کد خبر : 1604800 | 25 فروردين 1398 ساعت 16:35 | 56.6K بازدید | 0 دیدگاه

مظاهری: آذری اجازه استراحت به بازیکنان خسته را داده بود

دلیل عجیب ترین نیمکت نشینی هفته بیست و پنجم

بدون شک یکی از تصمیمات دور از ذهن هفته 25، نیمکت نشینی رشید مظاهری بود. او دراین باره می‌گوید آذری به ما یاد داد که هر گاه خسته بودیم اعلام کنیم نه اینکه با نیمی از توانایی مان در زمین حضور پیدا کنیم.

دلیل عجیب ترین نیمکت نشینی هفته بیست و پنجم

به گزارش "ورزش سه"، رشید مظاهری را می توان به عنوان یکی از باثبات ترین دروازه‌بان‌های حاضر در لیگ برتر به حساب آورد. این  گلر گچسارانی تقریباً ۵ سال پیش برای اول بار با پیراهن ذوب‌آهن به میدان رفت. نکته جالب درباره حضور ادامه دار مظاهری در جمع ذوبی ها، هرمربی مانند قلعه نویی، گل محمدی، نمازی، منصوریان و ... که در این تیم، بر مسند بودند از این دروازه بان ملی پوش به عنوان گلر اول و اصلی خود استفاده کرده است. با این اوصاف اما روز گذشته و در جریان دیدار مقابل پیکان او روی نیمکت نشست اتفاقی که باعث شد بسیاری از دنبال کنندگان لیگ برتر غافلگیر شوند.رشید مظاهری به عنوان یکی از دروازه بان های ملی ذوبی ها روی نیمکت نشست تا محمد باقر صادقی در میدان حضور داشته باشد. به همین دلیل در گفتگویی با این دروازه بان ملی پوش در رابطه با کم و کیف تصمیم گرفته شده صحبت کردیم.

 

احساس کنم 100 درصد آماده نیستم کنار می کشم

 

از دیروز تا امروز افراد زیادی پیگیر این موضوع بودند. از خبرنگاران گرفته تا مردم عادی که من را در کوچه و خیابان می بینند درباره نیمکت‌نشینی در دیدار روز گذشته از من سوال می پرسند. در حالی که من فکر می‌کنم این موضوع نمی تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد ما در تیم ذوب آهن همیشه سعی کردیم یک روند منطقی و درست داشته باشیم در صورتی که احساس کنیم ممکن است با حضور در میدان بازی ضعیفی را به نمایش بگذاریم ترجیح میدهیم این اتفاق نیفتد تا بازیکنی که می‌تواند برای تیم کارساز باشد در میدان حضور یابد.

 

نتوانستم بعد از جام جهانی استراحت کنم

 

به هر حال همان طور که می دانید در ماه های اخیر در مسابقات زیادی حاضر شدم و همین موضوع باعث شد تا فشار مضاعفی بر من به عنوان دروازه بان تیم بیاید. اگر بخواهیم از ابتدای سال بررسی کنیم بازیهای حساس و مهم ذوب آهن در لیگ برتر همچنان در انتهای لیگ قبلی که باعث شد تا ما بتوانیم به عنوان نایب قهرمان لیگ خودمان را معرفی کنیم، پس از آن نیز در اردوهای تیم ملی شرکت داشتم و سپس برای جام جهانی عازم روسیه شدم. همین موضوع باعث شد تا من هم مانند دیگر ملی پوشان از استراحت جا بمانم و پس از جام جهانی نیز لیگ شروع شد و من هم به مانند همه بازیکنانی که در روسیه حضور داشتند مجبور شدم بدون اینکه استراحت داشته باشم در بازی ها و تمرینات تیم باشگاهی حضور پیدا کنم. این روند ادامه دار، باعث شد فشار زیادی به من بیاید حال شما این موضوع را به سفرهای خارجی برای بازیهای لیگ قهرمانان آسیا اضافه کنید.

 

آذری گفت هروقت خسته بودید بگویید

 

من کاری به نفرات دیگر ندارم. در تیم ذوب آهن  ما بازی میکنیم و این تیم هم قوانین خاص خودش را دارد. بارها و بارها سعید آذری مدیرعامل باشگاه در جلسات مختلف به تک تک بازیکنان این موضوع را گوشزد کرده بود که در صورتی که هر بازیکنی خسته است ازفشردگی بازی‌ها و یا احساس می‌کند و ممکن است دچار مصدومیت شود حتماً باید به سرمربی تیم اعلام کند. آذری همیشه می گوید مثل یک قهرمان باشید و به فکر تیم باشید و هر وقت خسته اید به سر مربی بگویید و اگر این‌کار رو بکنید برای ما مثل یک قهرمان می شوید.

 

1397998

 

 

نخواستم به تیم خیانت کنم

 

جریان نیمکت‌نشینی من در دیدار روز گذشته هم دقیقاً همین طور بود من احساس کردم با توجه به بازی‌هایی که انجام دادیم و نتوانستم زمانی را به استراحت بگذرانم و بنابراین با صحبتی که با آقای منصوریان داشتم قرار شد تا در این بازی از ترکیب تیم بیرون بروم تا بتوانم با جمع کردن توان بدنی خود در بازی های پیش روی ذوب آهن باز هم به کمک تیم بیایم. من نخواستم به هر قیمتی به زمین بروم و به همین دلیل سعی کردم به تیمم خیانت نکنم.

