کد خبر : 1604977 | 26 فروردين 1398 ساعت 12:49 | 26.3K بازدید | 0 دیدگاه

برخی کشتی گیران پول مکمل خودشان را هم ندارند

گلایه حسن یزدانی؛ 2 سال است حقوق نگرفتم!

نابغه کشتی ایران که قهرمانی جهان و المپیک را در کارنامه دارد، از وضعیت امکانات و پرداخت نشدن پاداش ها گلایه کرد.

گلایه حسن یزدانی؛ 2 سال است حقوق نگرفتم!

به گزارش "ورزش سه"، حسن یزدانی که این روزها مثل همیشه با انگیزه در اردوی تیم ملی کشتی آزاد حضور دارد، قرار نیست به همراه سایر ملی پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند. این تصمیم کادرفنی بوده تا به جای نابغه جویباری به یک کشتی گیر جوان و کم تجربه در میدان آسیایی میدان بدهد.


بدون شک همه منتظر آغاز مسابقات جهانی 2019 در قزاقستان و رویارویی دوباره حسن یزدانی با تیلور هستند. این کشتی گیر آمریکایی که چند باری بعد از شکست دادن یزدانی برای او کری خوانی کرده، با پاسخی از سوی این آزادکار ایرانی مواجه نمی شود. حسن یزدانی می گوید تمرکزش روی کشتی است و نمی خواهد وارد چنین فضاهایی شود.


البته که نابغه جویباری مثل خیلی از ورزشکاران دیگر رشته ها از شرایط مالی و کمبودهای موجود گلایه دارد و معتقد است باید مسئولان ورزش کشور بیشتر از شرایط فعلی به فکر ورزشکاران باشند.


در ادامه مشروح صحبت های حسن یزدانی را در حاشیه تمرین امروز تیم ملی کشتی آزاد می خوانید.


در قهرمانی آسیا حضور ندارم


این مرحله اردو، هفتمین یا هشتمین اردوی ما هست که تلفیقی از کشتی گیران بزرگسالان و جوانان در آن حضور دارند. نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا اعلام شدند که من در این رقابت ها حضور ندارم. بقیه هم برای تورنمنت های بین المللی و در نهایت مسابقات جهانی آماده می شوند.


امیدوارم مردم از کشتی هایم لذت ببرند


خدا را شکر شرایط خوبی دارم. بدنم آمادگی نسبی را دارد. هر مسابقه ای که کادرفنی اعلام کند، من شرکت می کنم. انشاالله در هر مقطعی که به مسابقات اعزام شدم، بتوانم کشتی های زیبایی را ارائه دهم تا مردم از آن لذت ببرند.


یک سال گذشت، هنوز پاداشمان را ندادند!


ما بارها و بارها اعلام کردیم که شرایط اصلا خوب نیست. الان هم می بینید که بچه ها در چه شرایطی تمرین می کنند. هنوز برخی امکانات و شرایط در اختیار فدراسیون نیست. فکر می کنم حدود یک سال از بازی های آسیایی گذشته، اما هنوز پاداش این رقابت ها را ندادند. مگر یک ورزشکار در طول سال چقدر می خواهد درآمد داشته باشد که این پاداش ها را هم نمی دهند. از همه مسئولان وزارت ورزش می خواهم که هر چه سریعتر این پاداش که حق ورزشکاران است را به آنها بدهند.

 

1387218


ورزشکاران مجبورند از جیب بخورند


الان یک سال است که هیچ کدام از ورزشکاران پاداش خودشان را نگرفتند و از جیب می خورند. متاسفانه آنطور که باید و شاید حمایت نمی شویم. همانطور که می دانید کشتی هم یک رشته المپیکی است و در المپیک هم همیشه پرچمدار بوده و مدال های متعددی گرفته است.سایر رشته ها مثل تکواندو و وزنه برداری هم که در المپیک کسب مدال می کنند، نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارند، اما حمایت نمی شوند.


وزارت ورزش باید سهم ورزشکاران را هم در نظر بگیرد


متاسفانه من 2 سالی است که هیچ حقوقی ندارم. دست فدراسیون هم خالی است و نمی تواند به کشتی گیران حقوق بدهد. به هر حال وزارت ورزش وقتی ابتدای سال سهم فدراسیون ها را تعیین می کند، باید این را هم در نظر داشته باشد ورزشکاری که هزینه هایش را از جیب خودش می دهد، به یک حقوق هم نیاز دارد تا حداقل از نظر مالی به او فشار نیاورد و تمرکزش روی تمرین باشد. اگر این اتفاق بیفتد، ورزشکار می تواند در مسابقات جهانی و المپیک موفق باشد.


کشتی گیران پول مکمل خود را هم ندارند


واقعا خیلی از کشتی گیران پول مکمل های خود را هم نمی توانند بدهند. فدراسیون کشتی لطف می دهد و به سهم خودش برخی مکمل ها را به نفرات شاخص می دهد، اما آن هم ناچیز است. متاسفانه کشتی گیران زیادی هستند که در تامین مکمل های خود هم مشکل دارند. نمی دانم دیگر چه بگویم. انشاالله که وضع کشتی هم خوب شود و مسئولان کشتی را حمایت کنند.


مدیری بیاید که برای کشتی پول بیاورد


من به مسائل مدیریتی و موضوع انتخابات ورود نمی کنم. نفرات دیگری هستند که در این باره صحبت کنند. ما بیشتر روی تمرینات خود تمرکز می کنیم و به این مسائل زیاد کاری نداریم. انشاالله هر کسی لایقش هست، بیاید و سمت رییس فدراسیونی را بگیرد. امیدوارم کسی بیاید که بتواند به کشتی کمک کند و برای کشتی پول بیاورد تا کشتی گیران دغدغه مادی نداشته باشند. واقعا مشکل اصلی این روزهای کشتی گیران همین مسائل مادی است. نه تنها کشتی بلکه خیلی از رشته های انفرادی دیگر این مشکل را دارند.


مربی ام بعد از 5 سال به تیم ملی آمد


آقای غلام محمدی با مربی من از قبل در لیگ کار کرده بودند. خودشان تصمیم گرفتند که همت مسلمی را به عنوان مربی دعوت کنند. برای اولین بار بعد از 4، 5 سال که من در تیم ملی هستم، همت مسلمی هم در تیم ملی حضور دارد. من از کودکی زیر نظر مسلمی کار می کردم و خدا را شکر که با حمایت سرمربی تیم ملی او حالا به اردو آمده است.

 

سرباز تیم ملی هستم


امسال مسابقات قهرمانی آسیا جزو رنکینگ هست، اما کادرفنی تشخیص داد که من در این رقابت ها نباشم. من سرباز تیم ملی هستم و هر مسابقه ای که صلاح بدانند من کشتی می گیرم.


فرقی نمی کند من باشم یا کریمی یا قاسمپور


همه کشتی گیران دوست دارند دوبنده تیم ملی را کسب کنند و در مسابقات حضور داشته باشند. امیدوارم هر کسی که لیاقتش را دارد دوبنده تیم ملی را برتن کند، حالا می خواهد من باشم، یا کریمی، یا بذری و یا قاسمپور. انشالله هر کسی که در وزن 86 کیلوگرم به مسابقات اعزام می شود، بتواند برای کشورمان افتخارآفرین باشد.

 

دیدگاه‌ها