کد خبر : 1604818 | 25 فروردين 1398 ساعت 17:28 | 69.3K بازدید | 0 دیدگاه

نارضایتی علنی بازیکنان و برانکو

آقای عرب در باشگاه پرسپولیس چه می کنید؟

جمله مهمی درباره باشگاه پرسپولیس وجود دارد و آن اینکه: همه مشکلات و سوء مدیریت ها پشت عملکرد فنی برانکو ایوانکوویچ پنهان شده است.

آقای عرب در باشگاه پرسپولیس چه می کنید؟

به گزارش" ورزش سه" کمی بعد از انتشار اخباری مبنی بر ارسال نامه برانکوایوانکوویچ به فیفا برای درجریان گذاشتن این نهاد بین المللی فوتبال بابت بدقولی باشگاه پرسپولیس در پرداخت مطالباتش، بازیکنان این تیم دریک پست مشترک و هماهنگ خواستار شفافیت عملکرد مالی باشگاه و عمل به تعهدات  شده اند.


پرسپولیس که در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر فوتبال ایران است و درآسیا و جام حذفی باقی مانده و فرصت مناسبی برای پیشروی در این دو تورنمنت مهم دیگر خود دارد با وجود همه این کامیابی ها قادر به اداره امور خود نیست که البته مدیرعامل فعلی باشگاه ایرج عرب در جلسه امروز هیات مدیره بخشی از مشکلات به پیش خور شدن درآمدها در دوره های گذشته مدیریتی نسبت داده و همچنین ابراز امیدواری کرده بادریافت مبالغ ارزی باشگاه از فیفا و ای اف سی سرو سامانی به وضعیت مالی پرسپولیس بدهد اگر چه او عقیده دارد باشگاه از تعهداتش نسبت به بازیکنان عقب نیست.


دراین شرایط اما مشخص نیست که چرا بازیکنان به عملکرد مالی باشگاه اعتراض دارند و چگونه است که ارکان اصلی موفقیت پرسپولیس(بازیکنان و کادرفنی) بابت عدم دریافت حقوق دچار نارضایتی از باشگاه هستند. این مساله درحدی به وضعیت حاد رسیده که به نظر می رسد باوجود همه وعده ها برانکو ایوانکوویچ را به تجدید نظر در ادامه قرارداد دوساله اش با پرسپولیس بکشاند که اگر چنین نبود این مربی فیفا را در جریان بدقولی مالی باشگاه نمی گذاشت.


نکته جالب در مدیریت فوتبال در ایران این است که مدیران بیش از اندازه روی تعهد، جنتلمن بودن و بی نیازی کارمندان خود حساب می کنند و انتظار دارند آن ها به سادگی مسایلی مثل بی تعهدی به پرداخت ها را نزد خود حل کنند. این در حالی است که به هرحال منبع درآمد اصلی برای این اعضای مهمتر باشگاه چیزی جز فوتبال نیست و اگر قراردادی امضا شده باشگاه نیز متعهد به انجام آن است. جالب اینکه ایرج عرب قبل از حضور در سمت مدیریت باشگاه ، مدیر مالی و اداری پرسپولیس بوده و کاملا باشرایط آشنا وارد این عرصه شده است.


با گذشت چند ماه از مدیریت عرب در باشگاه پرسپولیس باید از او سوال کرد خروجی وی و ارزش افزوده مدیریتش چه بوده است؟ به جز تعارف مناصب به افرادی که تناسبی با جایگاه و اهمیت این باشگاه ندارند واقعا چه حرکت یا پیشرفت مهمی در این دوره مدیریتی صورت گرفته یا کلید انجام آن در حال چرخیدن است.


 لحظه ای چشمتان را ببندید و فکر کنید برانکو ایوانکوویچی در کار نبود و همان گزینه های قبلی عهده دار سرمربیگری پرسپولیس بودند. بدی داستان این است که شواهد و قراین به سمت این بدبینی سوق پیدا کرده اند به خصوص که برانکو در آخرین نشست مطبوعاتی حرف های مبهمی در این باره زد.پس  شفافیت و عمل به تعهدات و البته برنامه ریزی فعلا مهمتر از اکثر فعالیت هایی است که درباشگاه پرسپولیس صورت می گیرد چون آدم ها هرچقدر جنتلمن و صبور بالاخره از آشفتگی خسته می شوند.

دیدگاه‌ها