 

من خسته بودم و نرفتم، صادقی آماده بود و درخشید


من فکر می کنم در هر بازی تصمیمی که می تواند برای تیم عادلانه باشد و باعث امتیاز گرفتن تیم شود باید اتخاذ شود چرا که استفاده کلیشه ای از یک یا چند بازیکن خاص باعث می شود که تاوان این تصمیم را باشگاه و حتی همان بازیکن بدهد شما ببینید در همین دیدار پیکان که من در زمین حضور نداشتم محمد باقر صادقی از دروازه ما محافظت کرد حالا از شما می پرسم اینکه او با تمام توان و روحیه و انگیزه بالا درون دروازه ایستاد و درخشید آیا اتفاق خوبی نیست؟ نمی دانم این بازی پخش زنده شده است یا نه اما همه فیلم بازی را ببینند تا نشان داده شود صادقی چگونه دروازه بانی کرد و با چه واکنش هایی به موقعی از دروازه ذوب آهن حراست کرد. حرف من این است که اگر قرار بود من هم مانند بقیه به هر قیمتی ترکیب ثابت را بخواهم هیچگاه محمدباقر صادقی نمی تواند در دیداری مهم که پیروزی در آن برای ما ارزش ویژه ای داشت آمادگی خود را به رخ می کشد. ضمن اینکه هنوز معلوم نیست که من در این تیم خواهم ماند یا خیر، حداقل این بازی ها باعث می شود که گلر دیگر تیم هم آماده باشد.

 

آمار ما فوق العاده است

 

همه بازی‌های تیم ما را می‌بینند. از یک زمانی به بعد ما روند امتیاز دادن به تیم های دیگر را قطع کردیم. همانطور که همه می دانند تمام تلاش خود را تا دقیقه 90 بازی می کنیم تا بتوانیم از آن دیدار حداقل امتیاز را هم شده به دست بیاوریم. من خودم در جریان این موضوع نبودم اما در رسانه‌ها دیدم که عنوان شده تیم ذوب آهن در ۱۰ دیدار پیاپی از بازی های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا و  کار خود را با برتری به پایان رسانده و فکر می کنم این آمار یک آمار فوق العاده برای ما خواهد بود. البته باید یک تشکر جانانه از تمام بازیکنان و کادر فنی و علیرضا منصوریان داشته باشیم که پس از ورود به تیم همه تلاش خود را به کار گرفت تا بتواند به ترکیب ایده آل برای بازی های مختلف برسد.

 

1397999

 

بخواهم به حاشیه بپردازم کارهای اصلی می ماند

 

مظاهری که فصل قبل نیز  به همراه ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت موفق شده بود به یک رکورد جالب در میانه گلر های حاضر در این رقابت ها برسد در حالی که تیم ذوب آهن اصفهان پس از دیدار یک هشتم نهایی خود برابر استقلال تهران از ادامه حضور در این رقابت‌ها باز ماند. رشید مظاهری تا پایان بازی ها موفق شد عنوان بیشترین سیو مفید را در میان دروازه بان های حاضر به خود اختصاص دهد. همانطور که عنوان شد فقط در مرحله گروهی و بازی یک هشتم نهایی در دروازه تیم ذوب حضور داشت. او درباره این موضوع و ادامه حضور در آسیا گفت: من هرگز به این چیزها فکر نمی کنم به هر حال من یاد گرفتم که کارم را به درستی انجام دهم و اصلا به این موضوع که الان چند سیو کردم و یا کارهای دیگر فکر نمی کنم. اگر بخواهم خودم را بیش از حد درگیر این موضوعات کنم از کار اصلی جا می مانم. بنابراین بیشتر از اینکه بخواهم برای خودم به میدان بروم برای تیم به میدان می‌روم تا به همراه سایر بازیکنان بتوانیم به نتایج خوبی برسیم.

 

فعلا چیزی درباره آینده ام مشخص نیست

 

مظاهری در پایان در رابطه با حرف و حدیث هایی که با نزدیک شدن به هفته های پایانی لیگ برتر درباره او مبنی بر عوض کردن تیمش و حضور در تیم‌های دیگر شنیده می شود گفت: باور کنید عادت کردم به حرف و حدیث ها و دیگر حتی به آنها فکر هم نمی کنم. من به شما می‌گویم که در حال حاضر تمام هم و غم من حضور موفق درون دروازه تیم است تا بتوانیم موجی را که در این تیم ایجاد شده به بهترین نحو به ثمر برسانیم. بنابراین ترجیح می‌دهم فعلا در مورد ماندن و یا جدایی از ذوب آهن یا اینکه چه تیمی خواستار من است چه تیمی نیست هیچ حرفی به زبان نیاورم. واقعا هنوز هیچ چیزی از آینده ورزشی من مشخص نیست. من نمی‌توانم در این باره صحبت کنم. باید منتظر پایان بازی ها باشم تا بتوانم در آن زمان بهترین تصمیم ممکن را بگیرم.

دیدگاه‌ها