کد خبر : 1605139 | 27 فروردين 1398 ساعت 09:57 | 13.5K بازدید | 0 دیدگاه

حتی دوگانه هم کواچ را نجات نمی‌دهد؟

نیکو کواچ تساوی سه بر سه بایرن مونیخ مقابل فورتونا دوسلدورف در نوامبر را دوباره تماشا کرده است. آن بازی یکی از نقاط منفی بایرن مونیخ بود.

حتی دوگانه هم کواچ را نجات نمی‌دهد؟

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ، در آن بازی، دوسلدورف در حالی که سه بر یک عقب بود دو گل زد و یک امتیاز گرفت. کواچ پیش از بازی برگشت دو تیم گفت: «ما آشفته دفاع کردیم و رقیب را جدی نگرفتیم. حالا ما می‌خواهیم کاری که در بازی رفت اشتباه انجام دادیم را تصحیح کنیم.»


بایرن در بازی برگشت چهار گل به این تیم زد و تنها یک گل دریافت کرد. آنها توانستند با این پیروزی به صدر جدول بوندس‌لیگا برگردند. تنها پنج بازی تا پایان فصل باقی مانده و تیم کواچ تنها یک امتیاز با دورتموند فاصله دارد. البته تفاضل گل بایرن به‌مراتب بهتر از دورتموند است.


از آن تساوی تحقیرآمیز مقابل دوسلدورف که باعث شد بایرن به رده پنجم جدول سقوط کند، بایرن تاکنون در بوندس‌لیگا 17 بازی انجام داده و 15 دیدار را برده است. آنها توانسته‌اند به کورس قهرمانی برگردند و حالا صدرنشین باشند.


کواچ تاکید دارد که باید روی فوتبال تمرکز داشت که در باشگاهی که به نام «اف‌سی هالیوود» مشهور است کار دشواری است. او در نشست خبری پس از پیروزی مقابل دورتموند از رسانه‌ها شکایت کرد که مرتبا به دنبال حاشیه هستند. دلیل اعتراض او این بود که رسانه‌ها به مهمانی‌ اشاره کرده بودند که ژروم بواتنگ ترتیب داده بود.


کواچ گفت: «بگذارید هر کس هر کاری دوست دارد انجام دهد. ما فوتبال بازی می‌کنیم، اما شما فقط به دنبال مسائل حاشیه‌ای هستید.» کواچ پیش از بازی یکشنبه در خانه دوسلدورف هم باید مشکلی که بین کینگزلی کومان و روبرت لواندوفسکی پیش آمده بود را حل می‌کرد.


او گفت: «هر سه نفر با هم صحبت کردیم و هر دو بازیکن عذرخواهی کردند. به هر حال تمرین بود و احساسات بازیکنان شدید بود.» خبرنگاران اصرار داشتند بدانند که دلیل دعوای این دو بازیکن چه بوده است. کواچ گفت: «تمرین بود دیگر، بازیکنان احساساتی شده بودند. به این موضوع مثبت نگاه کنیم. این نشان می‌دهد که ما واقعا سرزنده هستیم.»


کومان که واقعا سرزنده بود. او زیر نظر کواچ توانسته خود را به عنوان جانشین واقعی فرانک ریبری مطرح کند، البته اگر مصدومیت به او اجازه بدهد. در سمت دیگر میدان هم سرژ گنابری توانسته جای آرین روبن را بگیرد. هر دو نفر مقابل دورتموند در ترکیب ثابت قرار گرفتند و هر دو برابر دوسلدورف هم گل زدند. کواچ بخش مهمی از دوران گذار را در بایرن مونیخ دارد می‌گذراند.


او همچنین به منتقدانی پاسخ داد که می‌گفتند تیمش برنامه هجومی ندارد. آنها می‌گفتند این برنامه که یک تیم تنها تلاش کند حملات رقیب را خنثی کند تنها در آینتراخت فرانکفورت پذیرفتنی است. اما پیروزی‌های بایرن مقابل گلادباخ (1-5)، ولفسبورگ (6 - صفر)، ماینس (6 - صفر)، دورتموند (5 - صفر) و حالا دوسلدورف (1-4) در دو ماه گذشته نشان می‌دهد که بایرن کواچ هم می‌تواند ویرانگر عمل کند، هرچند که روش بیش از حد محافظه‌کارانه آنها باعث شد که در لیگ قهرمانان مقابل لیورپول شکست بخورند و حذف شوند.


با این حال اعتراضات به کواچ ادامه دارد. همه می‌دانند که در سطح هیات مدیره بر سر کواچ اختلاف وجود دارد. پس از برد مقابل دورتموند، کارل هاینس رومنیگه، مدیر باشگاه حاضر نشد بگوید که جایگاه کواچ در بایرن محفوظ است. این در حالی است که اولی هوینس، رییس باشگاه می‌گوید حتی در صورت دوم شدن بایرن هم کواچ در این تیم می‌ماند.


در این میان کواچ روی فوتبال تمرکز کرده و تا جایی که می‌تواند، تلاش می‌کند سروصداها را کم کند. اما بازیکنان هم به او اعتراض کرده‌اند. لواندوفسکی پس از شکست مقابل لیورپول گفت که بایرن بیش از حد دفاعی بازی کرده است. دیگر بازیکنان هم او را با کارلو آنچلوتی مقایسه کرده‌اند. اما یاشوا کیمیش، مدافع بایرن می‌گوید: «ما در ابتدای فصل بازی‌هایمان را خوب می‌بردیم اما سپس تیم ما آشفته شد. ما اشتباهات فردی زیادی داشتیم که مربی نمی‌توانست کاری درباره‌شان انجام دهد.»


تنها پنج بازی مانده و کواچ روی این تمرکز دارد که تیمش را به هفتمین قهرمانی پیاپی در بوندس‌لیگا برساند و آنها را راهی فینال جام حذفی کند. اما حتی دوگانه داخلی هم ممکن است او را نجات ندهد.

دیدگاه‌ها