کد خبر : 1604838 | 25 فروردين 1398 ساعت 18:45 | 33.8K بازدید | 0 دیدگاه

گریزمان، رقیب جدید مسی در ضربات کاشته

تنها لیونل مسی در گلزنی از طریق ضربه آزاد آمار بهتری نسبت به مهاجم اتلتیکو مادرید دارد.

گریزمان، رقیب جدید مسی در ضربات کاشته

به گزارش "ورزش سه"، آنتوان گریزمان به یک متخصص در ضربات آزاد تبدیل شده است. مهاجم فرانسوی در دیدار اتلتیکومادرید و سلتاویگو از این طریق نخستین گل بازی را به ثمر رساند. کاپیتان اتلتیکو در این بازی، به زیبایی توانست دروازه روبن بلانکو را باز کند. او برای سومین بار در این فصل از این روش گلزنی کرد. مهاجم اتلتیکو برابر لگانس و سویا نیز این چنین گلزنی کرده بود.

 

 

1391931

 

 

تنها مسی بیش از گریزمان در لالیگا با ضربه کاشته گل زده است. فوق ستاره بارسلونا تاکنون ۶ گل به ثمر رسانده است و توانست این کار را سه بار در سه هفته پیاپی انجام دهد. فوق ستاره آرژانتینی در دیدار برابر رئال بتیس، اسپانیول و ویارئال از طریق ضربه آزاد گلزنی کرد اما مقابل اتلتیکو در نوکمپ موفق به انجامش نشد.

گریزمان برای ثبت رکورد خود تنها به یازده ضربه آزاد نیاز داشت (۲۷ درصد به گل تبدیل شد)، این در حالی بود که مسی برای به ثمر رساندن ۶ گل به ۳۸ ضربه آزاد نیاز داشته است (۱۵.۸ درصد).

پیشرفت گریزمان در ضربه‌های آزاد فوق العاده بوده. بر اساس آمار میسترچیپ مهاجم فرانسوی از ۵۰ ضربه کاشته‌اش در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ گلی به ثمر نرساند. با این حال از شروع فصل ۲۰۱۵ تا به امروز ۷ گل از ۳۱ ضربه آزاد به ثمر رساند (۲۳ درصد). همچنین اتلتیکو پس از ۹ فصل توانست دوباره سه گل از طریق ضربه کاشته به نام خود ثبت کند. در فصل ۱۰-۲۰۰۹ آنتونیو لوپس، سرخیو آگوئرو و سیمائو این سه گل را به ثمر رساندند. گریزمان به تنهایی توانست این رکورد را برای تیمش به ثبت برساند.

 

دیدگاه‌ها