کد خبر : 1605010 | 26 فروردين 1398 ساعت 14:51 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

نگران نباشید، اخلاق در انتخابات کشتی رعایت می‌شود

واکنش لایق به حواشی انتخابات و نبود آب معدنی!

دبیر فدراسیون کشتی گفت: بر اساس آزمایش‌های انجام شده آب مجموعه ورزشی آزادی مشکلی ندارد و نیازی نیست آب معدنی بخریم.

واکنش لایق به حواشی انتخابات و نبود آب معدنی!

به گزارش "ورزش سه"، رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی در حاشیه تمرین تیم ملی کشتی آزاد درباره حضور تیم‌های ملی در رقابت های قهرمانی آسیا اظهار داشت: کشتی گیران خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کنند و امیدواریم در این رقابت ها بتوانند نتیجه ای خوبی بگیرند. این مسابقات می تواند مقدمه ای برای رقابت‌های جهانی و کسب سهمیه المپیک باشد. انشالله در همان رقابت های جهانی تمام سهمیه ها را کسب کنیم.


وی در واکنش به انتقاد برخی از ملی پوشان در رابطه با امکانات و شرایط اردو گفت: ما جدا از کشور نیستیم و شرایط اقتصادی کشور بر ورزش و فدراسیون نیز تاثیرگذار بوده است. امسال شرایط بحرانی است و حتی وزارت ورزش نیز در رابطه با پرداخت جوایز نتوانست این کار را انجام دهد که امیدواریم با کمک وزارتخانه و کمیته ملی المپیک جوایز قهرمانان پرداخت شود. بنا داریم که حامیان مالی را جذب کنیم تا با پرداخت حقوق و پاداش به قهرمانان در آستانه المپیک، برای آنها ایجاد انگیزه کنیم.


دبیر فدراسیون همچنین در رابطه با اظهارات برخی ملی پوشان مبنی بر نبود آب معدنی و مکمل بیان داشت: بر اساس آزمایش‌های انجام شده آب مجموعه ورزشی آزادی مشکلی ندارد و نیازی نیست آب معدنی بخریم. در مورد مکمل هم هیچگاه فدراسیون برای ورزشکاران مکمل تهیه نمی‌کرد و تنها زمانی که تیم ملی در آستانه اعزام به مسابقات جهانی بود، فدراسیون از نظر مکمل ملی پوشان را حمایت می‌کرد.


لایق درباره حواشی به وجود آمده در خصوص انتخاب ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: کادرفنی اعلام کرده بود جام تختی ملاک مهمی برای انتخابی تیم ملی است. تقریبا همه سرمایه های کشتی به جز برخی که شرایط قهرمانی شان ثابت شده بود، در جام تختی کشتی گرفتند. برخی از این کشتی گیران بعد از جام تختی هم در تورنمنت های مختلف محک خوردند. همه کشتی گیرانی که در اردو هستند، در جام جهانی، جام دانکلوف، امیدهای آسیایی و... حضور داشتند. به هر حال تیم آسیایی متفاوت است و کادرفنی تیم مدنظر خود را تعیین کرده است. بعد از این رقابت ها شاید بار دیگر انتخابی دیگری برای مسابقات جهانی برگزار شود. فعلا هیچ کشتی گیری برای رقابت های جهانی حضورش قطعی نیست.


وی در واکنش به کوچ برخی از کشتی گیران به کشورهای دیگر از جمله آذربایجان عنوان کرد: ما تاکنون به هیچ کشتی گیری رضایت نامه ندادیم و نخواهیم داد. این اتفاق قوانین خاص خودش را دارد و ربطی به فدراسیون کشتی ایران ندارد. اتحادیه جهانی دستورالعملی دارد که اگر کشتی گیری می خواهد تابعیت جدیدی بگیرد، حداقل 2 سال نباید برای کشور خودش در هیچ مسابقه ای شرکت نکند.


دبیر فدراسیون کشتی در خصوص آخرین وضعیت انتخابات این فدراسیون گفت: با اعلام کمیسیون تطبیق، 10 نفر از کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی، شرایط مدیریتی لازم را نداشتند. بر همین اساس، موارد مورد نظر به این افراد اعلام خواهد شد تا مدارک و شرایط لازم را از امروز به مدت یک هفته به کمیسیون تطبیق وزارت ورزش ارسال کنند. البته تا کنون صلاحیت هیچ یک از کاندیدا های فدراسیون کشتی تایید نشده و وزارت ورزش هم در این خصوص مواردی را اعلام نکرده و به طور طبیعی این کار بین 40 تا 60 روز زمان می برد.


دبیر فدراسیون کشتی در مورد اینکه آیا انتخابات خردادماه برگزار می‌شود؟ تصریح کرد: اطلاعی در این مورد ندارم و وزارت ورزش باید در این خصوص اعلام نظر کند.


وی در رابطه با اعتراض برخی کاندیدا در مورد حضور حمید بنی‌تمیم سرپرست فدراسیون در انتخابات و اینکه گفته می شود این روند اخلاقی نیست، اظهار داشت: حضور او بر اساس اساسنامه فدراسیون، هیچ گونه منعی ندارد. تمام کاندیداها می توانند در استان ها رایزنی کنند و این اتفاق هم رقم خورده است. چیزی که قانون بگوید، ما رعایت می‌کنیم. اگر قانون بگوید بنی‌تمیم نمی‌تواند در انتخابات باشد و سرپرست فدراسیون بماند، ما رعایت می‌کنیم. البته بنی تمیم هم سعی کرده برخی مسائل را رعایت کند و در خیلی از برنامه های کشتی حضور پیدا نمی کند.


لایق در پایان گفت: فدراسیون تنها انتخابات را پیش رو ندارد، بلکه باید در ماه های آینده در مسابقات مهمی حضور یابیم که این نیاز به حضور سرپرست فدراسیون دارد؛ اما تلاش کردیم طوری عمل نشود که موجب نگرانی سایر کاندیداها شود. همه نامزدها برای ما محترم هستند و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون همه موارد را ریزبینانه رصد می کنند تا هر چه زود تر صلاحیت ها مشخص و انتخابات برگزار شود تا از این بلاتکلیفی بیرون بیاییم. این بلاتکلیفی با توجه به در پیش بودن مسابقات مهمی همچون المپیک به کشتی آسیب می زند.

دیدگاه‌ها