کد خبر : 1600117 | 01 فروردين 1398 ساعت 13:35 | 11K بازدید | 0 دیدگاه

شش ضلعی گوش شکسته‌ها به دوقطبی تبدیل می شود؟

معادله پیچیده انتخابات کشتی؛ شلوغ‌تر از همیشه!

با حضور 6 تن از قهرمانان سابق کشتی ایران انتخابات ریاست فدراسیون با جذابیت بالایی در بهار 98 برگزار می شود.

معادله پیچیده انتخابات کشتی؛ شلوغ‌تر از همیشه!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی مهلت ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی در روزهای پایانی سال 98 به اتمام رسید که طبق اعلام دبیر این فدراسیون 21 نفر در مجموع ثبت نام کردند.


در این میان با ورود نفراتی همچون علیرضا حیدری، عباس جدیدی و حمید بنی تمیم در روزهای پایانی انتخابات دارای جذابیت بیشتری شد و حداقل فعلا از دوقطبی خادم-دبیر خارج شد.


با این حال پیش بینی می شود در روزهای منتهی به انتخابات بازهم کاندیداهای اصلی همان امیر خادم و علیرضا دبیر باشند؛ اگرچه ممکن است در روزهای پیش رو در بهار 98 اتفاقات غیرقابل پیش بینی هم رخ دهد. 


از 21 نفری که ثبت نام خود را انجام دادند، به نظر می رسد 6 چهره سرشناس کشتی حضور داشته باشند. علیرضا دبیر، علیرضا حیدری، امیررضا خادم، عباس جدیدی، حمید بنی تمیم و مجید خدایی جزو این لیست هستند که از دل جامعه کشتی بیرون آمدند و با ورود آنها انتظار می رود شاهد یک انتخابات داغ و جذاب باشیم.


امیر خادم که به عنوان اولین نفر در انتخابات ثبت نام کرده بود، در یک کنفرانس مطبوعاتی از دلایل حضورش و همچنین برخی از برنامه های خود رونمایی کرد. او خودش را بهترین گزینه برای ریاست کشتی دانست و از حمایت تلویحی برادرش هم سخن گفت. به نظر می رسد امیر خادم به تصور اینکه روسای هیات های استانی در نبود برادرش به او رای می دهند، وارد انتخابات شده و شانس خود را هم بالا می بیند. 

 

1389642


علیرضا دبیر که از چند ماه قبل زمزمه های حضورش در انتخابات وجود داشت، این بار با توپی پُر وارد گود شده است. قهرمان سابق المپیک که به واسطه حضور در پست هایی همچون عضویت در شورای شهر تهران و نایب رییسی کمیته المپیک سال ها از کشتی دور شده بود، این بار برای رقابت پا پیش گذاشته و با توجه به رایزنی هایی که انجام داده، برای خودش شانس زیادی قائل است. 

 

1392274


علیرضا حیدری هم که در سال های اخیر در چند مقطع با فدراسیون رسول خادم همکاری کرده بود، به عنوان یکی دیگر از نامزدهای سرشناس وارد انتخابات شده است. قهرمان سابق جهان خودش اعلام کرده یک کاندیدای مستقل است و با هیچ کس لابی نکرده که همین موضوع شانسش را نسبت به سایر کاندیداها کاهش می دهد.

 

1084062


مجید خدایی هم که از جمله گوش شکسته های انتخابات به حساب می آید و در سال های اخیر به عنوان عضو شورای فنی با فدراسیون کشتی در ارتباط بوده، برای خودش شانس قائل شده و پا به میدان گذاشته است.

 

1391760


عباس جدیدی هم با اینکه گفته بود علاقه ای ندارد تا در این دوره وارد عرصه انتخابات شود، در روزهای آخر بار دیگر ثبت نام کرد. این قهرمان سابق کشتی جهان که در 2 دوره اخیر رقیب رسول خادم بود و حاشیه های زیادی هم به واسطه حضورش به وجود آمده بود، با حضورش بدون شک می تواند به جذابیت های انتخابات بیافزاید. البته جدیدی در دوره قبلی این نحوه برگزاری انتخابات را غیرقانونی خوانده بود و باید دید با این شکل بازهم حاضر در انتخابات حاضر شود یا خیر.

 

1351362


و اما حمید بنی تمیم که از همان روز نخست سرپرستی اش در فدراسیون شایعه حضورش در انتخابات به گوش می رسید، در نهایت نام نویسی کرد. با اینکه به نظر می رسد دیگر حمایت رسول خادم هم پشت بنی تمیم نیست و او به حمایت از برادرش می پردازد، بنی تمیم به واسطه ارتباط خوب با برخی روسای هیات های استانی وارد انتخابات شده است؛ اگرچه ممکن است تا روز برگزاری مجمع دست به ائتلاف بزند.

 

1391917


در نهایت باید گفت در این شش ضلعی به وجود آمده، یک دوقطبی هم تشکیل شده است. یک طرف کسانی که در این سال ها با رسول خادم همکاری کرده بودند یا هم اکنون با ارتباط نزدیکی دارند و طرف دیگر هم کسانی که به صورت مستقل و با شعار اصلاحات و تغییرات در مخالفت با رسول خادم وارد انتخابات شدند.


در دسته اول می توان نفراتی همچون امیر خادم، مجید خدایی، حمید بنی تمیم و حتی علیرضا حیدری را جا داد. از طرف دیگر نیز علیرضا دبیر و عباس جدیدی در مخالفت با وضعیت فعلی وارد می شوند.


شاید این دو جناح در نهایت به 2 کاندیداهای اصلی برای حضور در انتخابات رضایت دهند؛ وگرنه احتمالا مجمع شلوغی و پیچیده ای را در پیش خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها