کد خبر : 1599494 | 26 اسفند 1397 ساعت 13:49 | 57.3K بازدید | 0 دیدگاه

پایان نظرسنجی بهترینهای سال ورزش سه

یزدانی و برهانی؛ ستاره های درخشان ورزش 97

حسن یزدانی و مائده برهانی با رای مخاطبان "ورزش سه" به عنوان برترین ورزشکاران سال ۹۷ معرفی شدند.

یزدانی و برهانی؛ ستاره های درخشان ورزش 97

 

به گزارش "ورزش سه"، از چند روز قبل و همزمان با روزهای پایانی سال ۹۷ "ورزش سه" اقدام به برگزاری نظرسنجی برای معرفی برترین ورزشکاران ایران در سالی که گذشت، کرد.


۵ ورزشکار از میان برترین های سال ۹۷ با نظر کارشناسان در بخش مردان به نظرسنجی مردمی گذاشته شدند و ۵ ورزشکار هم از میان برترین های بخش زنان در این نظرسنجی به رای گذاشته شدند تا مخاطبان "ورزش سه" با رای دادن به گزینه مورد نظر خود ورزشکار سال را معرفی کنند.


با پایان این نظرسنجی که طی ۴ روز اخیر انجام شد، حدود ۳۵۰ هزار نفر در هر ۲ بخش زنان و مردان شرکت کردند و رای دادند. این جامعه آماری گسترده در نهایت حسن یزدانی را با ۵۱ درصد آرا در بخش مردان به عنوان ورزشکار برتر معرفی کردند. همچنین مائده برهانی، لژیونر والیبال ایران در بخش زنان بیشترین رای را کسب کرد و با ۳۰ درصد آرا عنوان برترین ورزشکار زن سال را به خود اختصاص داد.


* بخش مردان


۱- حسن یزدانی(۵۱ درصد)

 

1391465


با وجود سن نه چندان بالا کشتی گیر جویباری آنقدر محبوبیت به دست آورده که در سالی که در مسابقات جهانی به مدال طلا نرسید، بازهم رای مردم را به دست آورد. نابغه کشتی ایران که در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ طلایی شد، در مسابقات جهانی به دیوید تیلور باخت، اما با مدال برنز بازگشت. درخشش حسن یزدانی علاوه بر این ۲ تورنمنت در رقابت های انتخابی تیم ملی و همچنین اخیرا در جام دانکلوف کاملا به چشم آمد و باعث شد مردم آماده ترین کشتی‌گیر این سال های ایران را به عنوان برترین ورزشکار سال ۹۷ آن هم با بیش از ۵۰ درصد آرا و با فاصله زیاد با رقبا انتخاب کنند.


۲- سهراب مرادی(۲۲ درصد)

 

1390236


سهراب مرادی که این روزها در آلمان به سر می برد و درگیر رفع مصدومیت شوکه کننده اش است، در سال ۹۷ هم مثل ۲ سال اخیر درخشان ظاهر شد. او هم در بازی های آسیایی و هم در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ به مدال طلا رسید و همزمان رکوردشکنی هم کرد. مخاطبان "ورزش سه" هم به سهراب بابت رکوردشکنی و درخششی که داشت، آرای خوبی دادند تا در رده دوم قرار بگیرد.


۳- شاهین ایزدیار(۲۱ درصد)

 

1390237


این شناگر پارالمپیکی ایران که در بازی های پاراآسیایی درخشش فوق العاده ای داشت و همه نگاهها را با کسب ۶ مدال طلا به خود جلب کرد، در یک رقابت نزدیک با سهراب مرادی ۲۱ درصد آرا را کسب کرد و در رده سوم قرار گرفت. شاهین ایزدیار یک سال طلایی را سپری کرد و بدون شک حقش بود که در چنین جایگاهی قرار بگیرد.


