کد خبر : 1600472 | 04 فروردين 1398 ساعت 11:50 | 11.7K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت، فرصت طلبی یا پاس های عرضی؟

تیم امید امروز در دومین بازی خود به مصاف یمن می رود. تیمی که در روز اول بازی ها 5 گل از تیم عراق خورد.

یادداشت، فرصت طلبی یا پاس های عرضی؟

به گزارش "ورزش سه"، جالب اینکه بچه های تیم امید  بازیکنان تیم ملی جوانان در جام ملت های 2016 بحرین هستند که در بحرین هم با یمن بازی کردند. تیمی سختکوش که برای کمک  به قطر آمده بود در برابر ایران محکم بازی کرد و فوتبال دفاعی را در دستور کار قرار داشت اما در نهایت روی ضربه ایستگاهی ابوالفضل رزاقپور تسلیم شد و بازی را باخت و تیم ایران هم با کسب عنوان سومی بعد از 16 سال راهی جام جهانی جوانان شد.

 

امیدهای ایران که البته نسبت به تیم ملی جوانان در سال 2016 با تغییراتی در ترکیب همراه شدند امروز با این امید به میدان می روند که دست کم نتیجه عراق را در برابر یمن تکرار کنند.  پیروزی 5-0. یمن با توجه به شکستی که در بازی اول داشته امروز حتما برای جبران و دفاع از اعتبار و حیثیت خود بازی می کند و این کمی کار را برای شاگردان کرانچار سخت خواهد کرد اما فوتبالی که با فرصت طلبی همراه باشد حتما یک نتیجه خوب به همراه خواهد داشت.

 

در بازی اول مقابل امیدهای ترکمنستان، تیم ایران ارایه گر بازی بهتری بود و تیم شایسته برای کسب پیروزی در میدان هم ایران بود اما اشتباهات دروازه بان حریف در پیروزی شاگردان کرانچار نقش پررنگ تری ایفاء کرد. در حالی که ایران می توانست در جریان بازی و با موقعیت طلبی در فرصت هایی که ایجاد کرد حتی پیروزی قاطع تری را به دست بیاورد.

 

 

جدا از فرصت سوزی در بازی اول با ترکمنستان نکته آزار دهنده دیگر در سبک بازی ایران تعداد زیاد پاس های عرضی بود. پاس هایی که هیچ کمکی به تیم ایران برای جلو کشیدن و تدارک حمله روی دروازه حریف نمی کند به خصوص که این پاس ها در نیمه خودی رد و بدل می شود. پاس های عرضی را نمی توان حذف کرد و در منطقه یک سوم دفاعی حریف گاهی برای پیدا کردن روزنه های عمقی باید پاس های عرضی دارد اما دادن این پاس ها در نیمه خودی و تکرار بیش از اندازه آن برای ایران ثمر بخش نیست و تیم حریف هم به راحتی با شیفت کردن اجازه نفوذ نخواهد داد. امید ایران برای کسب پیروزی پر گل در بازی با یمن نیاز به این دارد که رو به جلو فوتبال کند. و از همه مهم تر فرصت طلب باشد.

 

فقط صعود یک تیم از هر گروه به دور بعدی بازی ها قطعی است و تیم دوم برای صعود باید منتظر نتایج دیگر تیم ها هم باشد. این موضوعی است که باید مورد توجه امیدها قرار گیرد.

دیدگاه‌ها