کد خبر : 1598991 | 24 اسفند 1397 ساعت 17:05 | 78.2K بازدید | 0 دیدگاه

طلایی پوشان به صدر نرسیدند؛

فولاد 1- سپاهان 1 افتتاحیه تماشایی

شاگردان قلعه‌نویی نتوانستند برتری خود را حفظ کنند تا با تساوی مقابل فولاد، در بازگشت به صدر جدول ناکام بمانند.

فولاد 1- سپاهان 1 افتتاحیه تماشایی

 

به گزارش "ورزش سه"، فولاد خوزستان در نخستین بازی با افشین قطبی برابر تراکتورسازی به برتری رسید و پس از آن یک تساوی و دو پیروزی دیگر به دست آورد تا روند فوق‌العاده‌ای طی کرده و از پایین جدول فاصله بگیرد، اما آنها در سه هفته گذشته سه باخت داشتند و نتوانستند به بردهای خود ادامه دهند؛ روند ناکامی‌های فولاد امروز هم درآستانه ادامه پیدا کردن بود و در حالی که شاگردان قطبی تا دقیقه 81 با یک گل از سپاهان عقب بودند، اما توانستند با شوت تماشایی حسن بیت‌سعید پاسخ گل کی‌روش استنلی از روی نقطه پنالتی را بدهند و به تساوی دست پیدا کنند؛ سپاهان با این تساوی نتوانست به صدر جدول بازگردد ولی در امتیاز 42 با پرسپولیس برابر شد  و به‌خاطر تفاضل گل بهتر به رده دوم صعود کرد.



هفته بیست و دوم لیگ برتر؛ جمعه: 97/12/24 ؛ ساعت: 15
استادیوم: شهدای فولاد خوزستان / تماشاگر: 30 هزار نفر
داور: محمدحسین زاهدی‌فرد؛ کمک‌ها: حسن انتظاری و علی احمدی؛ داور چهارم: حسین مرادی/ کمک داوران خط: جواد رحیم‌زاده و محمدرضا تارخ/ ناظر داوری: حسن کامرانی‌فر.

 


فولاد خوزستان

 

  • ناصر سالاری
  • ایوب والی
  • سیامک کوروشی
  • رضا میرزایی
  • میثم دورقی
  • سینا مریدی(79- صابر حردانی)
  • تاکافومی آکاهوشی(72- مهدی زبیدی)
  • بابک مرادی(88- عارف غلامی)
  • حسن بیت‌سعید
  • لوسیانو پریرا
  • اریک موسی

 

سرمربی: افشین قطبی

 


سپاهان اصفهان

 

  • سید پیام نیازمند
  • عزت‌الله پورقاز
  • سیاوش یزدانی
  • حسن جعفری(74- محمدرضا مهدی‌زاده)
  • سعید آقایی
  • مهدی کیانی
  • ولادیمیر کومان(3+90- محمد کریمی)
  • مهرداد محمدی
  • سجاد شهباززاده
  • علی قربانی(86- جامد بحیرایی)
  • کی‌روش استنلی

 

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

 

اخطار


میثم دورقی(27) بابک مرادی(74) لوسیانو پریرا(2+90) سیامک کوروشی(69)، حسن بیت‌سعید(83) از فولاد

حسن جعفری(41) مهدی کیانی (88)  عزت‌الله پورقاز(63) از سپاهان

 

 

شرح گل


فولاد صفر - سپاهان 1 (دقیقه 69: کی‌روش استنلی): پنالتی اعلام شده به سود سپاهان را کی‌روش استنلی با شوت محکم و زمینی زد که با وجود شیرجه ناصر سالاری به سمت راست دروازه و تاثیرگذاری روی توپ، این ضربه تبدیل به گل شد تا سپاهان به گل اول این مسابقه برسد.

 

فولاد 1 - سپاهان 1 (دقیقه 81: حسن بیت‌سعید): صابر حردانی دو دقیقه بعد از ورودش به زمین تاثیرگذار ظاهر شد و ارسال او با عبور از روی سر پریرا به بیت‌سعید رسید تا او با شوت سرضرب پُرقدرت و تماشایی، این فرصت را تبدیل به گل کند.

