کد خبر : 1604761 | 25 فروردين 1398 ساعت 13:45 | 7.5K بازدید | 0 دیدگاه

مسئولان فدراسیون گفتند حمایت می‌کنیم

عاشورزاده: تا المپیک ۲۰۲۸ در تکواندو هستم

ملی‌پوش تکواندوی ایران با وجود عمل جراحی زانو می‌گوید برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شانس بالایی دارد.

عاشورزاده: تا المپیک ۲۰۲۸ در تکواندو هستم

به گزارش "ورزش سه"، فرزان عاشورزاده که به نظر می رسید با قهرمانی در جام ریاست فدراسیون جهانی به میزبانی کیش و شکست دادن تمام رقبای داخلی اش به روزهای اوج بازگشته و شانس نخست اعزام به مسابقات جهانی ۲۰۱۹ به میزبانی منچستر به شمار می رود، در انتخابی درون اردویی شکست خورد و این شانس را از دست داد.


این تکواندوکار جوان، اما باتجربه که در ۲۲ سالگی فقط جای مدال المپیک را در کارنامه خود خالی می داند، در اقدامی ناگهانی عمل جراحی روی زانویش انجام داد و حالا باید ۲، ۳ ماهی دوره نقاهتش را سپری کند.


به همین بهانه دقایقی با فرزان عاشورزاده که از همان دوران اوج خود لقب سونامی را یدک می‌کشد، همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت‌های این ملی پوش تکواندو را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


این مصدومیت یک سال و ۴ ماه با من بود


حدود یک سال و ۴ ماه بود که این آسیب دیدگی را در زانوی خودم داشتم. با توجه به اینکه سال حساسی برایم است و باید برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنم، سعی داشتم کج دار و مریز پیش بروم. در همین یک سال در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی،‌ جام ریاست فدراسیون جهانی و ۲ مرحله گرندپری شرکت کردم که یک طلا، یک نقره و یک برنز گرفتم. در نهایت وقتی نتوانستم به مسابقات جهانی بروم، تصمیم گرفتم عمل جراحی خودم را نزد دکتر کیهانی انجام دهم.


۲، ۳ ماه دیگر به تکواندو برمی‌گردم


با نظر دکتر کیهانی کلا مینیسک زانویم را ترمیم کردم که دوره نقاهت ۲ تا ۳ ماه است. یک هفته دیگر به تهران برمی گردم و زیر نظر پزشک سابق تیم ملی که در المپیک هم با ما بود، فیزیوتراپی را آغاز می کنم. ۳ هفته باید فیزیوتراپی کنم و سپس به تدریج تمریناتم را آغاز می کنم. برای من خیلی مهم است که اول آسیب دیدگی ام به صورت کامل برطرف شود و نمی خواهم با مصدومیت برگردم. من با عمل جراحی ریسک کردم، اما دیگر نمی خواهم ریسک کنم. با این حال اگر بتوانم در مرحله اول گرندپری در خردادماه شرکت می کنم؛ وگرنه که برای مراحل بعدی آماده می شوم.


خودم خواستم کسی نفهمد، از فدراسیون تماس گرفتند


متنی که در صفحه شخصی ام در اینستاگرام نوشتم، حرف دلم بود. واقعا نمی خواستم کسی از عمل جراحی من باخبر شود. به خاطر همین تصمیم گرفتم همه کارها را خودم انجام دهم چون اگر غیر از این بود شاید زمان زیادی را از دست می دادم. البته منتظر بودم که بعد از عمل جراحی مسئولان فدراسیون سراغ مرا بگیرند و برای حمایت از من گامی بردارند. این اتفاق هم در این چند روز رخ داد و دیروز سرمربی تیم ملی، رییس فدراسیون و رییس سازمان تیم های ملی با من تماس گرفتند. آنها به من گفتند هر کمکی از دستشان بربیاید، انجام می دهند. طبق هماهنگی که داشتیم، قرار شد برای مرحله اول گرندپری هم ثبت نام کنم که اگر رسیدم، در این مسابقه به میدان بروم.


خبر جراحی مرا هم پوشش ندادند!


گلایه اصلی من از روابط عمومی فدراسیون بود که متاسفانه حتی خبر عمل جراحی مرا هم پوشش نداد. طی صحبتی هم که داشتیم، دوستان از من گلایه داشتند که چرا به آنها اطلاع ندادم! وقتی که از طریق اینستاگرام من باخبر شدند چرا این اتفاق را پوشش ندادند. فکر می کنم وظیفه روابط عمومی فدراسیون همین اطلاع رسانی است و من هم بابت همین موضوع ناراحتم.

 

1397953


قطعا می توانم سهمیه المپیک بگیرم


من الان در رنکینگ المپیکی در رده دهم جهان هستم. ۶ تکواندوکار برتر این رنکینگ به المپیک می روند که اختلاف من با آنها ۶۰ تا ۸۰ امتیاز است. اگر من به مراحل مختلف گرندپری اعزام شوم، قطعا می توانم سهمیه بگیرم. من یک سال و نیم رنک اول دنیا بودم. الان هم با مصدومیت و شرکت نکردن در برخی از مسابقات باز هم جزو ۱۰ تکواندوکار برتر جهان هستم. اگر فدراسیون و سرمربی تیم ملی مرا حمایت کنند، قطعا می توانم سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را بگیرم. تکواندوکاری در جهان داریم که ۱۰ سال است فعالیت می کند، اما هنوز رنکینگ ۱۰ دنیا را ندیده است. امیدوارم اسیر مسائلی مثل اعزام نشدن نباشیم و این اجازه به من داده شود تا لحظه آخر تلاش خودم را بکنم.

 

تا المپیک ۲۰۲۸ در ورزش هستم


من تازه ۲۲ ساله هستم و هنوز زمان زیادی دارم تا در مسابقات مختلف شرکت کنم. هیچ کس از آینده خود در ورزش حرفه ای خبر ندارد، اما من تلاشم را می کنم تا المپیک ۲۰۲۸ در ورزش باشم. همین حالا با این سن کم ۶ سال سابقه حضور در در رده بزرگسالان را دارم و مدال هایی به دست آوردم که حداقل یک دهه زمان می خواهد. تنها جای مدال المپیک در کارنامه من خالی است. مطمئنم اگر مدال المپیک به دست بیاورم، در هر مسابقه ای هم ببازم، بازهم از ذهن مردم پاک نمی‌شوم. مهمترین هدف من در آینده کسب مدال المپیک است. جا دارد از کسانی که در تمام این سال‌ها به من کمک کرده‌اند، تشکر کنم.

دیدگاه‌ها