کد خبر : 1602439 | 15 فروردين 1398 ساعت 19:40 | 167.4K بازدید | 0 دیدگاه

عبور از 50 با سیامک و دارودسته نیویورکی

پیکان صفر-پرسپولیس2؛شیرین تر از دربی

پرسپولیس با دو گل نعمتی و علیپور برد شیرینی را مقابل پیکان تهران رقم زد.

پیکان صفر-پرسپولیس2؛شیرین تر از دربی

 

به گزارش ورزش سه، تیم های پرسپولیس و پیکان در دیداری حساس در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم رفتند. این بازی با حملات پرسپولیس آغاز شد اما پنالتی سوزی علیپور سبب شد تا قرمزها نتوانند زودتر به گل برسند. با این حال سرانجام در دقیقه ۴۵ نعمتی دروازه تیم سابق خود را گشود تا نیمه اول با برتری پرسپولیس به پایان برسد. سرخ ها در نیمه دوم بازی را کنترل کردند تا این که در دقیقه ۸۹ علی علیپور گل دوم را هم زد.

 

هفته بیست و چهارم لیگ برتر خلیج فارس
ورزشگاه شهر قدس، تماشاگر: 12600 نفر
تیم داوری: داور: مهدی سیدعلی
کمک‌ها: محمدرضا منصوری – علی اکبر نوری
کمک داوران اضافی: علی بای – مجید محمدی
داور چهارم: محسن سلطانی
ناظر داوری: علیرضا یزدانی

 

 

ترکیب پرسپولیس:

 

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی (۶۸- مهدی ترابی)، بشار رسن (۶۳- سروش رفیعی)، سیامک نعمتی، علی علیپور و ماریو بودیمیر (۹۱- سعید کریمی).

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

 

ترکیب پیکان:

 

مهدی امینی، مهران موسوی، فراز امامعلی، محمد قاضی، ماهان رحمانی، مارکو وکسوویچ، آرمان قاسمی، حجت حق‌وردی، شاهین ثاقبی، سعید واسعی(58، مهدی مومنی)، امیرحسین کریمی

سرمربی: حسین فرکی

 

کارت زرد:


آرمان قاسمی (۲۸)

 

1395282

 

شرح گل:

 

پیکان ۰ - پرسپولیس ۱ (سیامک نعمتی دقیقه ۴۵): شوت مهدی شیری از درون محوطه جریمه تیم پیکان با واکنش مهدی امینی همراه شد اما در ادامه نعمتی توانست دروازه پیکان را باز کند.

پیکان ۰ پرپسولیس ۲ (علی علیپور - ۸۹): در ضد حمله ماریو بودیمیر از نیمه زمین علیپور را صاحب موقعیت تک به تک کرد و مهاجم سرخ ها پس از دریبل دروازه بان، سرانجام موفق شد دروازه را باز کند.

 

شرح نیمه اول:

 

پرسپولیس که با روحیه حاصل از برد در دربی به مصاف پیکان رفته بود، با دو تغییر نسبت به دیدار استقلال در زمین حاضر شد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ، از همان ابتدا بازی را هجومی آغاز کردند اما ضربات علیپور در دقیقه 1 و 2 بازی وارد دروازه نشد. در ادامه پرسپولیسی ها حملات خود را ادامه دادند و با حرکات ماریو بودیمیر صاحب یک پنالتی هم شدند اما ضربه علیپور را امینی گرفت. در نیمه اول پیکان هم فرصت های خوبی را داشت ولی بیشتر ضربات این تیم در خارج از چارچوب بود. با این حال سرانجام حرکت دو پیکانی سابق یعنی شیری و نعمتی پرسپولیس را به گل رساند.

 

شرح نیمه دوم:

 

پرسپولیس بازهم در نیمه اول بازی اش پیش افتاد تا در نیمه دوم به کنترل جریان مسابقه بپردازد. با این حال سرخ ها چند موقعیت بسیار خوب را هم داشتند اما با بدشانسی و بی دقتی این فرصت ها را از دست دادند. همچنین بی دقتی در پاس های بازیکنان خط میانی سبب شد تا ریتم بازی سریع نباشد. در آخرین دقایق بازی پاس در عمق ماریو بودیمیر به علیپور رسید تا او پس از دریبل دروازه بان، گل دوم را هم بزند. به هر حال سرخ ها موفق شدند یک برد مهم را در دیدار خارج از خانه کسب کنند و خیلی زود امتیازات خود را از مرز 50 بگذرانند.

 

1395280

 

بهترین بازیکن:

 

سیامک نعمتی بی تردید بهترین بازیکن پرسپولیس در مقابل پیکان بود. او که پس از مدت ها فیکس شده بود، نمایش درخشانی را ارائه کرد و در نیمه اول موفق به گلزنی شد. او در نیمه دوم هم نمایش خوبی را ارائه کرد و باعث شد برانکو به این بازیکن ۹۰ دقیقه بازی بدهد. استارت های انفجاری، دریبل های زیبا و شوت های جسورانه سبب شدند تا این بازیکن بهترین بازیکن این مسابقه لقب بگیرد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 1: پاس بلند از سوی مدافعان پرسپولیس در گوشه محوطه جریمه به علی علیپور رسید اما ضربه سر ضرب این بازیکن وارد دروازه نشد.

دقیقه 2: فرار علیپور از سمت راست و ورود به محوطه جریمه باعث شد تا او در موقعیت خوبی قرار بگیرد. علیپور زیر فشار مدافعان پیکان ضربه اش را زد اما شوت او با واکنش امینی به بیرون رفت.

دقیقه 8: خطای هند شجاع خلیل زاده بازیکنان پیکان را در موقعیت خوبی قرار داد و ضربه سعید واسعی در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 19: پاس علیپور با سر به بودیمیر رسید و او با تسلط کامل مدافعان پیکان را فریب داد و یک پنالتی گرفت.

دقیقه 20: علیپور پنالتی را به وسط زد و امینی موفق به مهار آن شد.

دقیقه ۳۵: سانتر مهدی شیری به محوطه جریمه با ضربه آکروباتیک نعمتی همراه شد اما این ضربه از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۵۴: کمال کامیابی نیا توپ سوم را پشت محوطه جریمه پیکان در اختیار گرفت و به نادری پاس داد. شوت نادری از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۵۶: شوت اول نوراللهی توسط بازیکنان پیکان دفع شد، شوت دوم او به مدافع پیکان خورد و در مقابل دروازه به علی علیپور رسید اما او به شکلی عجیب توپ را بیرون زد.

دقیقه ۷۰: فرار علیپور در پشت محوطه جریمه و پای او به نعمتی یک موقعیت دیگر را به وجود آورد اما بازهم توپ گل نشد.

 

1395281

 

حواشی:


* هواداران پرسپولیس حضور پرشوری در ورزشگاه دارند.

* پس از پنالتی از دست رفته علیپور، هواداران او را تشویق کردند.

* پس از خطای پیکانی ها با بودیمیر، بازیکن  پیکان به سمت او رفت تا عذرخواهی کند اما ماریو بودیمیر معذرت خواهی اش را نپذیرفت.

دیدگاه‌ها