کد خبر : 1600554 | 04 فروردين 1398 ساعت 19:52 | 143.4K بازدید | 0 دیدگاه

سازه ای تماشایی در قلب لندن؛

بالاخره پایان انتظار برای استادیوم جدید تاتنهام (عکس)

ورزشگاه جدید و زیبای تاتنهام از این هفته پذیرای بازی های اسپرز خواهد بود.

بالاخره پایان انتظار برای استادیوم جدید تاتنهام (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، انتظارها برای بهره برداری از وایت هارت لین جدید به پایان رسیده و تاتنهام این هفته در دیدار لیگ برتری خود مقابل کریستال پالاس برای اولین بار در استادیوم جدید خود که یک میلیارد دلار برای ساخت آن هزینه شده به میدان خواهد رفت.

 

البته امروز اولین بازی در این استادیوم بین تیم زیر 18 سال تاتنهام مقابل ساوتهمپتون برگزار خواهد شد و این دیدار به نوعی افتتاحیه وایت هارت لین جدید خواهد بود و بعد از آن نیز دیداری بین اسطوره های اینتر و تاتنهام در این استادیوم مجلل انجام می شود.

 

اگرچه دیدار امروز تاتنهام مقابل ساوتهمپتون در رده جوانان برگزار خواهد شد، اما هواداران اسپرز به شدت علاقمند به حضور در استادیوم جدید بوده و پیش بینی می شود حدود 30 هزار نفر از این دیدار دیدن کنند.

 

چمن پیشرفته این استادیوم قابلبتی جا به جایی داشته و هرگاه قرار باشد رویدادهایی هنری در وایت هارت لین جدید و 62 هزار نفری برگزار شود، برای جلوگیری از آسیب زدن به چمن اصلی، زمین فوتبال کنار رفته و استیجی برای برگزاری رویدادهای هنری مهیا می شود.

 

چمن استادیوم جدید تاتنهام شامل سه بخش است که هر کدام از آنها روی یک سینی استیل سنگین قرار داشته و حالتی ریلی دارد که 68 موتور قوی برای جا به جا کردن هر کدام از بخش های چمن در نظر گرفته شده و هر زمان که رویداد غیرفوتبالی به پایان رسید، طی 25 دقیقه چمن اصلی سر جای خود بازخواهد گشت.

 

البته افتتاح این استادیوم در سال های اخیر چندین بار به تاخیر افتاد و تاتنهام بازی های خود را در استادیوم ومبلی برگزار می کرد اما به نظر می رسد انتظارات بالاخره به پایان رسیده و دیگر مشکلی برای بهره برداری از این ساز مدرن وجود ندارد.

 

قاب بیرونی سفید این استادیوم به شکل مستطیلی طراحی شده است و سطح صندلی های داخلی آن به شکلی است ​​که از حداکثر طرفین ممکن برای استقبال از هواداران در آن استفاده شود. طراحی مجدد استادیوم شامل 17000 صندلی پیشرفته و تک نفره، یک هتل 180 اتاقی، یک ساختمان ورزشی جدید، یک مرکز بهداشت عمومی، موزه و مجتمع فروشگاه اجناس باشگاه خواهد بود.

 

استادیوم جدید تاتنهام ظرفیتی در حدود 62 هزار نفر خواهد داشت و 16 فضای جدید در آن ساخته می شود که مورد استفاده برای فوتبال نیست و محل برگزاری کنسرت های موسیقی و دیگر رویدادها خواهد بود. تاتنهام بعد از آرسنال و وستهام سومین تیم لندنی است که استادیوم خود را بازسازی کرده است اما جالب اینجاست هم برای وستهام و هم آرسنال، عادت کردن به فضای استادیوم های المپیک لندن و امیریتس کمی زمان برد و باید دید آیا این مشکل گریبان شاگردان مائورییتسیو پوچتینو را نیز خواهد گرفت یا خیر.

 

1392696

 

1392694

 

1392693

 

1392692

 

1392691

 

1392689

 

1392690

 

1392695

دیدگاه‌ها