کد خبر : 1600105 | 01 فروردين 1398 ساعت 12:00 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

صعود کاویانی‌نژاد و ابراهیمی به فینال

امین کاویانی نژاد و مهدی ابراهیمی به دیدار پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال آسیا راه یافتند.

صعود کاویانی‌نژاد و ابراهیمی به فینال

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایسنا، مسابقات کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا از صبح امروز (پنج شنبه) با برگزاری مسابقات ۷ وزن در شهر اولان باتور مغولستان آغاز شده است.

 

این دوره از رقابت‌ها در هر وزن به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و تمام کشتی گیران هر وزن به مصاف هم می‌روند تا نفرات برتر مشخص شوند.

 

نتایج کشتی گیران ایران در پایان مسابقات صبح به شرح زیر است:

 

در وزن ٦٠ کیلوگرم که ۵ نفر حضور دارند مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد و مهدی حسن نژاد در دیدار نخست مقابل مانیش از هند با نتیجه ۵ بر ۳ پیروز شد وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر بیامبادورج بات اردن از مغولستان را مغلوب کرد اما در کشتی سوم در مصاف با ژولمان شارشنبکوف از قرقیزستان با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و دیدار چهارم خود را نیز با نتیجه ۸ بر صفر به داستان ژارلیخانوف از قزاقستان واگذار کرد. وی باید منتظر نتایج کشتی‌های دور چهارم باشد و به احتمال فراوان صاحب مدال برنز خواهد شد.

 

در وزن ٦٧ کیلوگرم نیز ۵ کشتی گیر شرکت کرده‌اند و محمد الیاسی در دور نخست مقابل نوربک کایزیروف از قزاقستان با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی دست یافت وی در کشتی دوم با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ و ضربه فنی مغلوب آنیوج داهیا از هند شد و در دور سوم نیز ۶ بر ۲ از سد خانبورگد گانخویاک از مغولستان گذشت. الیاسی در دیدار چهارم خود نیز با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان شد. نتایج دور چهارم این وزن تعیین کننده مدال‌آوران خواهد بود.

 

در وزن ٧٢ کیلوگرم، که ٦ کشتی‌گیر حضور دارند و نفرات در دو گروه سه نفری قرعه کشی شدند. امین کاویانی نژاد در دور نخست مقابل بک کونوربایف از قرقیزستان با نتیجه ۹ بر یک به پیروزی رسید وی در کشتی دوم نیز با نتیجه ۸ بر صفر جوهر گوچیگوف از قزاقستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. کاویانی نژاد در دیدار نیمه نهایی مقابل آشو از هند با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد تا در این دیدار به مصاف دالر رضا زاده از تاجیکستان برود.

 

در وزن ٧٧ کیلوگرم مسابقات با حضور ۵ حریف به صورت دوره‌ای برگزار شد و محمدرضا گرایی در دور نخست مقابل با دامدینسورن تسند از مغولستان با نتیجه ۱۰ بر یک پیروز شد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر ساجان از هند را مغلوب کرد اما در کشتی سوم با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل رنات الیاز اولوو از قرقیزستان شکست خورد. گرایی یک مسابقه دیگر را باید با کاهارمان کیسیمتویف از قزاقستان برگزار کند. نتایج دور چهارم این وزن تعیین کننده مدال آوران خواهد بود.

 

در وزن ٨٢ کیلوگرم مسابقات به صورت دوره‌ای در یک گروه ۵ تیمی برگزار شد که مهدی ابراهیمی در مبارزه نخست با نتیجه ۹ بر صفر دیانبیلگ گان اوچیر از مغولستان را مغلوب کرد وی در کشتی دوم با نتیجه ۱۰ بر یک از سد سانجیت از هند گذشت و در کشتی سوم نیز با نتیجه ۵ بر صفر ایلگیز بیلیموف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت. ابراهیمی برای کسب مدال طلا به مصاف کانیشبک دوسجانوف از قزاقستان می‌رود.

 

در وزن ٩٧ کیلوگرم ۴ کشتی گیر حضور دارند و حسن آریا نژاد در دیدار نخست با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب اولجاس سیرلیبای از قزاقستان شد وی در دور دوم مقابل راوی از هند با نتیجه ۱۱ بر ۵ و سه اخطاره شکست خورد. وی در کشتی سوم خود به مصاف اودبایار لخاوگاسورن از مغولستان می‌رود. وی در صورت پیروزی مقابل حریف مغولستانی به مدال برنز می‌رسد.

 

در وزن ١٣٠ کیلوگرم که ۵ نفر شرکت کرده اند علی اکبر یوسفی در کشتی اول مقابل رومان کیم از قرقیزستان با نتیجه ۶ بر ۵ و ضربه فنی شکست خورد. وی در دور بعد مقابل آریان پانوار از هند با نتیجه ۵ بر یک و ضربه فنی پیروز شد و در کشتی سوم نیز با نتیجه ۹ بر صفر اردن تولگا داوادورج از مغولستان را مغلوب کرد. یوسفی در کشتی چهارم و پایانی خود به مصاف سارکیس پشینچینکوف از قزاقستان می‌رود. نتایج دور چهارم این وزن تعیین کننده مدال آوران خواهد بود.


مسابقات اوزان فوق عصر امروز با مشخص شدن نفرات برتر به پایان می‌رسد و رقابت‌های اوزان ۵۵، ۶۳ و ۸۷ کیلوگرم روز جمعه برگزار می‌شود که پویا دادمرز، میثم دلخانی و محمدهادی ساروی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

دیدگاه‌ها