کد خبر : 1604469 | 24 فروردين 1398 ساعت 13:39 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

یک ساعت بعد از مرخص شدن فرزان به بیمارستان رسیدم!

فرهادیان: تکواندوی ایران از سکوی جهان پایین نمی‌آید

رییس سازمان تیم های ملی تکواندو گفت: آمادگی داریم چه از نظر مالی و چه معنوی هر حمایتی لازم باشد، برای بازگشت فرزان عاشورزاده به میادین انجام دهیم.

فرهادیان: تکواندوی ایران از سکوی جهان پایین نمی‌آید

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات جهانی تکواندو ۲۰۱۹ تقریبا از یک ماه دیگر به میزبانی شهر منچستر انگلیس برگزار خواهد شد و این روزها ملی پوشان ایران سخت خود را برای حضور پرقدرت در این مسابقات آماده می کنند.


با اینکه حرف و حدیث‌هایی در نحوه انتخاب ملی پوشان در برخی از اوزان وجود داشت، الان دیگر وقت حمایت و پشتیبانی از تیم ملی است و حتی منتقدان هم سکوت کرده اند تا شاگردان فریبرز عسگری در سال قبل از المپیک با دست پر از منچستر بازگردند.


 آرش فرهادیان، رییس سازمان تیم های ملی تکواندو درباره وضعیت ملی پوشان در فاصله یک ماه تا مسابقات جهانی به "ورزش سه" گفت: خدا را شکر ملی پوشان مصدومیت جدی ندارند و فقط ممکن است آسیب های جزیی از قبل با آنها همراه باشد که البته در تکواندو طبیعی است. کادرفنی و فدراسیون تمام تلاش خود را برای حضور پرقدرت در مسابقات جهانی به کار گرفته اند. البته فدراسیون از نظر مالی سال بسیار بدی را سپری می کند، اما ما سعی کردیم با وجود مشکلات مالی خللی در روند تیم های ملی به وجود نیاید.


وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات مالی اعزام تکواندوکاران به مراحل مختلف گرندپری برای کسب سهمیه بدون مشکل صورت می گیرد، عنوان کرد: برای اعزام به گرندپری ها شاید مشکل داشته باشیم. با این حال سال قبل از المپیک هست و انتظار داریم کمیته المپیک و وزارت ورزش به ما کمک کنند چون باید امتیازات المپیکی را بگیریم و سهمیه کسب کنیم. فدراسیون تاکنون برای تیم ملی چیزی کم نگذاشته و حتی روانشناس و دکتر تغذیه هم در کنار تیم های ملی داریم.


رییس سازمان تیم های ملی درباره هدفگذاری فدراسیون کادرفنی برای کسب مدال و رفتن روی سکوی جهان بیان داشت: مسابقات جهانی امسال با شرایط خاصی برگزار می شود چون امتیازات المپیکی با ارزشی به تکواندوکاران اعطا می شود. قهرمانان این مسابقات ۱۲۰ امتیاز المپیکی می گیرند و شرایطشان برای کسب سهمیه خیلی متفاوت خواهد بود. در حالی که به کسب سهمیه و گرفتن مدال در هر وزن فکر می کنیم، باید حواسمان به سکوی تیمی هم باشد. به هر حال ایران چندین سال است که از روی سکوی مسابقات جهانی پایین نیامده و این دوره نیز نگاهمان به یکی از سکوهاست. امیدوارم با وجود فشار بالایی که در این دوره وجود دارد، به هدفگذاری خود برسیم.


فرهادیان درباره حرف و حدیث هایی که در انتخابی برخی اوزان وجود داشت، گفت: نه تنها نظر بنده، بلکه نظر خیلی از کارشناسان این است که مربیان در این دوره عادلانه برخورد کردند. انتخابی ها به گونه ای برگزار شد که شایسته ترین تکواندوکاران انتخاب شوند. چند فیلتر در این راه از سوی کادرفنی قرار داده شد و در نهایت به ترکیبی که اعلام شد، رسیدیم. می بینید بازیکنی مثل مهران برخورداری که اولین سال حضورش در تیم ملی است، انتخاب شده و امید زیادی هم به او داریم. سالی که بهنام اسبقی مدال طلای جهان را گرفت، کسی تصورش را نمی کرد. امیدوارم بازهم چنین اتفاقی تکرار شود.


وی درباره غیبت مسئولان فدراسیون تکواندو در جریان عمل جراحی زانوی فرزان عاشورزاده و بازتاب ندادن این اتفاق اظهار داشت: فرزان به هیچ کس اطلاع نداده بود که می خواهد عمل جراحی کند. عاشورزاده روحیات خاصی دارد و خودش هم روی اینستاگرامش دلیل این موضوع را توضیح داد. فکر می کنم در کل حضور فرزان در بیمارستان ۲۴ ساعت هم نشد. با این حال من وقتی در بیمارستان به ملاقات او رفتم، گفتند یک ساعت قبل از آن عاشورزاده مرخص شده است. حتی به پدرش هم زنگ زدم که برای کمک به سیل زدگان به لرستان رفته است که او گفت فرزان مرخص شده است.


فرهادیان در پایان گفت: فرزان یک ورزشکار فنی، با اخلاق و دوست داشتنی است. اصلا نگاه فدراسیون این نیست که اگر ورزشکاری در ترکیب قرار نگیرد، حذف شود. وظیفه ماست که از ورزشکار خودمان حمایت کنیم. از همین جا هم اعلام می کنم آمادگی داریم چه از نظر مالی و چه معنوی هر حمایتی لازم باشد، برای بازگشت فرزان عاشورزاده به میادین انجام دهیم.

دیدگاه‌ها