهایی این علی دشتی بود که باز هم تکنیک خود را به رخ کشید و با یک حرکت زیبا پایه گذار تک گل تیمش شد.

 
نفت مسجدسلیمان-سایپا تهران– ساعت ۱۷:۴۵  – ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
رضا عادل-حسن ظهیری-یعقوب سخندان-روح اله شریفی-احمد محمدی-جلیل شعرانی-ناظر:یداله جهانبازی

 

ترکیب نفت مسجد سلیمان برابر سایپا:


مهرداد طهماسبی، مجتبی بیژن، موسی کولیبالی، میلاد خدایی، حکیم نصاری، اکبر آفاقی(68 - هیثم هاشمی زاده)، صادق صادقی، ، علیرضا علیزاده، محمد شادکام(60-امیر حسین امیری )، محمد پاپی و میلاد میداوودی( 80- فرشید پاداش )

 

سرمربی: علیرضا مرزبان

 


ترکیب سایپا برابر نفت مسجد سلیمان:


حامد فلاح زاده، ساموئل سارفو، علی دشتی، رضا اسدی، محمد سلطانی مهر( 9-محمد صادق بارانی ) ، امید خالدی، معین عباسیان(84 - ابوالفضل جلالی)، امید دره، آرمان رمضانی، سید پیمان میری(73 - رضا جعفری) و امیرحسین حسین زاده

 

سرمربی: علی دایی

 

 

کارت زرد:


معین عباسیان( 24) رضا اسدی (63)  امید خالدی (64) و(82) سایپا


محمد پاپی (33)  فرشید  پاداش(64)  میلاد خدایی  (79) نفت مسجد سلیمان

 

کارت قرمز:


مجتبی بیژن(53)  نفت مسجد سلیمان

 

ساموئل سارفو(66) و امید خالدی (82) سایپا

 

شرح گل:


 نفت مسجد سلیمان 0- سایپا 1(  دقیقه 87 امیر حسین حسین زاده  )علی دشتی بعد از عبور از چند بازیکن  از نفت مسجد سلیمان با یک حرکت زیبا در یک موقعیت عالی توپ را  به حسین زاده رساند  و او در مصافی تک به تک دروازه طهماسبی راباخونسردی باز کرد.

 

شرح بازی :


تیم های  نفت  مسجدسلیمان سایپا در حالی به مصاف همدیگر رفتند که هر دو تیم به سه امتیاز این دیدار نیاز مبرم داشتند این بازی در نیمه اول با حملات پراکنده از سوی هر دو تیم آغاز شد اما در ادامه نفت مسجد سلیمان بود که بازی را در اختیار گرفت و در چند صحنه می توانست دروازه سایپا را باز کند اما هر بار  با بی دقتی مهاجمان این تیم فرصت های به دست آمده یکی پس از دیگری از دست می رفت.


بازی در همان ابتدای نیمه دوم رنگ خشونت به خود گرفت و داور این دیدار  آقای  رضا عادل کار بسیار سختی را برای اداره این بازی متحمل شد.به نحوی که او در این نیمه 5 کارت زرد و 3 کارت قرمز از جیب خود بیرون آورد ضمن آنکه  علی دایی هم از  کنار  زمین به علت اعتراض های بیش ازحد اخراج شد .
 تمام  بازی تحت شعاع درگیری های داخل زمین  دنبال می شد که ناگهان حرکت زیبای علی دشتی گره این بازی را باز کرد . پاس زیبای او به امیر حسین حسین زاده رسید تا وی  تک گل حساس این دیدار را به ثمر برساند .
بعد از آن نفتی ها نتوانستند  حریف دفاع متراکم سایپا شوند و بدین ترتیب  سایپا سه امتیاز شیرین این دیدار را با خود به تهران آورد.

