کد خبر : 1600226 | 02 فروردين 1398 ساعت 14:33 | 24.7K بازدید | 0 دیدگاه

آغاز یک چالش دیگر برای شکستن طلسم ۴٣ ساله؛

ترکیب احتمالی امیدهای ایران در اولین مصاف

کرانچار در راه رسیدن به رقابت های مقدماتی چند بازیکن کلیدی خود نظیر صیادمنش، دلفی و سلطانی مهر را از دست داده و به ناچار تغییراتی در فهرست ١١ نفره اش ایجاد شده است.

ترکیب احتمالی امیدهای ایران در اولین مصاف

به گزارش ورزش سه، رقابت های انتخابی المپیک ٢٠٢٠ توکیو از امروز برای تیم امید ایران که تقریبا ٩ ماه را زیر نظر کرانچار سرمربی کروات کار کرده، آغاز می شود.

 

امیدهای ایران در گروه سوم رقابت های مقدماتی انتخابی المپیک قرار دارند و در راه صدرنشین شدن باید ابتدا با ترکمنستان، سپس با یمن و در نهایت در روز آخر با قدرتمندترین تیم گروه یعنی عراق بازی کنند.

 

کرانچار تا امروز که باید تیمش را در اولین دیدار رسمی به میدان بفرستد، دیدارهایی دوستانه در کیش، قطر و البته تهران برگزار کرده و آنطور که از آخرین مصاحبه اش برمی آید، شناخت و اطمینان خوبی از شاگردانش دارد.

 

سرمربی کروات تیم ملی معمولا تیمش را با ترکیب ١-٣-٢-۴ راهی میدان می کند و انتظار می رود شهاب عادلی گلر تیم فوتبال سپاهان جلوتر از معراج اسماعیلی و نیما میرزازاد در چارچوب دروازه بایستد.

 

در خط دفاعی کرانچار با چالش هایی روبرو است؛ او از امید نورافکن کاپیتان تیمش در قلب خط دفاعی استفاده می کند و به احتمال فراوان امید دره در کنار او قرار خواهد گرفت.

 

در سمت راست خط دفاعی انتخاب اول کرانچار ساکی است که البته تنها دو روز است به تمرینات گروهی ملحق شده است و همین نکته احتمال استفاده از علیرضا آرتا مدافع مس کرمان را در پست غیرتخصصی بیشتر می کند؛ در غیر این صورت و در صورت حضور ساکی در زمین مسابقه، به احتمال فراوان آرتا هم در قلب خط دفاعی زوج نورافکن می شود. ضمن اینکه در پست دفاع چپ هم شانس بازی محمد مسلمی پور مدافع سپاهان بیشتر از سایرین است.

 

در پست هافبک تدافعی محمد خدابنده لو و ابوالفضل رزاق پور دو بازیکن پیکان بازی می کنند و یک خط جلوتر هم سه هافبک تهاجمی تیم قرار می گیرند که انتظار می رود امیرروستایی هافبک مهاجم پیکان، محمد مهدی خانی هافبک پدیده مشهد و در نهایت مهدی قائدی باشند تا موقعیت های گلزنی برای تک مهاجم تیم رضا شکاری فراهم کنند.


 
با این وصف ترکیب احتمالی امیدها مقابل ترکمنستان در دیداری که از ساعت ١٨:٣٠ دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود، به شرح زیر خواهد بود:


شهاب عادلی، محمد مسلمی پور، امید نورافکن (کاپیتان)، امید دره، علیرضا آرتا، محمد خدابنده لو، ابوالفضل رزاق پور، امیرروستایی، مهدی قائدی، مهدی خانی و رضا شکاری.

 

تیم امید ایران در شرایطی یک بار دیگر شانس خود را برای شکستن طلسم راهیابی مجدد به المپیک آغاز می کند، که طی آخرین دوره با محمد خاکپور نتوانست جواز صعود بگیرد.

 

در زیر به نکات مهمی اشاره می کنیم که طی سال های ناکامی ایران یعنی بعد از المپیک ١٩٧۶ مونترال کانادا ثبت شده است.


* تیم فوتبال المپیک ایران در سه دوره از رقابت های المپیک یعنی سال های ١٩۶۴ توکیو، ١٩٧٢ مونیخ و ١٩٧۶ مونترال حاضر بوده است.

 

* تیم ملی فوتبال ایران در سال1980 هم در سنگاپور مجوز حضور در المپیک را گرفت. این دوره از بازی‌ها قرار بود در مسکو برگزار شود ولی آن زمان شوروی سابق، افغانستان را اشغال کرده بود و دولت ایران به‌دلیل اختلافاتی که با شوروی سابق داشت، به نشانه اعتراض اجازه نداد که تیمی از ایران در المپیک مسکو شرکت کند.


* در دوره های بعدی مربیانی نظیر حسن حبیبی، مایلی کهن، وینگادا، بگوویچ و خاکپور برای رساندن تیم به المپیک تلاش کردند که ناکام بودند.


* با این حال تیم تحت نظر کرانچار که از ستاره های دوره های قبل خالی است، تیم منسجمی به نظر می رسد که جامعه فوتبالی را امیدوار به کسب موفقیت کرده است.


* در مرحله اول مقدماتی یازده گروه وجود دارد که تیم های اول به صورت مستقیم به مرحله بعدی راه می یابند و ۵ تیم دوم بهترین هم به ١١ تیم صدرنشین ملحق می شوند تا در دور بعدی بازی ها که دی ماه در تایلند برگزار می شود، در چهار گروه چهار تیمی برای رسیدن به مرحله نهایی المپیک تلاش کنند.


* در مسابقات دی ماه سه تیم اول مسابقات قهرمانی زیر ٢٣ سال آسیا جواز حضور در المپیک ٢٠٢ توکیو رو کسب می کنند.

دیدگاه‌ها