 


لحظات حساس


دقیقه 9: ارسال آکاهوشی از روی کرنر سمت چپ زمین را رافائل مسی با ضربه بغل پا زد که شوت او به تیرک عمودی دروازه سپاهان برخورد کرد و راهی اوت شد.

دقیقه 11: سانتر کوتاه بیت‌سعید از جناح چپ به پریرا رسید، اما این مهاجم در برخورد با مدافع سپاهان روی زمین افتاد که با وجود اعتراض فولادی‌ها، زاهدی‌فرد اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت.
دقیقه 13: ارسال میرزایی از روی کرنر را مسی با ضربه پشت سر زد که مقابل تیرک دوم فرصت عالی گلزنی برای دورقی به وجود آمد، اما او نتوانست ضربه خوبی به توپ بزند و گل اول تیمش را به ثمر رساند تا این فرصت از دست برود.

دقیقه 17: سالاری با خروج به موقع از دروازه اجازه نداد مهرداد محمدی در موقعیت تک به تک دروازه فولاد را باز کند و توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 24: رافائل مسی حمله سریعی تدارک دید که پاس در عمق او و شوت سرضرب و زمینی بیت‌سعید را نیازمند درازکش به کرنر فرستاد.
دقیقه 25: سانتر آکاهوشی از روی کرنر و شوت نمایشی پریرا را نیازمند با واکنش خوبی دوباره تبدیل به کرنر کرد.

دقیقه 27: شوت راه دور کومان را سالاری در اختیار گرفت.

دقیقه 30: محمدی با فرار از سد ایوب والی دوباره در موقعیت گلزنی قرار گرفت که این بار هم شوت پای راست محکم او را سالاری با واکنش زیبایی تبدیل به کرنر کرد.
دقیقه 31: شوت فنی مهرداد محمدی از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از کنار دروازه فولاد به اوت رفت.

دقیقه 33: قربانی با دو دریبل سرپا مدافعان فولاد را جای گذاشت که شوت روی پای او از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 34: شهباززاده روی اشتباه کوروشی در محوطه جریمه فولاد صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه محکم او بعد از برخورد به ایوب والی به کرنر رفت.
دقیقه 34: سپاهان باز هم فرصت گلزنی خوبی به دست آورد که این بار هم ضربه محمدی حاصلی به همراه نداشت و شوت پُرقدرت و کم‌دقت او روی پاس در عرض کوروشی راهی اوت شد.

دقیقه 46: دفع ناقص مرادی روی ارسال کی‌روش استنلی و شوت روی پای تماشایی کومان با کمترین فاصله از کنار دروازه فولاد عبور کرد.

دقیقه 48: پاس در عمق کومان و شوت زمینی کی‌روش استنلی، از سمت چپ دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه 50: خروج ناموفق نیازمند روی توپ ارسالی آکاهوشی و ضربه سر دورقی با فاصله کمی از روی دروازه فولاد به اوت رفت.

دقیقه 52: شوت پای چپ پریرا از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه سپاهان راهی اوت شد.

دقیقه 64: ضربه سر بیت‌سعید روی توپ ارسالی میرزایی از سمت راست زمین با کمترین فاصله از کنار تیرک عمودی دروازه سپاهان به اوت رفت.

دقیقه 66: محمدی بعد از دریافت پاس در عمق علی قربانی، پاس در عرض خوبی داد که با رها کردن توپ توسط قربانی، سجاد شهباززاده صاحب موقعیت شد که این بازیکن در برخورد با بابک مرادی روی زمین افتاد تا زاهدی‌فر در این صحنه اعلام پنالتی کند.

دقیقه 75: شوت پُرقدرت محمدی از پشت محوطه جریمه به مدافعان فولاد برخورد کرد و در حالی که موقعیت دوباره‌ای برای سپاهان به وجود آورد ولی سالاری با خروج از دروازه توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 76: ارسال میرزایی و ضربه سر پریرا به کوروشی برخورد کرد و دفع شد، اما در ریباند توپ به زبیدی رسید که شوت نمایشی او به بیرون رفت.

