کد خبر : 1600144 | 01 فروردين 1398 ساعت 16:06 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

در روز نخست فقط یک نفر مدال نگرفت

۶ مدال آسیایی امیدهای فرنگی در ٧ وزن

تیم ملی کشتی فرنگی امید ایران در روز نخست رقابت های کشتی زیر 23 سال قهرمانی آسیا صاحب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز شد.

۶ مدال آسیایی امیدهای فرنگی در ٧ وزن

به گزارش ورزش سه و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات 7 وزن نخست کشتی فرنگی زیر 23 سال آسیا امروز (پنج شنبه) در شهر اولان باتور مغولستان برگزار شد که در پایان تیم ایران توسط امین کاویانی نژاد و مهدی ابراهیمی در اوزان 72 و 82 کیلوگرم به مدال طلا، محمدرضا گرایی و علی اکبر یوسفی در اوزان 77 و 130 کیلوگرم به مدال نقره و مهدی محسن نژاد و حسن آریانژاد در اوزان 60 و 97 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. محمد الیاسی در وزن 67 کیلوگرم نیز چهارم شد.

 

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

 

در وزن ٦٠ کیلوگرم که 5 نفر حضور داشتند، مسابقات به صورت دوره ای برگزار شد و مهدی محسن نژاد در دیدار نخست مقابل مانیش از هند با نتیجه 5 بر 3 پیروز شد وی در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر بیامبادورج بات اردن از مغولستان را مغلوب کرد اما در کشتی سوم در مصاف با ژولمان شارشنبکوف از قرقیزستان با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد و دیدار چهارم خود را نیز با نتیجه 8 بر صفر به داستان ژارلیخانوف از قزاقستان واگذار کرد و صاحب مدال برنز شد.

 

در وزن ٦٧ کیلوگرم که با حضور 5 کشتی گیر مسابقات به صورت دوره ای برگزار شد محمد الیاسی در دور نخست مقابل نوربک کایزیروف از قزاقستان با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی دست یافت وی در کشتی دوم با نتیجه 15 بر 10 و ضربه فنی مغلوب آنیوج داهیا از هند شد و در دور سوم نیز 6 بر 2 از سد خانبورگد گانخویاک از مغولستان گذشت. الیاسی در دیدار چهارم خود نیز با نتیجه 8 بر صفر مغلوب آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان شد و در جایگاه چهارم ایستاد.

 

در وزن ٧٢ کیلوگرم، که ٦ کشتی گیر حضور داشتند و نفرات در دو گروه سه نفری قرعه کشی شدند. امین کاویانی نژاد در دور نخست مقابل بک کونوربایف از قرقیزستان با نتیجه 9 بر یک به پیروزی رسید وی در کشتی دوم نیز با نتیجه 8 بر صفر جوهر گوچیگوف از قزاقستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. کاویانی نژاد در دیدار نیمه نهایی مقابل آشو از هند با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار در مصاف با دالر رضا زاده از تاجیکستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

 

در وزن ٧٧ کیلوگرم مسابقات با حضور 5 حریف به صورت دوره ای برگزار شد و محمدرضا گرایی در دور نخست مقابل  با دامدینسورن تسند از مغولستان با نتیجه 10 بر یک پیروز شد وی در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر ساجان از هند را مغلوب کرد اما در کشتی سوم با نتیجه 4 بر 2 مقابل رنات الیاز اولوو از قرقیزستان شکست خورد. گرایی در دیدار چهارم خود مقابل کاهارمان کیسیمتویف از قزاقستان با نتیجه 8 بر صفر پیروز و صاحب مدال نقره شد. 

 

در وزن ٨٢ کیلوگرم مسابقات به صورت دوره ای در یک گروه 5 تیمی برگزار شد که مهدی ابراهیمی در مبارزه نخست با نتیجه 9 بر صفر دیانبیلگ گان اوچیر از مغولستان را مغلوب کرد وی در کشتی دوم با نتیجه 10 بر یک از سد سانجیت از هند گذشت و در کشتی سوم نیز با نتیجه 5 بر صفر ایلگیز بیلیموف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت. ابراهیمی در دیدار پایانی خود نیز با نتیجه 9 بر صفر از سد کانیشبک دوسجانوف از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ٩٧ کیلوگرم 4 کشتی گیر حضور داشتند و حسن آریا نژاد در دیدار نخست با نتیجه 3 بر 2 مغلوب اولجاس سیرلیبای از قزاقستان شد وی در دور دوم مقابل راوی از هند با نتیجه 11 بر 5 و سه اخطاره شکست خورد. وی در کشتی سوم خود  اودبایار لخاوگاسورن از مغولستان را با نتیجه 5 بر یک مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

 

در وزن ١٣٠ کیلوگرم که 5 نفر شرکت کرده بودند علی اکبر یوسفی در کشتی اول مقابل رومان کیم از قرقیزستان با نتیجه 6 بر 5 و ضربه فنی شکست خورد. وی در دور بعد مقابل آریان پانوار از هند با نتیجه 5 بر یک و ضربه فنی پیروز شد و در کشتی سوم نیز با نتیجه 9 بر صفر اردن تولگا داوادورج از مغولستان را مغلوب کرد. یوسفی در کشتی چهارم و پایانی خود در مصاف با سارکیس پشینچینکوف از قزاقستان با نتیجه 13 بر 5 به برتری دست یافت و صاحب مدال نقره شد.

 

رقابت های اوزان 55، 63 و 87 کیلوگرم فردا (جمعه) برگزار می شود که  پویا دادمرز، میثم دلخانی و محمدهادی ساروی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

دیدگاه‌ها