کد خبر : 1605035 | 26 فروردين 1398 ساعت 16:06 | 4.7K بازدید | 0 دیدگاه

دستور وزیر کار برای پیگیری مشکلات تیم ملی کاراته

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: موضوع اشتغال قهرمانان ورزشی ملی و بین المللی در شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس جمهور و با همکاری وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می شود .

دستور وزیر کار برای پیگیری مشکلات تیم ملی کاراته

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری امروز - 26 فروردین-  در آستانه روز جوان در نشست با تیم ملی کاراته کشورمان به سرپرست سازمان تامین اجتماعی دستور داد مشکلات اشتغال تیم ملی کاراته کشورمان را به شکل ویژه پیگیری کند .

 

وی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یک نهاد بزرگ اجتماعی در کشور توصیف کرد و گفت: تنها در سازمان تامین اجتماعی بالغ بر 42 میلیون نفر با این سازمان مرتبط هستند و اگر این تعداد با صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و مجموعه کارگری و ... جمع بسته شود به این نتیجه می رسیم که حجم کثیری از ایرانیان با این وزارتخانه ارتباط درجه یک دارند .    

 

شریعتمداری یادآور شد: ورزش هم نشاط است، هم تفریح و هم امید و آینده را تضمین می کند و اینکه گفته شده فکر، عقل و اندیشه سالم در بدن سالم است حرف درستی است چرا که وقتی انسان به لحاظ فکری و روحی دچار مشکل می شود تصمیمات نادرستی می گیرد.

 

وی افزود: اگر در جامعه نخبگان کشور،  نشاط و سلامت از طریق ورزش حاکم شود آن کار از طریق نخبگی، با ارزش و دقت بیشتری پیش می رود. اگر در جامعه ورزش کارگری کشور ورزش را حاکم کنیم ، نشاط و سلامت به آن جامعه برمی گردد و کار و تولید همراه با عشق و با کیفیت و همراه با رقابت سالم دنبال می شود . 

 

شریعتمداری اضافه کرد: وقتی ورزشکاران، مدال طلا را میان دندان های خود می فشارند نشاط و امیدی  از این نوع قهرمانی ها به جامعه منتقل و موجب احساس غرور تک تک انسان های آن جامعه می شود، بیماری که در بستر بیماری است ، شخصی که در کار خود موفق نیست ، دانش آموزی که در درس های خود موفق عمل نکرده است و ... با شنیدن سرود جمهوری اسلامی ایران درمسابقات ورزشی انگیزه های دوباره ای برای زیستن و ادامه فعالیت های خود پیدا می کند و با خود می گوید با عظمتی که ورزشکاران کسب کرده اند من نیز می توانم موفق شوم . این " من می توانم " ها انگیزه های فراوانی برای تک تک افراد جامعه دارد و از همین جهت ورزش های قهرمانی برای ما اهمیت فراوان دارند.

 

وزیر کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: گسترش ورزش همگانی نیز دارای اهمیت فراوان است و از مسئولیت های اصلی وزارت ورزش و جوانان به شمار می رود و در این زمینه معاونت فرهنگی - اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تلاش هایی داشته و باید گام های سریعتری دراین زمینه ها برداشته شود  . 

 

شریعتمداری خاطرنشان کرد: تاکید بر حرکت به سمت  ورزش قهرمانی به این دلیل است که افراد با دیدن قله های قهرمانی علاقمند به ورزش های عمومی می شوند و ما همگی در دوران جوانی این مسیر را طی کرده ایم و بنده نیز توفیق داشته ام در دوره ای در انجمن ملی کاراته فعالیت داشته باشم .

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ورزش به انسان قدرت، استقامت، پایداری می دهد و بنده به وجود همه شما افتخار می کنم . 

 

وی تاکید کرد: برای گسترش فرهنگ ورزش در بخشی که به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازمی گردد با جدیت و دقت تلاش می کنیم . 

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید نوع هزینه کردها درتمام کشور و به ویژه در جامعه اقتصادی و ورزشی کشور اصلاح شود و در این زمینه تجربیات جهانی وجود دارد . باید به تمام شاخه های ورزشی کشور که می توانند امید بخش باشند توجه شود ، اکنون میزان سهمی که در اقتصاد ورزش هزینه می شود درمقایسه با  میزان سهمی که قهرمانان ما در عرصه های گوناگون از حضور در قله های جایگاه حرفه ای از آن  بهره مند می شوند مناسب نیست . 

 

شریعتمداری خاطرنشان کرد: در ابتدا مسئولیت ساماندهی به اقتصاد ورزش  با وزارت ورزش و جوانان است و ما در کنار آنان می توانیم این کمک ها را با امکانات خوبی که داریم و با توجه به ارتباط مهمی که مسائل اجتماعی و سلامت جامعه با ورزش دارد دنبال کنیم .  

 

براساس گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، وی یادآور شد: ورود اعتیاد و ناهنجاری های اجتماعی در کشور و آثار آن بر جامعه کار و تولید به این دلیل است که به اندازه کافی به ورزش توجه نشده است و حتما ورزش جایگزین بزرگ و موثری برای یک جوان به جای پرداختن به فعالیت هایی است که او را به سمت فنا و نیستی سوق می دهد؛ بنابراین سرمایه گذاری در ورزش، سرمایه گذاری بسیار بزرگ و ارزشمندی  در حوزه سلامت و بهداشت  روان، رهایی از گرفتاری های ناشی از اعتیاد و تبهکاری هایی است  که درنتیجه خود باختگی های ناشی از رفتن به سمت افیون پدید می آید  و پادزهر بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ورزش است. 

 

شریعتمداری گفت: امیدوارم تیم ملی کاراته کشورمان در مسابقات پیش رو قله های رفیعی را فتح کنند و با نشاط بروند و بازگردند . 

 

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد: در ورزش هایی مانند فوتبال، تبلیغ به همراه خود ورزش است اما در بسیاری از رشته های ورزشی مظلومیت هایی است که باید جبران شود و در حوزه کاراته نیز این مظلومیت وجود دارد . 

 

شایان ذکر است: در این نشست، دادکان مشاور وزیر در امور تربیت بدنی و ورزش ، رئیس فدراسیون کاراته، سرمربی تیم ملی کاراته و قهرمانان تیم ملی کاراته کشورمان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت و گویی صمیمانه داشتند و شریعتمداری از آنان تقدیر کرد . 

 

دیدگاه‌ها