کد خبر : 1599427 | 26 اسفند 1397 ساعت 10:40 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

اسب فرهاد قائمی، صدرنشین هفته قهرمانی گنبد

اسب فرهاد قائمی ستاره تیم ملی والیبال ایران در دور چهارم هفته قهرمانی مسابقات اسبدوانی گنبد کاووس قهرمان شد.

به گزارش ورزش سه،‌ "ریو آچا" نام اسب فرهاد قائمی است که در غیاب صاحبش که این روزها در تیم زراعت بانک ترکیه حضور دارد و از طریق اینترنت و پخش زنده مسابقه از سایت بازیها پی گیر مسابقه اسبش در دور چهارم هفته قهرمانی بود، اسب قهرمان گروه دو کورس اسبدوانی ایران شد.


فرهاد قائمی اسبش را در این مسابقه به نام مرحوم حاج قربان کدخدا قائمی پدر بزرگش که از مردان بسیار خوشنام ترکمن صحرا و از مالکان معتبر اسب در این منطقه بود،نوشته بود تا ادای احترامی به پدر بزرگش داشته باشد.


اسب هایی که مرحوم کدخدا قائمی داشت هنوز هم در ذهن مردم ترکمن صحرا قرار دارد. مخصوصا اسبی به اسم پرستو قائمی که هنوز که هنوز است، پیرمردها و بزرگترهای ترکمن‌صحرا  از آن با عنوان اسب اسطوره نام می برند، یعنی اسبی که فقط  قهرمانی نداشته است،بلکه ارزش افزوده  ای بیشتر از قهرمانی در نزد مردم ترکمن صحرا دارد.


در دور چهارم هفته قهرمانی مسابقات اسبدوانی گنبد کاووس اما ریو آچا به مربیگری تویلی قربانیو چابکسواری کمال دلیجه عطا زودتر  از دیگر اسب های رقیب از خط پایان گذاشت. پدر فرهاد قائمی و دو برادرش بعد از مسابقه کاپ قهرمانی را بالای سر بردند.


ریو آچا اما اسبی است که بعد از تلف شدن ریوونتورا اسب اول فرهاد قائمی ، توسط دوست و رفیق خانوادگی اش حمید رادان به او هدیه داده شد. ریوآچا از سیلمی القاسی و مادیان دریم آچا است.


با قهرمانی ریو آچا در گروه دو مسابقات  هفته قهرمانی گنبد کاووس این اسب  از امیدهای قهرمانی  مسابقات آینده گروه یک اسبدوانی ایران خواهد بود.

 

1391362

 

1391363

دیدگاه‌ها