کد خبر : 1601203 | 09 فروردين 1398 ساعت 12:03 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

دفترچه راهنمای 168 گل شهرآورد؛

شناسایی صدمین گلزن دربی در استادیوم آزادی

تاکنون 99 بازیکن مختلف در دربی تهران گلزنی کرده اند و حالا همه در انتظار شناسایی صدمین گلزن هستند.

شناسایی صدمین گلزن دربی در استادیوم آزادی

به گزارش "ورزش سه"، دربی تهران فردا در حالی برگزار می شود که همه امیدوارند یک نمایش جذاب و تماشاگرپسند را از سوی بازیکنان پرسپولیس و استقلال ببینند؛ اتفاقی که حداقل در 3 دربی اخیر رخ نداده و اکنون انتظار می رود به واسطه ستاره های پرتعداد و البته نیاز دو تیم به کسب پیروزی، به وقوع بپیوندد.

 

دربیِ 51 ساله تهران، تاکنون 168 گل در خود داشته که سهم پرسپولیسی ها بیشتر بوده است. قرمزها 85 و آبی ها 83 گل زدند تا هر دو میانگین کمتر از یک گل در هر بازی را به نام خود ثبت کنند.

 

99 گلزن مختلف؛ صدمی چه کسی است؟

 

تا دربی قبلی که با تساوی بدون گل خاتمه یافت، 50 بازیکن برای استقلال و 52 بازیکن برای پرسپولیس گلزنی کردند که باتوجه به مشترک بودن 3 بازیکن، در واقع 99 فوتبالیست مختلف موفق به گلزنی در این بازی شده اند. اولین گلزن شهرآورد تهران حسن جابری زاده از استقلال بود و آخری هم وریا غفوری از تیم آبی پوش پایتخت؛ حالا نفر صدم چه کسی خواهد بود؟

 

1393502

 

در فهرست کنونی دو تیم، علی علیپور، سیدجلال حسینی، امید عالیشاه، سروش رفیعی، وریا غفوری و فرشید اسماعیلی سابقه گلزنی دارند. حالا اگر بازیکنی به جز این لیست 6 نفره موفق شود دروازه حریف را باز کند، به فهرست بلند بالای گلزنان جدال پرسپولیس - استقلال وارد و صدمین گلزن دربی تهران می شود.

 

آقای گل دست نیافتنی با 7 گل

 

بهترین گلزن دربی، زنده یاد صفر ایرانپاک است. او از دربی هشتم تا هفدهم توانست 7 گل به ثمر برساند و البته گل هایش را در 7 بازی مختلف به ثمر رساند. پس از او حسین کلانی با 6 گل در رده دوم قرار دارد و زنده یاد غلامحسین مظلومی، علی جباری و مهدی هاشمی نسب با 4 گل در جایگاه سوم هستند. باتوجه به این که بهترین گلزن حال حاضر دو تیم علی علیپور با 2 گل است، جایگاه صفر ایرانپاک در صدر، دست نیافتنی به نظر می رسد.

 

1393500

 

در رده های بعدی گلزنان خاطره انگیزتری قرار دارند. همایون بهزادی نخستین کسی که در دربی هت تریک کرد، 4 گله است. همچنین فرهاد مجیدی که عدد 4 را برای آبی ها خلق کرد در رده بعدی قرار گرفته و ایمون زاید نیز سه گله است.

 

گلزنان لیگ برتر؛ از رضا جباری تا وریا غفوری

 

دو تیم 35 بازی لیگ برتری انجام دادند که در این بازی ها 64 گل به ثمر رسید. رضا جباری، علی انصاریان، یحیی گل محمدی، بهنام ابوالقاسم پور، عیسی ترائوره، حامد کاویانپور، شیث رضایی، سهراب انتظاری، مهرزاد معدنچی، مهرداد اولادی، علیرضا نیکبخت، محسن خلیلی، علی کریمی، مازیار زارع، عادل کلاه کج، هادی نوروزی، کریم باقری، ایمون زاید، محمد نوری، امید عالیشاه، علی علیپور، جری بنگستون، مهدی طارمی، رامین رضاییان، محسن مسلمان، سروش رفیعی و سیدجلال حسینی 27 گلزن قرمزها در لیگ برتر هستند.

 

1393503

 

وریا غفوری، کاوه رضایی، فرشید اسماعیلی، علی قربانی، امید ابراهیمی، جابر انصاری، سجاد شهباززاده، میلاد میداوودی، فریدون زندی، اسماعیل شریفات، مجتبی جباری، آرش برهانی، فرهاد مجیدی، امیدرضا روانخواه، علی علیزاده، امیرحسین صادقی، رضا عنایتی، پیروز قربانی، محمود فکری، علیرضا اکبرپور، علی سامره و محمد نوازی نیز استقلالی هایی هستند که در دربی های لیگ برتری گل زده اند.

 

1393498

 

خارجی ها؛ اولین استقلالی و چهارمین پرسپولیسی؟

 

تاکنون هیچ بازیکن خارجی ای از استقلال در دربی گل نزده اما حالا آن ها عناصر بسیار خوب خارجی را در خط حمله دارند. منشا، ایسما، پاتوسی و همام مهره های خارجی استقلال در خط حمله هستند که فرصت شکستن طلسم غیرایرانی های استقلال در دربی را دارند.

 

1393499

 

اما در پرسپولیس اوضاع متفاوت است. از زمانی که آلن ویتل به عنوان نخستین خارجی در این دیدار به میدان رفت تا کنون، سه خارجی برای پرسپولیس موفق به گلزنی شده اند. عیسی ترائوره، ایمون زاید و جری بنگستون بازیکنانی هستند  که به این رکورد دست یافته اند. گل های زاید و بنگستون بی تردید برای قرمزها بسیار خاطره انگیز است.

دیدگاه‌ها