 

اتفاق ویژه:


* لیدر تماشاگران نفت مسجد سلیمان در این بازی با بلند گو اجازه نشستن و ساکت  ماندن را به هیچکس نمی داد و در تمام طول بازی خصوصا قبل از دریافت گل  سعی داشت کل ورزشگاه را به تشویق یاران نفت تحریک کند .
* قبل از شروع بازی تماشاگران نفت استقبال بسیار خوبی از علی دایی  اسطوره فوتبال ایران و بهزاد غلامپور که اهل مسجد سلیمان است و همچنین پیمان میری بازیکن سابق این تیم به عمل آوردند .
* اعتراضات علی دایی که از نیمه اول شروع شده بود باعث شد تا داور این دیدار وی را در نیمه دوم  از کنار زمین اخراج کند .
•* سه کارت قرمز در این دیدار  باعث شد به نوعی این دیدار را جزو خشن ترین دیدار های فصل به شمار بیاوریم .
*عدم گلزنی های تیم نفت همچنان ادامه دارد و این تیم با 9 گل زده در 22 بازی همچنان ضعیف  ترین خط حمله  لیگ به حساب می آید که البته انصافا این تیم در خلق موقعیت مشکلی ندارد .

 

بهترین بازیکن :


 در این دیدار که بیشتر تحت شعاع اعتراضات و در گیری های داخل و بیرون زمین دنبال می شد شاید نتوان بازیکن شاخصی را به عنوان بهترین بازیکن این بازی انتخاب کرد.
اما در واقع نمی توان از حرکت تکنیکی علی دشتی که  پیش از این هم بارها این گونه حرکات را از او دیده بودیم به سادگی بگذریم .او درحالی که زمین ورزشگاه شهید بهنام محمدی این اجازه   برای این گونه حرکات را به هر کسی نمی دهد، وقتی تیمش 9 نفره بود با عبور از دو مدافع نفتی و دیدی عالی امیر حسین حسین زاده را در موقعیتی تک به تک راهی دروازه نفت مسجد سلیمان کرد تا او دومین گلش را در دومین هفته جشن بگیرد .

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 12: ضربه دیدنی فرشید پاداش با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه حامد فلاح زاده بیرون رفت .

دقیقه 19: پیمان میری می رفت تا با توجه به اشتباه طهماسبی از فاصله ای دور دروازه نفت را باز کند تا یکی اززیبا ترین گل های هفته به ثمر برسد اما خود طهماسبی اشتباهش را جبران کرد و توپ را از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه 24: ضد حمله خطرناک سایپا که توسط پیمان میری آغاز شد در یک رفت و برگشت به اسدی رسید اما ضربه کم جان اسدی را طهماسبی به خوبی از آن خود کرد.
دقیقه 25 :  ارسال از جناح راست  با پاس بسیار زیبا و برگردان فرشید پاداش روی سر حکیم نصاری روبرو شد که ضربه حکیم با بدشانسی از بالای دروازه  سایپا به بیرون رفت .

دقیقه 36:  شوت محکم  فرشید پاداش از روی قوس محوطه جریمه با برخورد به مدافعین سایپا در درستان حامد فلاح زاده جای گرفت.

دقیقه 40 : ضربه بسیار خوب از پشت محمد جریمه توسط صادق صادقی می رفت تا به کنج دروازه سایپا جای بگیرد اما با بدشانسی با فاصله بسیار کمی از چهارچوب دروازه   سایپا  به بیرون رفت.

دقیقه45: پاس خوب میری  می رفت تا به معین عباسیان برسد و طهماسبی  با خروجی به موقع توپ را در آغوش کشید.

دقیقه 46: ارسال کرنراز سمت راست دروازه سایپا روی سر فرشید پاداش فرود آمد و ضربه سر  او هم از کنار دروازه به بیرون رفت .

دقیقه 75: ارسال از جناح راس با ضربه سر هاشمی زاده از کنار دروازه سایپا به بیرون رفت .

دقیقه 83: ارسال از جناح راست دروازه نفت  جعفری به مهاجمین سایپا نرسید  تا خطر از  بیخ گوش عبور کند .

دقیقه 90 : ارسال میداوودی روی سر موسی کولیبالی فرود آمد و ضربه سر او با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت .

دقیقه 91: ضربه کرنر میداوودی روی دروازه سایپا در یک رفت و برگشت می رفت تا دروازه سایپا باز شود اما مدافعان سایپا توپ را از منطقه خطر دور کردند.

دقیقه 92: در یک ضد حمله و دریک فرصت طلایی  توپ به رضا  جعفری رسید  اما او با بی دقتی توپ را به بیرون زد تا اختلاف به عدد دو نرسد.

دقیقه 94: سانتر زیبای علیزاده روی سر حکیم نصاری فرود آمد اما ضربه او هم با اختلاف بسیار اندکی از دروازه سایپا به خارج رفت

دیدگاه‌ها