کد خبر : 1601791 | 12 فروردين 1398 ساعت 10:20 | 191.2K بازدید | 0 دیدگاه

با حضور چهار پرسپولیسی

تیم منتخب هفته بیست و سوم لیگ برتر

تیم منتخب هفته بیست و سوم مسابقات لیگ برتر در حالی انتخاب شده است که پرسپولیس با چهار بازیکن بیشترین نماینده را در ترکیب تیم منتخب دارد.

تیم منتخب هفته بیست و سوم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه" باید لقب حساس‌ترین و جنجالی ترین مسابقه هفته را به شهر آورد تهران بدهیم. دیداری که در نهایت با تک گل نوراللهی به سود شاگردان برانکو پایان یافت تا پرسپولیس در صدر جدول مسابقات لیگ برتر باقی بماند. پرگل ترین برد  این هفته هم برای تراکتور رقم خورد و شاگردان لیکنز با سه گل در اهواز برابر استقلال خوزستان به برتری رسیدند تا در رده دوم جدول قرار بگیرند. سپاهان اصفهان هم در ادامه رقابت شانه به شانه اش با پرسپولیس و تراکتور توانست نفت مسجدسلیمان را در خانه با یک گل از پیش رو بردارد و هم امتیاز با تراکتور در رده سوم جدول قرار بگیرد. پدیده مشهد هم بعد از ناکامی چند هفته اخیر با گل ثانیه های آخر یونس شاکری بر پارس جم چیره شد تا بار دیگر به جمع مدعیان قهرمانی اضافه شود.


 دو برد دیگر هفته هم برای تیم‌های صنعتی بود.  فولاد خوزستان در تبریز با تک گل بازیکن ژاپنی اش ماشین سازی را شکست داد و ذوب آهن اصفهان نیز در خانه نفت آبادان با نتیجه دو بر یک پیروز شد تا به سومین برد متوالی اش برسد.

 

1394385


دو دیدار روز اول این هفته از مسابقات هم با نتیجه مساوی به پایان رسید. سپیدرود در خانه مقابل پیکان به نتیجه تساوی ۲ بر ۲ رسید تا شانس بقا را از دست بدهد. سایپا هم در خانه برابر نساجی با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد.


تیم منتخب هفته به شرح زیر است:


دروازه‌بان:


حامد لک (نساجی مازندران):

 

1394338


شاگردان علی دایی بعد از دو برد پیاپی، به دنبال شروع مقتدرانه در سال جدید بودند تا فاصله خود را با تیم‌های بالای جدول کمتر کنند و مقابل نساجی تلاش زیادی برای رسیدن به گل انجام دادند، اما حملات پُرتعداد و خطرناک آنها در نهایت به سد محکم حامد لک برخورد می‌کرد؛ دروازه‌بان باتجربه نساجی که بعد از نمایش درخشان هفته قبل مقابل استقلال، این بار برابر تیم سابق خود به میدان رفت، با پنج مهار توپ که دو واکنش آن در موقعیت‌های تک به تک و شوت‌های خطرناک تماشایی و مطمئن بود، موجب شد تا سایپایی که در نیم‌فصل برای جذب او تلاش می‌کرد، در گلزنی ناکام بماند؛ حامد لک که در این فصل ۱۷ بازی برای نساجی انجام داده، در حالی هفتمین کلین‌شیت فصل خود را برابر نارنجی پوشان به ثبت رساند که دروازه نساجی دو بار درآستانه فروپاشی بود، اما عکس‌العمل‌های سریع این گلر که یک بار هم توپ را روی خط دروازه مهار کرد، موجب شد تا این اتفاق نیافتاد و او مثل همیشه یکی از بهترین بازی‌های خود را برابر سایپا ارائه کند و جزو بهترین‌های هفته قرار بگیرد.


مدافعان:


محمد نادری (پرسپولیس):

 

1394339


دفاع چپ تیم پرسپولیس که اولین دربی خود را تجربه می‌کرد، یکی از نقاط نگرانی هواداران پرسپولیس پیش از سوت شروع مسابقه بود. اما نمایش نادری برخلاف تصور بسیاری از فوتبالدوستان، کم نقص و تماشایی بود. او در دفاع مطمئن عمل کرد و در حمله نیز تاثیر خود را گذاشت. یک صحنه در نیمه اول وارد محوطه جریمه آبی ها شد اما نتوانست پاس آخر را بدهد و البته خودش اعتقاد به پنالتی داشت. در ادامه نیز نادری با سه مدافع دیگر پرسپولیس بسیار هماهنگ نشان داد و همین موضوع به موفقیت سرخ ها در دفاع کمک شایانی کرد. نادری جوان در نیمه دوم هم چند توپ‌گیری داشت و از دوئل با محسن کریمی سربلند بیرون آمد.