۴- بهمن عسگری(۳ درصد)

 

1390240


شاید اگر بیشتر بین مردم شناخته شده بود، بهمن عسگری حتی می توانست لایق عنوان برترین ورزشکار سال هم باشد. این کاراته کای باتجربه که رویای کسب مدال طلای المپیک را در سر می پروراند و در رنکینگ جهانی هم جایگاه خوبی را برای خود دست و پا کرده است، نه تنها در بازی های آسیایی به مدال طلا رسید، بلکه یک امتیاز هم به حریفانش نداد. او در مسابقات جهانی هم شاهکار دیگری را ثبت کرد و به مدال طلا دست یافت. با رای مخاطبان "ورزش سه" بهمن عسگری در کنار سعید ملایی ۳ درصد آرا کسب کرد و عنوان چهارم مشترک را به دست آورد.


۵- سعید ملایی(۳ درصد)

 

1390241


جودوی ایران در سال های اخیر روزهای خوبی را سپری نکرده و در این میان فقط ظهور یک تک ستاره توانسته همه را به آینده این رشته امیدوار نگه دارد. کسب مدال طلای جهان توسط سعید ملایی بعد از ۱۵ سال برای جودوی ایران یک اتفاق بزرگ بود. با اینکه این جودوکار در بازی های آسیایی به مدال نقره رسید، اما آنقدر ارزش مدال جهانی اش بالا بود که در میان برترین های ورزش ایران در سال ۹۷ قرار گرفت. او در کنار بهمن عسگری ۳ درصد آرا را کسب کرد و عنوان چهارمی مشترک را به دست آورد.

 

1391470


* بخش زنان


۱- مائده برهانی(۳۰ درصد)

 

1391466


شاید کمتر کسی با شروع نظرسنجی تصور می کرد یک والیبالیست بتواند عنوان برترین ورزشکار سال در بخش زنان را کسب کند. این اتفاق اما با رای مردم رخ داد و مائده برهانی کاپیتان تیم ملی والیبال زنان که در لیگ ترکیه به میدان می رود و جزو ستاره های کچورن اسپور در اکثر مسابقات است، با کسب ۳۰ درصد آرای مخاطبان "ورزش سه" عنوان برترین ورزشکار سال را به دست آورد.


۲- سارا خادم الشریعه(۲۷ درصد)

 

1390242


نابغه شطرنج ایران که بعد از یک افت مقطعی سال درخشانی را سپری کرد، در یک رقابت نزدیک با مائده برهانی در رده دوم قرار گرفت. سارا خادم الشریعه با ۲۷ درصد آرا در رده دوم این نظرسنجی قرار گرفت. دختر شطرنج باز ایرانی که در سال ۹۷ عنوان قهرمانی مجموع مسابقات سریع و برق آسای جهان را کسب کرد، بدون شک شایستگی عنوان برترین را هم داشت.


۳- زهرا کیانی(۱۹ درصد)

 

1390245


زهرا کیانی در بازی های آسیایی یک مدال تاریخی را برگردن آویخت و با نمایش فوق العاده خود در بخش تالوی رشته ووشو همه نگاهها را به خود خیره کرد. مدال نقره این دختر تالوکار آنقدر با ارزش بود که او را در جمع برترین های سال قرار داد و با رای مخاطبان "ورزش سه" ۱۹ درصد آرا را کسب کرد و در رده سوم قرار گرفت.


۴- ساره جوانمردی(۱۳ درصد)

 

1390243


ساره جوانمردی در سال های اخیر خودش را به عنوان تک ستاره ای در رشته تیراندازی معلولین مطرح کرده و کمتر هم شاهد افت او بودیم. این زن تیرانداز در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ دو مدال طلا کسب کرد و در جام جهانی هم عملکرد درخشانی داشت تا همین باعث شود که مردم به او رای ۱۳ درصدی بدهند و در رده چهارم برترین های سال قرار بگیرد.


۵- فریده ظریف دوست(۱۱ درصد)

 

1391467


تیم ملی کبدی بانوان که تنها طلایی از میان زنان ورزشکار اعزامی به بازی های آسیایی بود، یک بزرگتر و یک بازیکن باتجربه داشت. فریده ظریف دوست، کاپیتان تیم ملی کبدی بانوان نقش پررنگی در شاهکاری که این تیم رقم زد، داشت و توانست در میان برترین ورزشکاران سال قرار بگیرد. او با وجود کسب ۱۱ درصد آرا در رده پنجم قرار گرفت.

 

1391471

دیدگاه‌ها