دقیقه 79: ضربه سر شهباززاده به شکل خطرناکی از بالای دروازه فولاد راهی اوت شد.

دقیقه 84: حمله همه جانبه فولاد نزدیک بود این تیم را به گل دوم برساند که مهدی‌زاده این اجازه را نداد و توپ را دفع کرد.
دقیقه 85: شوت نه چندان خوب زبیدی قدرت و دقت لازم را نداشت و در اختیار نیازمند قرار گرفت.

دقیقه 86: سر توپ چشم‌نواز و شوت فنی و استثنایی مهرداد محمدی از پشت محوطه جریمه به تیرک افقی دروازه فولاد برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه 89: شوت بیت‌سعیدی از روی ضربه ایستگاهی را نیازمند به شکل ناقص دفع کرد و در ادامه ضربه مهاجم فولاد به تیرک افقی دروازه سپاهان خورد و به بیرون رفت.
دقیقه 3+90: سانتر بیت‌سعیدی و ضربه سر پریرا به شکل خطرناکی از کنار دروازه سپاهان راهی اوت شد.

 

 


در حاشیه


* احسان مرادیان، دروازه‌بان دوم فولاد به دلیل محرومیت در این مسابقه حضور ندارد.

* عبدالله کرمی از فولاد و جلال‌الدین علی‌محمدی و محمد ایران‌پوریان به‌خاطر آسیب دیدگی در فهرست تیم‌های خود حضور ندارند.
* در افتتاحیه ورزشگاه فولاد آرنا استقبال نسبتا خوبی از این دیدار به عمل آمده است.
* هواداران فولاد با شور و حرارت زیادی این بازی را دنبال می‌کنند و مشغول تشویق تیم خود هستند.
* افشین قطبی و امیر قلعه‌نویی در زمان گرم کردن بازیکنان دو تیم برخورد گرمی با یکدیگر داشتند.
* دقایقی قبل از آغاز مسابقه همچنان کارگران در ورزشگاه فولاد آرنا مشغول به کار بودند و شیشه‌های جایگاه ویژه این استادیوم را تمیز می‌کردند.
* پس از سوت آغاز مسابقه نیز تماشاگران زیادی در حال ورود به استادیوم فولاد آرنا هستند.
* دو اسکوربورد برای این ورزشگاه تعبیه شده که به جذابیت‌های این دیدار اضافه کرده است.

 

 

بهترین بازیکن


ناصر سالاری و حسن بیت‌سعید از فولاد و مهرداد محمدی از سپاهان، سه بازیکنی بودند که در این دیدار فراتر از سایر نفرات کار کردند و عملکرد درخشانی در طول 90 دقیقه به نمایش گذاشتند؛ سالاری بارها با دفع موقعیت‌ها، مهار توپ و خروج‌های به موقع خود مانع از گلزنی ستاره‌های سپاهان شد؛ بیت‌سعید نیز با فرارهای سریع، ارسال‌ها و شوت‌های خطرناک خود بارها دروازه سپاهان را تهدید کرد که در نهایت نیز موفق به گلزنی شد؛ مهرداد محمدی نیز پُرتلاش‌ترین بازیکن طلایی پوشان در این دیدار بود که پس از چهار شوت خطرناک به سمت دروازه فولاد، پایه‌گذار پنالتی منجر به گل تیمش شد.

 

اتفاق ویژه


بالاخره طلسم بازی در استادیوم زیبای شهدای فولاد خوزستان شکسته شد و این ورزشگاه در آخرین مسابقه فولاد در سال 97 ، میزبان مسابقه حساس این تیم برابر سپاهان بود؛ حضور بیش از 30 هزار نفری تماشاگران فولاد در این مسابقه موجب شد تا روند ناکامی شاگردان قطبی بعد از سه باخت متوالی قطع شود و آنها بتوانند برابر سپاهان مدعی قهرمانی یک امتیاز بگیرند و اجازه ندهند شاگردان قلعه‌نویی به صدر جدول برسند.

 

خلاصه دیدار فولاد 1 - سپاهان 1

 

دیدگاه‌ها