عزت پورقاز(سپاهان):

 

1394352


عزت پورقاز زننده گل سه امتیازی تیم سپاهان در بازی با نفت مسجد سلیمان بود. اگر چه در این بازی سپاهان صاحب موقعیت های خوبی برای گلزنی شد اما توسط مهاجمان خود نتوانست از فرصت ها استفاده کند و در نهایت گل عزت پورقاز به کمک سپاهان برای دست یابی به سه امتیاز مسابقه و ماندن در کورس قهرمانی آمد. معمولا بیشتر مدافعان میانی ما گل های خود را روی ضربه ایستگاهی به ثمر می رساندند اما گل عزت در این بازی که هیچ شادی برای او به همراه نداشت روی بازی ترکیبی به ثمر رسید و این نشان از جایگیری خوب وی روی صحنه منجر به گل داشت. هم چنین شعاع بازی عزت نشان می دهد امیر قلعه نویی به هنگام حمله سپاهان به او اجازه حضور در برنامه های تهاجمی تیمش را می دهد.


سیدجلال حسینی (پرسپولیس):

 

1394340


زوج خط دفاعی پرسپولیس بار دیگر توانست نمایش موفقی از خود به جا بگذارد و در نهایت این سیدجلال حسینی بود که با رهبری خود یک کلین شیت دیگر را در خط دفاعی کسب کرد. مدافع باتجربه سرخ‌ها که پیش از بازی با مصدومیت مواجه بود در نهایت توانست با کمک کادرپزشکی در این جدال حاضر شود و با حضوری موفق در باکس هجده قدم خط هجومی حریف را ناکام گذاشت. تکل‌های موفق، قدرت حفظ توپ در یک سوم و ارسال پاس‌های پرتعداد در خط دفاعی برای برهم زدن نظم حریف به خوبی از سوی این بازیکن باتجربه به اجرا در آمد تا در نهایت در روزی که آنها کمترین اشتباه را در خط دفاعی به خود اختصاص داده بودند به یک برد ارزشمند دست یابند.


سید احمد موسوی (تراکتورسازی):

 

1394123


بعد از پشت سر گذاشتن نیم‌فصل درخشان در ماشین‌سازی که سمت راست خط دفاعی این تیم را بیمه کرده بود، در نقل و انتقالات زمستانی به تراکتورسازی پیوست تا در دومین سال حضور در لیگ برتر، برای یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی به میدان برود ولی سید احمد موسوی تنها در دو مسابقه به‌عنوان یار جانشین وارد زمین شد و در نهایت در بازی اخیرشان حضور ثابت مقابل استقلال خوزستان داشت؛ محرومیت مسعود شجاعی موجب شد تا لیکنز در این مسابقه به موسوی اعتماد کند که این بازیکن سرعتی و تکنیکی هم به خوبی پاسخ اعتماد سرمربی بلژیکی را داد؛ او که با بازی‌های درخشان در ماشین‌سازی چهره شده بود، این بار با پیراهن تراکتور عملکردی بهتر از همیشه به نمایش گذاشت و در کارهای هجومی بازی تیمش را سریع‌تر کرد؛ موسوی در حملات حضور به موقعی داشت و با سه پاس کلیدی که یکی از آنها منجر به گل دژاگه و دیگری پایه‌گذار گل سوگیتا شد، روز فوق‌العاده‌ای سپری کرد؛ این بازیکن برای تثبیت جایگاهش در ترکیب تراکتورسازی، با انگیزه زیادی برابر استقلال خوزستان حضور یافت و توانست نمایش کم‌نقص و تاثیرگذاری در جریان برد پُر گل سرخ‌پوشان تبریز ارائه دهد.


هافبک‌ها:


احمد نوراللهی (پرسپولیس):

 

1393808


هافبک شماره ۸ تیم پرسپولیس که این فصل بی تردید جزو ۵ بازیکن برتر تیم برانکو بوده، در دربی هم نمایش فوق العاده ای داشت. او کار را به عنوان هافبک راست آغاز کرد اما به کمال هم در فرایند دفاعی کمک می‌کرد. نوراللهی به جز گل زیبایی که زد، یک شوت هم روانه دروازه آبی ها کرد که با واکنش رحمتی وارد دروازه نشد. آرامش نوراللهی در کنار فیزیک و تکنیک بسیار خوب این بازیکن او را تبدیل به ستاره این روزهای تیم پرسپولیس کرده است؛ بازیکنی که در دربی بدون ترس توپ را خوب حفظ می‌کرد و به گردش درمی‌آورد. شاید حتی اگر گل دقیقه ۲۱ نبود هم نوراللهی به ترکیب تیم منتخب هفته راه پیدا می‌کرد.


زبیر نیک نفس (ذوب آهن):

 

1328169


زیبر نیک نفس در مصاف با صنعت نفت بازی در برابر تیم سابقش را تجربه کرد و اتفاقا یکی از بهترین چهره های ذوب آهن بود و به همین خاطر در ترکیب تیم منتخب 23 لیگ برتر قرار گرفت. زیبر در دقیقه 6بازی روی کات بک صورت گرفته به زیبایی هر چه تمامتر و با شوت دیدنی دروازه تیم صنعت نفت را باز کرد. از آنجایی که او در پست هافبک دفاعی بازی می کند در چنین صحنه هایی پیشروی او و هم چنین قرار گرفتن پشت محوطه جریمه برای گل زنی ارزشمند است. همین گل زمینه ساز سومین پیروزی پی یا پی ذوب آهن در لیگ  برتر شد. هر چند در ادامه شاهد میدان داری خوب از سوی این بازیکن در جلوی خط دفاعی بودیم و با پاس های خوبی که می داد بازی را به خوبی به گردش در می آورد.


