کد خبر : 1602384 | 15 فروردين 1398 ساعت 13:31 | 18.7K بازدید | 0 دیدگاه

روزهای متفاوت گرانترین لژیونرهای ایرانی در اروپا

بازگشت جهانبخش به لیگ جزیره و افول کاوه در بروژ

دو لژیونر ایرانی که در نقل و انتقالات تابستانی لقب گرانترین را به دست آوردند در تیم های جدیدشان روزهای متفاوتی را سپری می کنند.

بازگشت جهانبخش به لیگ جزیره و افول کاوه در بروژ

به گزارش" ورزش سه"در سال های اخیر  که بازیکنان و استعدادهای ایرانی توسط تیم های درجه دو و نه چندان مطرح فوتبال اروپا جذب می شدند همواره رسیدن به تیم ها و لیگ های معتبر به عنوان یک دغدغه و هدف بزرگتر مورد توجه قرار گرفته است. در نقل و انتقالات تابستانی اما بازیکنان  ایرانی شرایط متفاوتی داشتند. برخی از لژیونرهای با سابقه به فوتبال ایران بازگشتند ، برخی مثل سردار آزمون و طارمی ترجیح دادند ریسک کمتری کرده و در همان سطوح ماندند اما چند ستاره ایرانی انتخاب های مهمی داشتند. علیرضا جهانبخش به عنوان آقای گل لیگ هلند با انتقالی 22 میلیون یورویی به برایتون پیوست و  در میان یکی از 20 انتقال مهم لیگ جزیره قرار گرفت. کاوه رضایی دیگر بازیکن ایرانی بود که سال گذشته با انتقال 5 میلیون یورویی به عنوان گرانترین بازیکن لیگ بلژیک لباس کلوب بروژ را پوشید. این دوبازیکن گرانترین بازیکنان ایرانی در نقل و انتقالات تابستانی بودند اما روزهای متفاوتی را در لیگ جزیره و ژوپیتر لیگ بلژیک سپری کردند.


علیرضا جهانبخش


ستاره 25 ساله فوتبال ایران ، با انتقالی شگفت انگیز به تیم برایتون پیوست. او اما با وجود مصدومیتی که داشت در این فصل در 15 مسابقه و در مجموع 768 دقیقه برای تیمش به میدان رفته که میانگین 51 دقیقه در هر مسابقه است. اما آنچه شاید در کارنامه حضور جهانبخش در فوتبال جزیره کمی عجیب به نظر می رسد این است که او تا اینجا هیچ گل و هیچ پاس گلی نداده است. البته که او در این فصل گرفتار بدشانسی هم بوده است.


وینگر سرعتی و گلزن تیم ملی ایران ، در ابتدای حضورش در لیگ جزیره و تا هفته هشتم به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت اما بعد از آن سه هفته پیاپی 90 دقیقه و به عنوان بازیکن اصلی در زمین حضور داشت. بدشانسی اما مصدومیتی بود که او را از هفته دوازدهم  تا بیست و یکم از مسابقات دور کرد. او سپس برای بازی های جام ملت های آسیا به تیم ملی ایران آمد و سه هفته را از دست داد.


در بازگشت به انگلستان بازی هفته بیستم و پنجم برابر واتفورد را از روی نیمکت تماشا کرد و برابر برنلی تنها 24 دقیقه فرصت بازی داشت. در هفته 27 برابر لستر او بازهم نیمکت نشین بود اما از بازی برابر هادرزفیلد دوباره به ترکیب اصلی بازگشت و به عنوان بازیکن ثابت برابر کریستال پالاس، ساوتهمپتون و چلسی به میدان رفت. جهانبخش در سه بازی آخر تیمش در اف ای کاپ هم برای برایتون بازی کرده است. ستاره ایرانی حاضر در لیگ جزیره بعد از مصدومیت و سپس حضور در تیم ملی باردیگر توانسته به ترکیب ثابت برایتون بازگردد اما او به عنوان یکی از گرانترین خریدهای این فصل لیگ جزیره باید مثل لیگ هلند گل بزند و پاس گل بدهد.


کاوه رضایی


خیلی ها معتقد بودند که کاوه رضایی می توانست یکی از بازیکنان حاضر در لیست تیم ملی برای جام جهانی باشد اما او که در شالروا 18 گل زده و بازی های درخشانی در لیگ بلژیک انجام داده بود هرچند مسافر روسیه نشد اما با قراردادی 5 میلیون یورویی به تیم کلوب بروژ پیوست. کاوه اما برخلاف شالروا در بروژ روزهای خیلی موفقی را سپری نکرد. او فصل را با شارلوا و با 3 گل در 4 مسابقه شروع کرده بود و در همان ابتدای ورودش به بروژ هم برای این تیم گلزنی کرد اما مصدومیت از ناحیه زانو او را سه هفته از ترکیب تیم دور کرد. رضایی در بازگشتش از مصدومیت و در حضور 56 دقیقه ای اش در هفته یازدهم برای تیمش گل زد اما آرام آرام از ترکیب اصلی دور شد. او در بازی هایی که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت گل نزد و 7 هفته را دور لیست هجده نفره سپری کرد. مهاجم سرعتی و گلزن سابق استقلال از هفته بیست و چهارم به لیست بازگشت اما یا روی نیمکت نشست یا دقایق خیلی کمی به میدان رفت.
درباره کاوه رضایی گفته می شود او در لیست فروش تیم بروژ قرار گرفته هرچند هواداران این تیم در نظرسنجی ها خواهان حفظ این ستاره ایرانی هستند.

دیدگاه‌ها