کد خبر : 1599760 | 27 اسفند 1397 ساعت 17:18 | 22.2K بازدید | 0 دیدگاه

شهر قدس عاجز از پخش رقابت های لیگ برتر

شان لیگ برتر را حفظ کنیم

عدم پوشش تلویزیونی بازی روز گذشته یکی از مسابقات لیگ برتر اتفاقی است که برای چندمین مرتبه در شهر قدس تکرار می شود.

شان لیگ برتر را حفظ کنیم

به گزارش "ورزش سه"، جام ملت های آسیا که چند ماه گذشته در کشور امارات برگزار شد، صرف نظر ازعدم بر آورده شدن انتظارات جامعه فوتبالی، باید بپذیریم که کیفیت برگزاری مسابقات لااقل ازلحاظ پوشش رسانه ای دردرجه بسیارمطلوبی قرار داشت تا آنجا که بدون اغراق می توانیم ادعا کنیم که پخش این مسابقات دست کمی از پخش رقابت های جام جهانی یا جام ملت های اروپا نداشت آن هم  توسط  کشوری که سابقه تاریخی فوتبالش درمقام مقایسه با فوتبال ایران قابل قیاس نیست.


همین چند روز گذشته بود که فینال جام حذفی انگلستان در ورزشگاه ویمبلی جدید بین دو تیم چلسی و منچسترسیتی ، نوع تصویربرداری در هنگام ضربات پنالتی از یک زاویه کاملا یونیک و بسیار خلاقانه برای بیننده تلویزیونی ارائه شد .  آنها با الهام از دوربین بازی های FIFA" ,"PES" " زاویه دوربین را از پشت زننده ضربه پنالتی نشان می دادنند به طوری که  هر بیننده خودش را در درون زمین احساس می کردو همین ایده جذاب باعث چند برابر شدن حساسیت بازی شد.


یا فناوری شرکت" INTEL " را در چند فصل گذشته در لا لیگا حتما دیده اید که دوربین را از زاویه نگاه بازیکنان به تصویر می کشند تا موقعیت مختصاتی بازیکن هر چه بهترمشخص شود.
یکی از مشکلاتی که فوتبال ایران که همواره از آن رنج برده  این است که ما هر زمانی که به نفعمان باشد فوتبالمان را با کشورهای پیشرفته دنیا مقایسه می کنیم و هر وقت به ضررمان باشد می گوییم که این قیاس مع الفارق است و مقایسه با اینگونه کشورها اجحافی در حق تیم های ایرانی است .پس واقعا تکلیف چیست؟هر چند درخصوص کیفیت پخش مسابقات لازم نیست خیلی از  مرزهای ایران دورشویم. کافی است  تنها سر بچرخانیم و بازی های لیگ های مختلف کشور های دورو برمان را ببینیم.


روز جمعه گذشته ورزشگاه زیبای شهدای فولاد اهواز یا همان فولاد آرنا  بعد از کش و قوس فراوان به هر حال با دیدار فولاد و سپاهان افتتاح شد .صرف نظر از زیبایی ورزشگاه که در نوع خوش بسیار جذاب و دیدنی بود، کیفیت پخش مسابقه به هیچ وجه من الوجوه سنخیتی نه با کیفیت بازی  و نه با زیبایی ورزشگاه نداشت که انصافا در صورت یک کارگردانی حرفه ای می شد ابعاد فوق العاده زیباتری از این ورزشگاه را به نمایش گذاشت.این در شرایطی بود که گزارشگر این دیدار بارها تکرار کرد که این دیدار با 6 دروبین سوییچ می شود اما دریغ ازیک قاب مناسب از این استادیوم که بتواند حس زیباشناسایی تو را قدری تحریک کند .


اما اتفاق دیروزدیگر فاجعه بود، چرا که آنقدر بازی هایی که در شهر قدس برگزارمی شود رانشان نداده اند دیگر پذیرفته ایم  که در  این شهر پخش مستقیمی وجود ندارد.  دیروز در حالی دو تیم پیکان و صنعت نفت در بالاترین سطح از لیگ فوتبال این مملکت یعنی ایران به مصاف هم رفتند که هیچ کدام از کانال های تلویزیونی و یا رادیویی کوچکترین برنامه ای برای پوشش این رقابت نداشتد.


این درحالی است که این بازی در شهر قدس یکی ازشهرهای استان تهران در حال برگزاری بود، اما دریغ از یک گزارش زنده آن هم در روزی که تنها دو بازی از رقابت های لیگ برتر برگزار شده بود و این عدم پخش نمود بیشتری به خود پیدا  کرد ،درست مثل دیدار حساس سایپا و فولاد خوزستان که در این استادیوم برگزارشده بود.


در قرن بیست ویکم کشوری که در دو جام جهانی اخیر حضور پیدا کرده است از پوشش یکی از بازی های لیگ برترش آن هم در استان تهران برای چندمین مرتبه عاجز است و این جای تاسف برای مسئولین امر که بدون در نظر گرفتن شان فوتبال ایران به راحتی از تمام بازی هایی که در این استادیوم برگزار می شود (جز بازی استقلال و پرسپولیس ) می گذرد .


واقعا پخش یک مسابقه کار سختی به شمار می رود  که شهر قدسی ها از انجامش  طفره می روند؟ در حالی که کشورهای حاشیه خلیج فارس حتی رقابت های دسته های پایین ترشان را به با کیفیت HD به نمایش می گذارند و  مالک شبکه های معتبر جهانی هستند اما در لیگ خودمان از پخش یک دیدارعاجزیم و تمام هوش و حواسمان معطوف به این کرده ایم که سرمربی تیم ملی کدام مربی طراز اول جهانی می شود؟ یا نمی شود.


پخش رقابت های لیگ برتر و لیگ یک این روزها در فرم بسیار بدی ارائه می شود و این فاصله با پخش بازی های اروپایی بیشتراز هر زمان توی ذوق می زند.  امیدواریم  این اشکالات فنی و عدیده بسیاری که در تمام بازی های لیگ مشاهده می شود  لا اقل در  فصل بعد به اتمام برسد که بدون شک در ارتقای سطح کیفی مسابقات تاثیر مستقیم خواهد داشت.

دیدگاه‌ها