اشکان دژاگه (تراکتورسازی تبریز):

 

1394158


او به همراه مسعود شجاعی در حدی خوب با پیراهن تراکتور ظاهر شدند که آدم را مجاب به انتخاب برای ترکیب منتخب تیم هفته می کنند.  دژاگه  که در مسابقه با استقلال خوزستان بازوبند کاپیتانی را در دست داشت در صحنه گل اول تیمش با نفوذ به محوطه جریمه و ارسال پاس در عمق زیبایی پای سوگیتا را به گلزنی باز کرد. در ادامه دژاگه فرصت داشت تا از شوت زنی خودش به گل نیز برسد اما با بدشانسی همه آنها از دست رفت.  در اواسط نیمه دوم این هافبک با تجربه از پاس خوب موسوی نهایت استفاده را برد و با ضربه روپایی گل سوم تراکتور را به ثمر رساند تا این گونه بر روی دو گل تاثیر مستقیم داشته باشد و تیمش را به رده دوم جدول برساند.


تاکافومی آکاهوشی (فولاد):

 

1394344


افشین قطبی در نیم‌فصل تاکافومی آکاهوشی را به تیمش اضافه کرد که این بازیکن در چهار مسابقه ابتدایی برای فولاد نمایش دلپذیری داشت و با وجود اینکه گلی نزده و فقط یک پاس گل برابر استقلال تهران داده بود، اما با ضربات آزاد و ارسال‌های دقیق خود مثمر ثمر ظاهر شد و در دیدار اخیرشان نیز با این تاکتیک، خط دفاعی ماشین‌سازی را دچار مشکل کرد؛ او که دومین بازیکن ژاپنی تاریخ لیگ برتر محسوب می‌ شود، یک بار با شوتی تماشایی تیرک دروازه ماشین‌سازی را به لرزه درآورد ولی حضور مستمرش در حملات بالاخره نتیجه داد و فولاد روی ارسال میرزایی و ضربه سر تاکافوی آکاهوشی موفق به زدن تک گل تیمش شد؛ این بازیکن ژاپنی با بازی خوبی که برابر ماشین‌سازی ارائه کرد و گل ارزشمندی که به ثمر رساند، جایگاه خود در ترکیب فولاد را تثبیت کرد و بیشتر از پیش نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.


سروش رفیعی (پرسپولیس):

 

1393897


ستاره تکنیکی پرسپولیس بازگشت باشکوهی در سال جدید به ترکیب این تیم داشت. رفیعی که در بازگشت دوباره به پرسپولیس انتقادات زیادی را متوجه نمایش کیفی خود می‌دید در بازی با استقلال همه را از جمله هواداران تیمش را سورپرایز کرد و نقش مکمل و تاثیرگذار خط میانی تیمش را در کنار ترابی و نوراللهی و کامیابی نیا به خود اختصاص داد. مرد اول دریبل‌ها در کنار مهدی ترابی توانست مدافعان استقلال را به چالش بزرگی در غیاب وریا غفوری و دانشگر بکشاند. نقش او در دقایق پایانی و پیش از تعویض نیز پررنگ بود و هم با ارسال هایش در ضدحملات و هم در حفظ توپ و دریبلینگ یک روز موفق را با پیراهن شماره هفت پشت سر گذاشت تا پاسخ مناسبی به اعتماد برانکو بدهد و بار دیگر هواداران را به درخشش خود امیدوار کند.


مهاجمان:


یونس شاکری (پدیده مشهد):

 

1393712


شاکری تنها مهاجمی محسوب می‌شود که در ترکیب منتخب هفته جای گرفته است. او در بازی برابر پارس جم از ابتدا در ترکیب پدیده قرار گرفت تا هدف هافبک‌های تیمش برای گلزنی باشد. تقریباً تمام توپ‌های  قاسمی نژاد و دیگر بازیکنان خط میانی در هر دو نیمه به شاکری ختم می‌شد. اما بدشانسی و عدم دقت در ضربات نهایی مانع از گلزنی زودهنگام او شد. تا اینکه در دقیقه ۹۵ احمد گوهری از پارس اخراج شد و این تیم به علت تکمیل تعویض هایش یک بازیکن از درون تیم به دروازه فرستاد.  محمد قاسمی نژاد ضربه آزاد به دست آمده را خیلی نرم بر روی دروازه ارسال کرد تا شاکری با هدی آرام توپ را به گوشه قفس توری حریف بفرستد و سه امتیاز ناپلئونی و شیرین برای پدیده به دست آورد.

 

دیدگاه‌ها